לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-08-2012, 17:15
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
תותח במטוסי עידן החמ"מ - צריך/לא צריך

לפני שנתחיל דיון על מערכת הנשק הכי ותיקה על מטוסים בכלל ומטוסי קרב בפרט נעיף מבט של כ 2 דקות על התותח שהותקן עליו מטוס - ה GAU-8 Avenger


שוקל כ 2 טון, אורך כ 6 מ', במקרים רבים מצריך כניסה לאמ"ט (אזור מוגן טילים), יעף צליפה די מסוכן, אחוז פיזור גבוה, תחמושת בכמות מוגבלת שבלחיצה אחת ארוכה אפשר לגמו אותה, הירי מאיץ את בלאי המטוס ועוד ועוד
בכטב"מים הנוכחיים הוא לא קיים (לפחות לא אינטגרלית), ובמקל"טי העתיד (כגון X-47C) אין בשלב זה מקום בשבילו.

אבל מצד שני גם ב F-35 מטוס הקרב הכי מתוחכם בעולם שיודע לתצפת ממרחק של מאות קילומטרים ולשלוח חמ"מ (חימוש מונחה מדויק) ממרחק של עשרות קילומטרים לא ויתרו עליו (אמנם הקטינו את הקוטר ואת כמות הקנים אבל עדיין הוא שם בצורה אינטגרלית בדגמי A ובפוד מיוחד בדגמי B,C).
בפעילויות המבצעיות של שני העשורים האחרונים הוא הראה שכוחו עדיין בקניו - עיראק 1, עיראק 2, בלקן, אפגניסטן, לוב....

אז מה, תותח על מטוסי קרב In or Out?


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 25-08-2012 בשעה 17:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 25-08-2012, 22:38
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
קטונטיתי מלענות, אך הנה כמה שיקולים:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תותח במטוסי עידן החמ"מ - צריך/לא צריך"

  • אוויר-אוויר או אוויר-קרקע?
  • כאשר פותח הפנטום, לאור קיום טילי אוויר-אוויר, ויתרו על תותח. מספרים שהתותח נוסף לדרישת חיל האויר הישראלי.
  • בסרט תעודי על השמדת סוללות הטילים בשלום הגליל תוארה השמדת משגרי SAM8 כך: הכלים נכנסו לפרדס ענקי ואי אפשר היה לזהותם:
    • כדי לגרום להם לצאת, הושלחה על הפרדס פצצה חכמה שמחירה אז היה מליון דולר(!) זה הצליח והמשגרים יצאו מן הפרדס.
    • אז הוטלה עליהם פצצה שניה, אך זו, לא ניתקה מן הכנף... ההשמדה של שלושתם הושלמה ביעף תותחים אחד...
    • וזאת במבצע רבוי שימוש באמל"ח מתוחכם שנורה מחוץ לטווח הטילים... צריך או לא צריך?
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 25-08-2012, 22:57
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
אני לא בטוח
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "קטונטיתי מלענות, אך הנה כמה שיקולים:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי 2liviu

כאשר פותח הפנטום, לאור קיום טילי אוויר-אוויר, ויתרו על תותח. מספרים שהתותח נוסף לדרישת חיל האויר הישראלי.


אין לי מושג אם זו אגדה אורבנית או לא. בכל מקרה, התותח כחלק אינטגרלי ממטוס הקרב נעלם בארה"ב בסוף שנות ה-50', מאחר והגישה השלטת בחא"א הייתה שנגמר עידן הקרבות הקרובים וכל ההפלות יבוצעו בטילים. הגישה הזו, שהובלה ע"י גנרלים שבאו ממערך המפציצים ושלטו בכיפה בעידן הנשק הגרעיני, הביאה גם להיעלמות הנושא של ירי תותח מהסילבוס של הכשרת הטייס.
הצורך בתותח התעורר שוב במלחמת ויטנאם, לאחר שהוראות הפתיחה באש הנוקשות, שהביאו לצורך של זיהוי פיזי (בעין) של מטוסי האויב, ייתרו מאוד את היתרון של טילי המכ"מ. בביוגרפיה שלו מספר רובין אולדס שלמרות שאפשר היה לשים על דגמי הפנטום שקדמו ל-E פוד תותח חיצוני, הוא לא היה מעוניין בכך מאחר ויצא מתוך הנחה שטייסיו לא ידעו להשתמש בו.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 26-08-2012, 13:48
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אני לא בטוח"

הויתור על תותח בעידן שאחרי קוריאה לא היה גורף. בסטרפייטר, בקרוסיידר ובתנדרצ'יף היה תותח. בפנטום ויתרו על התותח לא רק בגלל עצם קיומם של טילי א"א בשלים לכאורה, אלא גם בגלל כמות הטילים חסרת התקדים שהמטוס יכל לשאת, והמיקס שלהם.
מעבר לבעיות שיצרו כללי הפתיחה באש בויטנאם, מהר מאוד התברר כי טילי הא"א של התקופה לא מספקים את הסחורה (אצלנו היתה בדיוק אותה הבעיה עם השפריר 1 והיהלום). הבעיה העיקרית היתה עם הספארו, אשר בו תלו תקוות גבוהות במיוחד. אולדס אמנם היסס לצייד את מטוסי ה-C וה-D של הכנף שלו בפודים, אבל כנפות אחרות הצטיידו בפוד והפעילו אותו במידה קטנה של הצלחה. כשלונו של הפוד הוביל לדרישה לפיתוח דגם E עם תותח אינטגרלי. לח"א הישראלי לא היה חלק בסיפור.

מעניין שהצי חיפש את התשובה למשבר טילי הא"א ולצורך בנשק טווח קרוב בכיוון אחר לגמרי. מעבדות הפיתוח של הצי קיבלו הוראה לפתח בדחיפות גרסא משופרת של הסיידויינדר B והתוצאה היתה דגם D המצויין, שגם ישראל רכשה ברוב חוכמה בעסקת הקורנס הראשונה (ושהותקן החל מ-1970 גם על המיראז'ים). בגלל שדגם D שיפר דרמטית את ביצועי טייסי הצי בקרבות אויר מיד עם כניסתו לשירות, הצי מעולם לא אימץ פתרון תותח עבור הפנטומים שלו.

ולשאלה המקורית, תסריט נוסף שבו יש צורך בתותח הוא לצורך מתן אזהרה בצורת צרור פגזים לפני חרטומו של כלי טיס או כלי שיט סורר.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 26-08-2012, 22:18
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אנקדוטה בקשר להצטיידות של ח"א..."

נקודה מעניינת שלא רבים נותנים עליה את הדעת היא שגם הסובייטים ויתרו על התותח בערך באותו שלב בו הוחלט לא לצייד בו את הדלתות ואת הפנטום (תכף אני מגיע לנקודה שבגללה אני משרשר אליך). החל מאמצע שנות ה-50 ועד סוף שנות ה-60 במטוסי הקרב הסובייטיים אין תותח (סוחוי 9, 11, 15, המיירטים הגדולים של מיג שלא נכנסו לייצור סדרתי, מיג 25, יאק 28, טו-128). גם אצל הסובייטים הסיבה לכך היתה המחשבה כי בעידן הטילים אין צורך בתותח. כמובן שגם הם טעו בגדול, אבל בניגוד לאמריקאים, להם לא היה את בית הספר של ויטנאם.
המיג 21 הוא יוצא הדופן הגדול, אם כי בדגם PF הסירו אותו רק כדי להחזירו בכל הדגמים מ-PFM ומעלה.
אם אינני טועה, מלבד מספר מוגבל יחסית של מיג 21PF, ומלבד המיג 25, כל מטוסי הקרב ששירתו בחילות האויר הערביים נשאו תותח. ידוע לך במקרה מה היתה גישת חילות האויר הערביים לנושא התותח בתקופה בה נדמה היה ליצרנים הגדולים שאין בו יותר צורך?
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 26-08-2012, 23:05
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "נקודה מעניינת שלא רבים נותנים..."

רק לתקן;גם ה PFM המוקדמים שסופקו למצרים (לפחות) היו ללא תותח - בדומה ל FL (גירסא בסיסית של ה PF).

קשה להצביע על גישה מסויימת של חילות ערב לנושא התותח אך ניכר שהם (לפחות במקרה של מצרים) ראו את חוסר התותח כחסרון ואף התקינו בהמשך פוד תותח חיצוני. (שנכנס לשירות שנים מספר לאחר המטוסים).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 26-08-2012, 21:47
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
שלשה דברים
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אני לא בטוח"

1. "התותח כחלק אינטגרלי ממטוס הקרב נעלם בארה"ב בסוף שנות ה-50', מאחר והגישה השלטת בחא"א הייתה שנגמר עידן הקרבות הקרובים וכל ההפלות יבוצעו בטילים."

זו אמירה קצת בעייתית, הוולקן הרי פותח דווקא בשיאה של תקופת ה BOMBER MAFIA והותקן ב F-104 ובמטוסי קרב אחרים שנכנסו באותה העת לשירות וכזכור גם בזנבם של הדגמים המאוחרים של ה B-58 וה B-52 עם כבר עסקינן במפציצים. לכן נראה שההחלטה האם להתקין תותח במטוס כלשהו או להשמיטו נבעה בעיקר מהאפיון הספציפי עליו התבסס, ולא מאיזו החלטה או מדיניות גורפות כלשהן.

2. אגב לא רק ב F-4E אלא גם ב F-106 הוסיפו וולקן רטרואקטיבית וזאת בראשית שנות ה-70, קרי שנים רבות אחרי שנכנס לשירות מבצעי בחהא"א. בהפוך על הפוך, פוד התותח הותקן בתא החימוש הפנימי הענק של המטוס, שם החליף תושבת שהייתה מיועדת לתליית רקטת ג'יני גרעינית שהתייתרה...

http://www.f-106deltadart.com/weapons_20mm_cannon.htm

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

3. אגב את הניסויים הראשונים בתותח הוולקן בשנת 1957 ניתן לראות בפרק מעניין נוסף בסדרת הפרופגנדה של צבא ארה"ב THE BIG PICTURE העוסק בפיתוחי אמל"ח חדשים וזמין לצפיה ב YOUTUBE.

Big Picture: Progress: U.S. Army


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 26-08-2012, 13:29
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "[QUOTE=yaari]מהיכן הבאת את..."

כנראה שטעיתי בכך שלא ציטטתי יותר מהדברים שכתבת.
הציטוט החל ב: "בסרט תעודי על השמדת סוללות הטילים בשלום הגליל תוארה השמדת משגרי SAM8" .
ובהמשך כתבת: "כדי לגרום להם לצאת, הושלכה על הפרדס פצצה חכמה שמחירה אז היה מליון דולר(!) זה הצליח והמשגרים יצאו מן הפרדס.
אז הוטלה עליהם פצצה שניה, אך זו, לא ניתקה מן הכנף... ההשמדה של שלושתם הושלמה ביעף תותחים אחד..."
כלומר, ניתן להבין מדבריך ששלושת משגרי ה SAM8 נפגעו מאותו יעף. בקיצור - עירבוב נתונים של שני ארועים שונים.
אליאסף פגע בשלושה משגרי SAM6 ועל כך קיבל צל"ש (הזכרתי זאת בתגובה אחרת שלי, לפני שראיתי את תגובתכם זו). בניגוד למשגרי SAM6, התלויים בתיפעולם במרכז ניהול אש של הסוללה (לכן הם קרובים זה לזה), ב SAM8 כל משגר מהווה סוללה עצמאית מבחינת יכולת. במלחמת שלום הגליל כל משגר SAM8 נפגע בנפרד.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 26-08-2012 בשעה 13:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 26-08-2012, 11:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "[font=Verdana]האמרקאים כבר..."

