24-10-2013, 06:11
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
לא בדיוק...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי zorg
עשו את המהלך ההגיוני שלא עשו באוספרי שהוא במקום להטות את כל המנוע, מטים רק את הרוטורים, מה מייצר פחות לחצים על המערכת, חוסך במשקל של הכנפיים שלא צריכות להחזיק המנוע הענקי בקצוות שלהן
המנועים עדיין בקצות הכנפיים....
וגם לא דורש מערכת הידראולית מסובכת שגרמה לצרות צרורות באוספרי.
עדיין צריך מערכת הידראולית או חשמלית להטייה של הרוטורים, עדיין צריך גל הינע משותף (CROSSLINK) בין המנועים, התמסורת יותר מסובכת מאשר באוספרי. היתרון היחידי הוא בזה שבזמן המראה או נחיתה, זרם הסילון של המנוע אינו מכוון כלפי מטה ולא תורם את חלקו להעפת אבק חול
ואבנים.
אגב - חלק נכבד ממחלות הילדות של האוספרי (וגם כלי טייס אחרים בעבר שהיו עם רוטורים זה לצד זה) נבעו מבעיות של שליטה ומבעיות יציבות ארכית של המטוס. היו בעיות גם בגלל פגיעה של גזים חמים במסלול או ברחבת החנייה (בעיה שאיפינה גם מטוסים כגון HARRIER, YAK-36), ובגלל תופעת ה- BROWN OUT בעת נחיתה או המראה בשטח.
|
|