לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-01-2014, 01:21
צלמית המשתמש של ron533
  ron533 ron533 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 73
צילום אסון המסוקים - יסעור 403/903

שלום,
לא מזמן נתקלתי במקרה בערך על אסון המסוקים באתר "מרקיע שחקים"
"מרקיע שחקים - אסון המסוקים"

וישר קפץ לי לזכרון המספר של מסוק 403, ששודרג ליסעור 2000 ושונה ל 903, וכאמור התרסק באסון.

בקיץ 87 (ייתכן קיץ 88) בתחילת החופש הגדול ממש, אחרי הצהרים, חברי ואני שמענו רעש ממושך של מסוק ורצנו לחלון כהרגלנו כחובבי תעופה, לראות מה קרה.
ראינו מסוק יסעור נוחת בחוף פולג בנתניה, מכבה מנועים ונשאר שם.
מחזה לא שגרתי...

מיד נסעתי באופניים לחוף לצפות מקרוב, והתברר כי היתה תקלה ואכן נראה כי להבי הרוטור הראשי לא נמצאים במרחק שווה אחד מהשני.
זה היה יסעור 403.
המסוק שהה בחוף כשבוע שלם, כשבמשך אותו זמן באתי לשם כל יום כילד בחופש הגדול, התיידדתי עם החיילים ששמרו עליו בינתיים (באו מבסיס ווינגייט הסמוך) וגם נתנו לי להכנס ולשבת בקוקפיט, וצילמתי למזכרת. המסוק היה אטרקציית השבוע בחוף.
ביום מסויים בשבוע נחת שם מסוק סייפן (מס' 040) עם תקלה קלה, וזמן קצר לאחר מכן הגיע מסוק להטוט (דיפנדר) שנחת עם שמנים כלשהם עבור הסייפן, כך שלרגע נדמה כי חוף פולג הפך למנחת צבאי מאולתר עם מגוון מסוקים...
צילמתי גם את זה. בשלב מסויים אחד הטייסים ניגש אלי ורצה לשרוף לי את הפילם, ובסוף ויתר לי. מזל...
היסעור פונה אחרי כשבוע ע"י טריילר לאחר שסללו לו דרך גישה לחוף.

רק לאחרונה מצאתי את התמונות באחסון, לאחר שקראתי את הערך על האסון ונזכרתי במספר המסוק,
ואכן התברר צילמתי את אותו יסעור 403.
קיבלתי צמרמורת...

בזמן האסון הייתי במילואים בתרגיל של חיל האויר, שנקטע עקב האסון.
שבוע לאחר מכן המשכנו אותו, כשאנו "נאלצים" לירות זיקוקים על יסעורים ברמת הגולן כביום אוייב.
לא היה קל.

מצ"ב מספר תמונות שסרקתי:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/594/xflc.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/46/0ptx.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/594/x4h1.jpg]
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 11-01-2014, 09:57
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
תודה על השיתוף
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ron533 שמתחילה ב "אסון המסוקים - יסעור 403/903"

שני דברים מעניינים פה:
א. המסוק נושא עליו סמל טייסת "מזוייף" - לפני שנות ה-90', היו כלי טייס בח"א שנשאו עליהם סמלי טייסת מזויפים ע"מ להטעות את מי שמנסה למצוא מהו הסד"כ המדויק. במערך היסעור היו שני סמלים כאלה: הראשון היה פרש שחמט לבן על רקע לוח שחמט שחור צהוב, והשני רוח רפאים צהובה על רקע עיגול אדום (כמו בתמונה הזו).
ב. המסוק בתמונה הוא סדרה ד' במקורו שנקלט בח"א כחלק מהרכבת האווירית של יוה"כ. מתוך שמונת המסוקים הללו, ארבעה הוסבו לסדרה ז' (בעיקר הוספת צינור תדלוק והוספת בידונים עם חיזוקים). 403 לא זכה להסבה הזו, והוסב ישירות ליסעור 2000 מאוחר יותר.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 11-01-2014, 10:46
צלמית המשתמש של ron533
  ron533 ron533 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 73
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "תודה על השיתוף"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
שני דברים מעניינים פה:
א. המסוק נושא עליו סמל טייסת "מזוייף" - לפני שנות ה-90', היו כלי טייס בח"א שנשאו עליהם סמלי טייסת מזויפים ע"מ להטעות את מי שמנסה למצוא מהו הסד"כ המדויק. במערך היסעור היו שני סמלים כאלה: הראשון היה פרש שחמט לבן על רקע לוח שחמט שחור צהוב, והשני רוח רפאים צהובה על רקע עיגול אדום (כמו בתמונה הזו).
ב. המסוק בתמונה הוא סדרה ד' במקורו שנקלט בח"א כחלק מהרכבת האווירית של יוה"כ. מתוך שמונת המסוקים הללו, ארבעה הוסבו לסדרה ז' (בעיקר הוספת צינור תדלוק והוספת בידונים עם חיזוקים). 403 לא זכה להסבה הזו, והוסב ישירות ליסעור 2000 מאוחר יותר.


מה הטעם בסמל מזויף אם המספר זהה, או שגם המספר היה מזויף?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-01-2014, 17:41
צלמית המשתמש של ron533
  ron533 ron533 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 73
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "לא הבנתי את השאלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
אם אתה מדבר על מספרי טייסות - הם לא פורסמו רשמית, לא אז ולא היום.
אם אתה מדבר על מספר המסוק - מה משנה המספר ? מסוקים מסוימים נשאו סמלים מזויפים.


דיברתי על מספר המסוק,
אם הוא לא משתנה ומופיע בכפילויות וזיופים כלשהם (מלבד שינוי לאחר שדרוגים),
אז לצורך מעקב אחר הסד"כ - מה זה משנה סמל מזוייף של טייסת?
אפשר לעקוב אחר מספרי הזנב ולהבין את הסד"כ (מקסימום יחשבו שיש יותר טייסות ממה שיש באמת , אבל מספר המסוקים נשאר קבוע).
לא ממש עקרוני, אבל בגלל שכבר פתחת בו...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:29

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר