18-01-2013, 12:02
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
|
|
אין דבר כזה מהר מדי
מאז אמצע שנות ה- 80 תעריפי הארנונה נמצאים בפיקוח הדוק של משרדי האוצר והפנים, ואני אסביר:
עד אמצע שנות ה- 80 הרשויות המקומיות קבעו איזה תעריפים שהן רצו והעלו אותם בכל שנה לפי איך שהתחשק להן.
בשנת 1985 נחקקו חוקים והותקנו תקנות שונות אשר נועדו לשים לזה סוף ולייצב את המשק. לתהליך הזה יש כינוי והוא מכונה חקיקת ההקפאה. פשוט הקפיאו את המצב.
מאז, כל העלאה בארנונה נעשית באותו שיעור כפי שנקבע ע"י שקלול של המדד וכל מיני נוסחאות, בכל הארץ:
שיעור ההעלאה משנת 2010 לשנת 2011 למשל עמד על 1.4%
שיעור ההעלאה משנת 2011 לשנת 2012 עמד על 3.1%
שיעור ההעלאה משנת 2012 לשנת 2013 עמד על 2.3%
מעבר לזה, ישנן רשויות שמעוניינות להעלות את תעריפי הארנונה מעבר לשיעור ההעלאה המותר. במקרה כזה, הן מגישות בקשה למתן אישור להעלאה חריגה בתעריפים. מי שנותן את האישור הזה הם שרי הפנים והאוצר, שחותמים עליו באופן אישי. לפעמים הם מאשרים את ההעלאה החריגה, לפעמים לא.
כדי שהעלאה חריגה תאושר צריכות להיות סיבות מאוד טובות לכך - תוכנית הבראה לרשות המקומית, אי סבירות של התעריפים הישנים וכו'.
בכל שנה מגישות המון רשויות בקשות לאישור העלאה חריגה. לפעמים חלקן מקבלות אותו, לפעמים לא.
יש רשויות שבהן התעריפים נמוכים מאוד, יש רשויות שבהן התעריפים גבוהים מאוד.
למשל:
בחיפה התעריף למגורים נחשב לגבוה באופן יחסי.
במועצה האזורית גלבוע, על קרקע תפוסה (שטח אדמה שנמצא בחזקתך, את עושה בו שימוש אבל לא בנוי עליו כלום - גינה למשל) את תשלמי תעריף גבוה מאוד יחסית.
בטירת הכרמל, התעריף לבנקים נחשב לגבוה באופן יחסי.
וכך הלאה...
_____________________________________
לעולם אשא דגלך בגאווה
|