לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-03-2013, 10:30
צלמית המשתמש של TIMON the mongoose
  משתמש זכר TIMON the mongoose TIMON the mongoose אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,559
שאלה האם בדורנו אי אפשר להקל בעניין קטניות בחג הפסח

כמובן שהסיבה לאי אכילת קטניות בפסח ידועה לכל אך עולה השאלה, האם היום אי אפשר לשנות זאת?

האורז היום נארז ומפוקח יותר מבעבר וכמעט שאין ערבוב. כמו כן, במדינה שבה יש הרבה גופי כשרות עם האמצעים לפקח, האם אין מקום לעשות זאת? למה למשל שבד"ץ, שאין עוררין על החומרה שלו בכל הקשור לנתינת כשרות, לא יקח על עצמו לפקח מפעל אחד שיארוז אורז, עדשים וכו' ורק הוא מוסמך לשווק קטניות כשרות לפסח ללא חשש חמץ.

אני מתעניין בכך כי הקלה במנהג זה לא אומרת לעבור על איסור מדאוריית ואין כאן התרה של דבר אסור כמו אכילת חזיר או משהו דומה. אני לא זוכר אבל פעם נאמר לי שנכתבה שאלה בגמרא ששואלת, איך נעבור את פסח ( ניסוח מעורפל) ואחד התנאים ( או אחרים) עונים שיש להם אורז וזה מספיק.

אשמח לקיים דיון בנושא.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י TIMON the mongoose בתאריך 18-03-2013 בשעה 10:33.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 18-03-2013, 18:48
  בן ישעיהו  
אורח
 
הודעות: n/a
מנהג ישראל - תורה היא!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "האם בדורנו אי אפשר להקל בעניין קטניות בחג הפסח"

"היהדות מייחסת למנהג חשיבות רבה. ההסתכלות ההלכתית על חלק מהמנהגים שהשתרשו בכלל ישראל היא כבעלי תוקף הלכתי ממש כפי שכתוב בגמרא 'מנהג דישראל - דינא'. ספרים רבים נכתבו לגלות את מקורם של מנהגים, ורבים מגדולי ישראל טרחו ליישב ולהבין את טעמם של המנהגים." (מתוך ויקיפדיא)

לכן בד"צ, שאין עוררין על חומרתו (אממ... אני מקווה שאתה מתכוון לזו של העדה החרדית דווקא), אינו יכול לשנות ממנהג שהשתרש בישראל, לאו דווקא משום הטעם השכלי שכביכול נראה פתיר, אלא כי אסור משום איסור כמו דין תורה ממש - עַד כִּי יָבֹא שילה ותיק"ו לן.

עכשיו מובן מדוע אין מה להקל משום הטעם הנ"ל, "וכמעט שאין ערבוב" - לא מספיק, משום חמץ בפסח לא בטל אפילו באלף (כלומר, אפילו במספר המירבי ביותר שניתן). בנוסף, גם אם יש מקור תלמודי כזה (אני אישית לא מצאתי), שים לב שמנהג זה כידוע לך, לא עבר במסורת באופן שווה בין העדות של עם ישראל, בגלל גלות חורבן בית שני שהיתה כידוע לאחר חתימת התלמוד.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:19

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר