21-06-2011, 19:55
|
|
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
|
|
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
|
|
|
אלתא ואיירבוס מפתחות וישווקו ביחד מטוס התראה ובקרה אווירית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "האם נפתח סוף סוף פרק חדש בין ישראל ליצרן האירופי איירבאס?...."
אלתא ואיירבוס מפתחות, וישווקו ביחד, מטוס התראה ובקרה אווירית
בתערוכה נחשפה לראשונה תצורה חדשה של מטוס רב משימתי AEW C295 למשימות התרעה מוקדמת ובקרה אווירית. על המטוס כבר מותקנות מערכות של אלתא ובוא הספיק לטוס בטיסות ניסוי.
התעשייה האווירית (תע"א) ו- Airbus Military, חברת הבת לתחום הצבאי של Airbus, יצרנית המטוסים הגדולה מאירופה, חושפות היום בסלון האווירי תצורה חדשה של מטוס רב משימתיAEW C295 שישמש מטוס למשימות התרעה מוקדמת ובקרה אווירית (AEW&C- Airborne Early Warning and Control).
מטוס ה-C295 AEW בטיסה. צילום: Airbus Military
אבטיפוס של המטוס החדש המוצג בימים אלו בתערוכה, מצויד בחליפת מערכות התרעה ובקרה מתוצרת אלתא מערכות, חברה בת של התע"א. המערכת העיקרית בחליפה זו, היא מכ"מ סריקה אלקטרונית אקטיבית (AESA - Active Electronically Scanned Array) מהדור הרביעי בשילוב זיהוי עמית/טורף (זע"ט). המערכת מספקת תמונת קרב אלקטרונית בזמן אמת (EOB – Electronic Order of Battle) בזירה האווירית והימית.
התקשורת במטוס, מותאמת לפעולות בסביבה רשתית (NCO – Network Centric Operations), ומבטיחה יכולת פעולה משותפת עם כוחות ידידותיים בכל זירת התרחשות.
התע"א וAirbus Military חתמו היום (21.6.2011) בתערוכה בלה בורז'ה, על מזכר הבנות ובמסגרתו ייפתחו וישווקו במשותף את מטוס ה-C295 AEW . בכך יצטרף מטוס זה למגוון מוצרים של מטוסי משימה להתרעה ובקרה אווירית של אלתא וכמו כן ירחיב את מגוון מטוסי המשימה של Airbus Military.
ניסים הדס, מנכ"ל אלתא, אמר במעמד החתימה: "המצב היום בעולם מדגיש את הצורך במטוסי משימה מתקדמים לצורך התרעה מוקדמת. בעזרת שילוב כוחות עם שותפתנו האירופית, אנו מציעים ללקוחותינו את הפתרון הנכון עם הטכנולוגיה החדישה ביותר. היכולות המיוחדות המשותפות של אלתא ושל Airbus Military בתחומי המכ"מים, המטוסים והאינטגרציה ביניהם, מאפשרות לנו לספק מוצר מצוין העונה על צרכי השוק".
דומינגו אורינה (Domingo Urena), מנכ"ל Airbus Military ציין כי "קיים ביקוש בשוק הגנת המולדת והגנה אווירית, למטוסי משימה בגודל בינוני במחיר סביר. שיתוף הפעולה בין אלתא ו- Airbus Military, המשלב יכולות הנדסיות מעולות וניסיון רב תחומי, מאפשר להן להציע לשוק פתרון יעיל וכדאי, הראשון מסוגו בנתח שוק זה".
מטוס ה-C295 AEW בטיסה. צילום: Airbus Military
האבטיפוס הראשון, כולל מדגים של ה- rotodome, מבצע לאחרונה (מה 8 ביוני) טיסות ניסוי וממריא ממתקני Airbus Military בסיביליה, ספרד. הבדיקות הראשונות הוכיחו כי תצורת המטוס החדש אווירודינאמית וכי זו פלטפורמה מצוינת למטרת משימות מיוחדות.
אלתא וAirbus Military עורכות בימים אלו ניתוחים הנדסיים לשילוב חליפת המשימה, כולל מכ"מ ה- AESA וחיישנים נוספים.
C295 AEW עונה לראשונה על הצורך בפלח שוק חדש בתחום מטוסי AEW&C בגודל בינוני.
זהו מטוס עמיד ומודולארי, המכיל מגוון מערכות וחיישנים שונים: מכ"מ רב משימתי להגנה אווירית, עמדות שליטה ובקרה, מערכות מודיעין אלקטרוני (ESM – Electronic Support Measures), מערכת להגנה עצמית. המטוס אף נושא חליפת תקשורת מקיפה כולל תקשורת לוויינית.
מנכ"ל אלתא, ניסים הדס ודומינגו אורינה, מנכ"ל איירבס מיליטרי בטקס גלילת המטוס בתערוכה.
צילום: התעשייה האווירית
הדור החדש של מטוסי ה- C295 נבחר כפלטפורמה האידיאלית לטובת הסבתו למשימות התרעה מוקדמת ובקרה אווירית. הוא מבצע משימות צבאיות ואזרחיות כמו תובלה אווירית צבאית, סיוע הומניטארי, משימות בתחום הגנת המולדת, סיור ימי, ניטור סביבה, מעקב אחר משאבי טבע ועוד. C295 משתייך למשפחת מטוסי תובלה בגודל קטן עד בינוני הכוללת גם את מטוסי C212 ו‑CN235.
אלתא נחשבת למובילה עולמית בתחום מטוסי משימה. מערכות ההתראה ובקרה האוירית של אלתא מותקנות על פלטפורמת מטוס מנהלים מסוג G550 מתוצרת חברת "גאלפסטרים" האמריקאית, (מערכת ה-CAEW [Conformal Airborne Early Warning] המכונה בחיל האוויר הישראלי "עיטם") וכן על מטוס תובלה רוסי מסוג אילושין 76 (מערכת המכונה AWACS). מטוסים אלו נמצאים בשימוש מבצעי מוצלח אצל לקוחות בארץ ובחו"ל.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il
נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 21-06-2011 בשעה 20:08.
סיבה: הוספת תמונה
|