01-10-2010, 14:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
|
|
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "ובכן לא לזה התכוונתי , קפיטן ואדמירל היו 2 מקומות על ההרים הגבוהים ביותר"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי עמי60
קפיטן מול א טור ואדמירל במפרץ אילת שעליהם היו ממוקמים הרבה אנטנות אדירות
כנראה לצורכי האזנת מודיעין . ההגעה אליהם הייתה רק באמצעות מסוק וכל הציוד הובא בעזרת מסוק
ביליתי על ההר הזה מול א טור כשבוע , חווית חיים ! משטח הנחיתה של המסוק היה בגודל של
מטבח בדירת שיכון ...מסוק הבל היה מגיע פעם בשבוע מביא אספקה ומחליף את החיילים .
חושב שהייתי שם לפני מלחמת יום הכיפורים .
זכרונות מתוקים ...
|
אהה...
במקרה הזה , אם אנחנו מתכוונים לאותו חור , את הקפיטן (את השם לא זכרתי) אני מכיר...
ביקרתי שם מספר פעמים , ואת ההרגשה של "הביצים עולות לגרון מהפחד" , תוצר ישיר של
היציאה עם המסוק משם , לא אשכח :
מכיוון שהמינחת היה מוקף משלושה צדדים בהרים , והפתח היחידי היה מול הוואדי , המסוק
היה צריך "לדלג" בקפיצות עד לקצה המינחת , ואז ממש "לקפוץ ראש" לתוך הוואדי כדי להאיץ
ולקבל כח עילוי . פחד אלוהים !!!
גם הטיפוס לשם עם המסוק הוא לא בדיוק חווייה מומלצת : וואדי צר מאוד ותלול מאוד , ונראה
לך שכל רגע אתה "נמרח" על דופן ההר .
אני כבר לא מדבר על מקרים שבהם הורדו חיילים מהמסוק באמצע הוואדי , תוך שהטייס מבטיח
שיבוא לאסוף אותם , מכיוון שמשקל הנוסעים+המטען היה כבד מדי והמסוק לא הצליח לטפס
במעלה הוואדי...
הבונוס היחידי מהטיסות (בירידה מההר) היה הקטע של הטיסה המאוד-מאוד נמוכה (מספר מ')
לאורך החוף צפונה עד הבח"א , תוך הפחדת כל המשתזפות הערומות...
באשר לדחפור שהוזכר :
בוואדי-הגישה למיתקן אכן היה זרוק דחפור-זחלילי קטן . לא D9 , אלא קטן על-אמת , ששימש
להכשרת המינחת . בדרך חזרה המסוק שיחרר את מיתלה-המיטען בגלל מכות רוח שאיימו
להטיח את המסוק בדופן ההר (זה מה שסיפרו לנו כשראינו ושאלנו על הדחפור) .
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed
|