14-08-2013, 16:45
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
גם אני לא, אבל אני יודע שיש "יחידת בקיאות", ואחר-כך עוד כמה יחידות של חפירה לעומק.
אני מניח שיחידת הבקיאות יחסית נקייה מפירושים מסורתיים (ואת מה שיש - קל יחסית לנקות), כך
שזה יתאים גם לבתי הספר החילוניים.
אם כבר הזכרנו תנ"ך, אני ארחיב טיפה ואגיד שנשמע לי נכון שגם בתוכנית החילונית ילמדו קצת על
הפרשנות המסורתית ושבתוכנית הדתית ילמדו טיפה על ביקורת המקרא, תורת התעודות ושות', כדי
שכל אחד ידע בערך את הצד השני רואה את הדברים.
לגבי המקצועות הריאליים - יש בעיה בתוכנית עצמה.
יש פה ושם מורים טובים, בעיקר במערכות הפרטיות יותר, אבל אפילו הם מוגבלים על-ידי התוכנית.
במתמטיקה יש המון בעיות. ראשית, לא מלמדים מתמטיקה, אלא מלמדים טכניקות מתמטיות. התחום
היחיד שבו מלמדים מתמטיקה הוא בהנדסת המישור, בה על הדרך מציינים שאתה יכול להוכיח רק על
סמך טענות קודמות שהוכחת וכתבת על הדף ולא על סמך כל מיני דימיונות שמסתובבים לך בראש.
שנית, הטכניקות שמלמדים הן די אקראיות וכמעט אינן נחוצות. אפשר לעשות 5 יח"ל בפיזיקה כמעט
בלי להיתקל באנליזה. מספרים מרוכבים נדחפו לבגרות מסיבה לא ברורה, וכו'.
שלישית, לא מלמדים על הקשרים בין התחומים: גאומטריה, טריגו', וקטורים, מרוכבים - כל אחד מהם
נלמד כמעט בפני עצמו.
רביעית, לא מלמדים בכלל נושאים חשובים כמו... סטטיסטיקה. או אפילו הסתברות בצורה שתגרום
לאנשים להבין את ההבדל בין דברים כמו "רוב השמנים חולים" ל"רוב החולים שמנים", או "95 אחוז
מהמחבלים ערבים" ל-"95 אחוז מהערבים מחבלים"...
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|