צוות כיבוי אש של ח"א האמריקאי מקרר בקצף כיבוי את מנועו של מטוס C-5 גלקסי שהתרסק במהלך נחיתה בבסיס דובר במדינת דלאוור (החוף המזרחי). המטוס המריא בדרכו לספרד כאשר כשל במנועיו הביא את הטייס להחלטה לחזור לנחות. המטוס התרסק מרחק קצר מתחילת מסלול הנחיתה, לפני שהטייס הספיק לנחות. 17 הנוסעים ואנשי הצוות שרדו את ההתרסקות, למרות שחלקם נפצעו.
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 04-04-2006 בשעה 00:58.
סיבה: ארנבת התחבאה במנוע מס' 2
כזכור באפריל 1975 התרסק מטוס כזה בדרום ויאטנם. מידע נוסף על כך ב OPERATION BABYLIFT שהוא פרק מעניין נוסף בסדרה AIR CRASH INVESTIGATION המשודרת ב NGTV וזמינה לצפיה ב YOUTUBE. הסרט סוקר את האירועים שהובילו לטיסה הגורלית על רקע ימיה האחרונים והכאוטיים של הרפובליקה של דרום-ויאטנם, החלטתו של נשיא ארה"ב דאז ג'רלד פורד לחלץ את יתומי המלחמה (ובהם תינוקות רבים), המצוקה אליה נקלע המטוס מעל ים דרום סין בעקבות התפרקות דלת המטען האחורית, מאמצי צוות הטיסה להציל את המטוס ולבסוף נחיתת הריסוק בסמוך לקווי החזית שבפאתי סייגון, שהובילה למותם של 150 איש ובהם ילדים רבים. ראיונות עם ניצולי המטוס ובהם אנשי הצוות. סרט קשה לצפיה שהיה לחלק עצוב נוסף בטרגדיה של דרום ויאטנם.
בסדרה הנ"ל, מקבילתה של SECONDS FROM DISASTER המפורסמת לא פחות המשודרת באותו הערוץ, יש פרקים מעניינים בהקשר צו"בי (פחות או יותר) ובהם התרסקות הג'מבו של אל-על באמסטרדם לפני 20 שנה בדיוק (כולל קונספירציות לגבי מהות המטען), סיפור דומה עם התרסקות ג'מבו דרום-אפריקני מעל האוקינוס ההודי לפני 25 שנים (שוב קונספירציות למטען צבאי), הפלת הג'מבו הקוריאני ב 1983 (אביא באשכול נפרד), התרסקות CT-43 של חהא"א בקרוטיה ב 1996 (בה נספה שר המסחר האמריקני דאז רון בראון על כל צוותו) ופגיעת טיל נ"מ במטוס של פדקס מעל בגדד ב 2003 (אותה נביא באשכול התגוננות מטוסי הנוסעים בפני טק"א).
לפני 60 שנים בדיוק, ביוני 1953, התרסק מטוס C-124 גלובמסטר 2 של חהא"א בשד"ת טצ'יקאווה ביפן ולקח עימו את כל 129 מאנשי ציוותו ונוסעיו במה שהיה לאסון האווירי החמור ביותר בתולדות התעופה עד לאותו הרגע. רבים מהנספים היו אנשי צ"א של חהא"א שהיו בדרכם בחזרה לקוריאה אחרי חופשה קצרה ביפן, וזאת 5 שבועות בלבד לפני כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף בסוף יולי 1953. לא פחות מ 62 מ 447 מטוסי ה C-124 שיוצרו התרסקו לאורך השנים ובהם נהרגו כמעט 700 אנשי צוות ונוסעים. למרות זאת המטוס נודע כמטוס אמין יחסית, שנותר בשירות יחידות המילואים והמשמר הלאומי 20 שנים נוספות.
מידע נוסף על הפרשה העגומה בגליון יולי 2013 החדש של מגזין חהא"א