12-07-2013, 13:40
|
|
|
חבר מתאריך: 07.04.11
הודעות: 427
|
|
עם כל הכבוד ,לא מסכים איתך.
-תפקידו של משרד הביטחון ושל צה"ל הוא לתת מענה לאיומים צבאיים ואחרים המסכנים את בטחון המדינה ואזרחיה.בשביל זה הוא מתוקצב ומצוייד ,לזה הוא מוסמך ובזה הוא אמור להיות מקצועי ובעיקר אחראי לתוצאות.
-הרשות המקומית תפקידה להסדיר את החיים האזרחיים בתחומה,בשביל זה היא מצויידת,מתוקצבת ומוסמכת
ובזה היא אמורה להתמקצע.
-רשות הטבע והגנים תפקידה הוא להגן על חיות הבר וערכי טבע מוגנים-היא ולא אחר!
בשביל זה היא מתוקצבת, לכך היא מוסמכת ובזה היא אמורה להיות גורם מקצועי מוביל-היא ולא אחר!
ולכן רט"ג צריכה להיות אחראית לתוצאות-היא ולא אחר!
את הפרטים אני לא מכיר יותר מכל אחד אחר,אבל ברור שהעניין התנהל בשיתוף פעולה עם צה"ל ושאר הגורמים לשם מציאת פתרון שיביא לשמירת אוכלוסיית העטלפים גם לאחר נסיגת צה"ל.אז מה קרה?
למה מתו העטלפים?מה כשל בתהליך?
לטענתי מי שהיה צריך להוביל ,אבל באמת להוביל את התהליך ,זה רט"ג,אין אף אחד אחר ,מי אם לא רט"ג?
מדור עטלפים בבאלי"ש?מחלקת מעופפים במפח"ש?רס"ר הבסיס של המוצבים?
היחידים שיש להם את הכלים,הסמכות והאמצעים לעשות את זה זה רט"ג!
עפ"י החוק צה"ל יכול להפעיל שיקולים הגוברים על שמירת טבע ובכל זאת אנחנו לא בשנות ה-60 ושמירת טבע בצה"ל היא ערך,אך זה לא תפקידו של צה"ל,זה תפקידה של רט"ג.
ורט"ג לצערי העמוק שנים בבעייה קשה,מצד אחד היא רוצה עוד ועוד סמכויות ושטחים ומצד שני כל כשל
שקורה בתחומה היא מתנערת ממנו ומפנה אצבע לאחרים.ומתחמקת מביקורת עצמית,לימוד והפקת לקחים.
בדיוק כמו שבבקעת צין מבצעת קאצ"א תחזוקה של צינור הנפט עם פקח רט"ג צמוד שעלותו לקאצא עשרות אלפי ₪ בחודש והטרקטור לא זז סנטימטר בלי אישור מראש,פיקוח צמוד והנחייה של הפקח.
אך כשהצינור נפגע ואף אחד לא ערוך לכך ואלפי קובים של דלק זורמים בוואדי עד "שהתימני מביא את המפתח צינורות הגדול ממצפה" זה רק אשמת הטרקטוריסט ולא אף אחד אחר.
יש דוגמאות הרבה ,אבל הנקודה הבסיסית היא פשוטה:
סמכות=אחריות! 100% סמכות=100% אחריות.
|