אוקיי, נתון נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא כמות התחמושת.
אם ניסקור את ההיסטוריה של התותח במטוסי הקרב ניראה ש:
- מטוסי מלחמת העולם השניה נשאו אלפי כדורים (ה P-47 נשא כ 3400, המוסטנג כ 2000 והזירו כ 1000).
- עם הופעת הדור הראשון של הטילים כמות הכדורים צנחה למאות בודדות ובמקרים מסוימים אף התותח נעלם
- כפי שנאמר, מלחמת ויטנאם ואחוז ההצלחה הנמוך של הטילים לימדו שהצורך בתותח היה חי וקיים ומטוסי דור 4 שבאו מיד אחריה כבר הצטיידו בכמות גדולה יותר, האמריקאים ראו בזה חשיבות רבה והגדילו את הכמות לתותח בקוטר 20 מ"מ - ה F-16 עם כ 500-600 כדורים, ההורנט/סופר-הורנט עם כ 600 כדורים וה F-15 שבר שיא עם מעט יותר מ 900 כדורים, כמו כן הוקם ה TOP-GUN ללימוד קרבות א"א צמודים.
האירופאים והרוסקים עדיין נימצאים עם תותחים בעלי קליבר גדול יותר (27-30 מ"מ) אם בכלל וכמות ממש מעטה של כדורים - בגריפן, סוחוי 30 למיניהם, טייפון, טורנדו, ראפאל וכו' יש כ 120-350כדורים (לרוב בחד מושביים, בגריפן הדו מושבי לדוגמה אין תותח)
- עתיד: מטוסי הדור 5 (F-22 תותח 20 מ"מ עם מעט פחות מ 500 כדורים, ה F-35 עם תותח 25 מ"מ וכ 200 כדורים אינטגרלי בדגם A), המטוסים האחרים המתיימרים להיות דור 5 (T-50 ו J-20 לא בטוח שיהיה, אם כן אז ההערכות מדברות על תותח 30 מ"מ עם לא יותר מ 200 כדורים).

אגב, ה A-10 שפתח את האשכול הזה הוא באמת מטוס מיוחד אשר ניבנה סביב תותח הוולקן 30 מ"מ שלו עם למעלה מ 1100 כדורים.

תותח שלם, תו"לים, מערכת תחזוקה, אימונים וכו' בשביל 120 כדורים או עדיף על כלום?


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-08-2012 בשעה 12:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 26-08-2012, 12:54
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אוקיי, נתון נוסף שצריך לקחת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
האמריקאים ראו בזה חשיבות רבה והגדילו את הכמות לתותח בקוטר 20 מ"מ - ה F-16 עם כ 500-600 כדורים, ההורנט/סופר-הורנט עם כ 600 כדורים וה F-15 שבר שיא עם מעט יותר מ 900 כדורים

כבר בקורנס היו 640 כדורים (שהספיקו לירי של כשש וחצי שניות).
בעבר חיל האויר השקיע והתאמן רבות בירי תותח. עיקר האימון היה "ירי דגל". מטוס גרר אחריו בד בגודל של מספר מטרים מרובעים (דומה לדגלים שהמסוקים נושאים בפתיחת מסדרי כנפיים). לכל מטוס היו כדורי אימון מצופים בצבע שונה. בסיום האימון הדגל היה מגיע לטייסת והיו סופרים את מספר הפגיעות של כל משתתף.
בנוסף לאימון הצוותים, ניתן היה גם להתרשם מדיוק המערכת במטוס ולתקן במידת הצורך.
אינני זוכר מתי נפסק האימון, להערכתי עוד לפני מלחמת לבנון הראשונה.

תותח יכול להועיל לא רק בקרבות אויר ואפילו באיזור מאויים.
דוגמא להצלחה בהפעלת תותח: פגיעה בסוללת סא 6 במלחמת לבנון הראשונה:
http://www.gvura.org/a4424-%D7%A1%D...%90%D7%A1%D7%A3

דוגמא נוספת: ניצול הזדמנויות של פגיעה במטרות מזדמנות כאשר אתה ממילא כבר נמצא בשטח אוייב, בד"כ לאחר סיום המשימה העיקרית, בדרך חזור. טייסת "אבירי הזנב הכתום" פגעה בלא מעט מטרות כאלה (כגון ספינות, רכבות וכד').
הנה מאלבום הטייסת במלחמה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 26-08-2012 בשעה 13:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:12

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר