01-12-2013, 23:40
|
|
|
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי agent_amos
כאילו שהמרכבות סימן 1 ו2 במילואים עושות 0 ל100 ב4 שניות, פריסות זחל יש בגלל מובילי כלי גרועים שלא מכירים את המגבלות שלו בפיבוטים, ונהגים אידיוטים ששוכחים שהתפקיד שלהם חוץ מלהעביר מלואו להיי וללחוץ גז ולסובב את ההגה זה להזכיר למוביל הכלי את המגבלות, ולומר לו אדוני הנכבד הפיבוט הזה יגרום לפריסת זחל, יתקע את הכלי ונהיה חשופים לאש.
בעיה לתת לכלי הזה מנוע 1200 כ"ס ותמסורת משופרת כמו שעשו עם האכזריות? וזחל משופר של סימן 3 או 4? הכל שאלה כמה רוצים להשקיע בכדי לקבל מוצר מוגמר שיכול להיות זול יותר מנמ"רים וזמין יותר כרגע.
הפתרון הזה עדיף מלקבל איזה פאגוט או מטיס לתוך נגמ"ש M113 עם וייזתא ובלי. גם את פתרון הפריקה פתרו באכזרית עם המעלי"ה.
|
למגח 7 יש (היה?) זחל כמו של המרכבה, ומנוע כמו של המרכבה סימן 2 (900כ"ס) והוא עדיין איטי מאד, ולא יכול להתמודד שם תנאי שטח שהמרכבה מתמודדת איתם בקלות. יחסית למגח, המרכבה סימן 2 האיטית ביותר היא למבורגיני.
ומזקום זה לא דבר שאפשר להחליף כמו שאתה מחליף את הצמיגים של הרכב. השיכוך הוא לא מוצלח יחסית למרכבה, וממש לא הייתי רוצה לנסות לפרוק מכלי שכזה אחרי שג'יעג'ע על הסלעים של רמת הגולן, בהנחה שלא נפלו לו זרועות בדרך - המוטות פיתול נשברים בקלות, ותוספת המיגון עושה את המצב להרבה יותר גרוע. קשה להסביר את זה ל-לא שריונרים, אבל אם יצא לך לעשות פעם שת"פ על מגחים, אז בטח שמת לב לעובדה ששעות אחרי שהאימון מסתיים, המגחניקים עוד דופקים עם פטישים 5 קילו במקרה הטוב ומפרקים את הסיפון כדי להחליף חטיבת כוח במקרה הפחות טוב (ובמקרה הכי טוב, הטנק מושבת לגמריי ואז הצוות חוזר לישון בבסיס ).
לדעתי, התובה של המגח ממש לא מתאימה למטרת הובלת כיתת חי"ר בצורה מהירה, נוחה וממוגנת.
|