ישששש, איזה כיף לקבל קצת פסטניות טובה
ברשותך לא אענה בשיטת הפסטן, קרי ניקח שורה ונדון בה, ונהיה קונקרטיים לגמרי (סימפטום קשה של סכיזופרניה) אלא על העיקרון כפי ש
אני רואה אותו.
(האני מודגש כי זה הדבר הבא שאתה הולך לעשות בתשובה שלך ולהסביר שזה לשיטתי ולא לשיטת העולם כולו - נו הרי זה ברור)
תלמיד ישיבה הוא לשיטתי (ומכאן והלאה אלא אם כן צוין אחרת הכל לשיטתי) הוא לא כמו חייל, מהנדס או פחח מגרפות דשא.
כעם אנחנו נותנים לאנשים שלקחו על עצמם את התפקיד של אנשי תורה מקצועיים זכויות יתר. בעיקר בתחום השירות הצבאי, אבל לא רק.
אנחנו נותנים להם את אותן זכויות, והרב עובדיה יוסף דורש את הזכויות הללו בגלל האופי יוצא הדופן של התפקיד. משהו שתורתו אומנותו, אזי בשלב זה חייו אמורים להיות מוקדשים לתורה, עם כל המשתמע מכך.
אנחנו פוטרים אותו מטרדות העולם הזה, כדי שהוא יגדיל תורה ויאדיר.
כאשר אותו אדם, מקבל הוראה מרבו להיות פעיל שטח פוליטי.
הוא בעצם אומר: "השעות בהן אני בישיבה הן השעות בהן אני לומד, ומה שקורה בשאר הזמן הוא לגמרי לא ענייך, בדיוק כמו סטודנט למדעי המחשב" והיה וזה המצב, אז הוא מוזמן לשלם שכ"ל כמו אותו סטודנט ולשרת בצבא ולעמוד באותם הקריטריונים.
אם נודה על האמת, האם
אתה באמת חושב שמה שהרב עובדיה יוסף התכוון במסר שלו לתלמידים זה שאחרי 12 השעות שהן התעמקו במחלוקת בין אביי לרבא ובדעת הרי"פ הר"ן והשיטה המקובצת, אז ורק אז, הם צריכים לעצור לרגע אצל הבחור בשכונה ולהגיד לו שכדאי לבחור ש"ס? או שמא סביר יותר שהוא כיוון לזה שאם מטה הפעילים צריך בעשר בבוקר 20 בחורים שיכסו את העיר בשלטים אזי זה לגמרי לגיטימי שהם יעזבו את הסטנדר בצד וירתמו למשימה הקדושה?
ולגבי הסיפא (עת לעשות להשם הפרו תורתך - הדבר הראשון שלימדו אותנו) נווו זה כבר ממש קונקרטיות. משהו שהיינו מצליחים לכתוב בסטטוס של חולה.