02-09-2013, 23:29
|
|
|
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
|
|
זה שאתה יכול לחשוב על פתרונות "מחוץ לקופסא" לצוללות עדיין לא מזכה אותך בלהיות טכנאי צוללות מדופלם. כך גם זה שיש לך יותר ממאה שעות נוסע לא יעשה אותם למתכנן מטוסים (ממתי נוסע רואה את מערכות המטוס?), אבל בהחלט יכול לתת לך מימד של הבנה על הכלי שבו אתה דורש לבצע שינויים.
בסיס הגיוני - בשביל לרצות לשנות משהו. אתה צריך לראות בכלל מה אתה משנה.אחרת אלה דיבורים לאוויר וכן, אפשר גם להציע צוללות שידלגו כמו דולפינים אם ככה.
לגביי הגשר, הגוף של צוללת עמוס מכשור, ציוד, צנרת וכו' וכו' וכו'. בחלקה הפנימי וגם בחלק בין המעטפת החיצונית לפנימי.
אני לא טכנאי צוללות, מעולם לא הייתי ואני מדבר לפי מה שהעיניים שלי ראו. לא שללתי את הרעיון שלך אלא, ניסיתי להבין את הרעיון מאחוריו והסבר יותר מנומק לכוונתך, מה שלא הסברת.
ככה שמה שאני אומר פה הוא לא שלילה מוחלטת של מה שאמרת, אלא דעה - לטובת בגרות הדיון.
הציוד שבגשר תופס נפח רב ולא כולו הוא משהו שאפשר למתוח לרוחב\ לאורך ובטח לא לקפל, אלא, עומד לגובה. וגם אם לא דורש את כל הגובה של הגשר, הוא דורש גובה מסויים.
בשביל "להעלים" את הגשר במקום ליצור דברים נשלפים\ מתקפלים וכו' אפשר פשוט להגדיל את גובה הצוללת. ליצור לה צורת טיפה\ בועה שתהיה בגובה ורוחב יותר גבוהים במקום גשר.
אבל לדעתי זה כבר יוצר בעיה אחרת. הגדלת המימדים של הצוללת (במידה ותכניס את הציוד לגוף הצוללת) תגדיל את המימדים שלה, אומנם הרוחב\ האורך יכולים להיות פחות קריטים - הדבר יגדיל את השוקע שלה בעוד כמה מטרים ועשויי להגביל כניסה לנמל. בישראל למשל, מרחיבים את הנמל בחיפה כדי שיוכלו להיכנס הצוללות החדשות.
מה גם, שהגשר משמש ליציאת הצוות, הכנסת ציוד הרבה יותר נוחה מהפתחים העליונים הרגילים וכעוד שימושים שונים. המחסור בגשר יכול להגביל אותך לשימושים אלה ולהוביל למצב שבמקרים מסויימים תצטרך להוציא יותר שטח מגוף הצוללת מחוץ למים במצב ציפה. מה שיסכן חשיפה שלה.
|