12-05-2013, 08:23
|
|
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
|
|
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
|
|
|
זה לא תפקידה.
הגלגלת והשרשראות אמורות ליזום מוקשים מתקדמים שמופעלים ע"י החתימה המגנטית של הטנק או באמצעות "אנטנה" גמישה, ונועדו בדיוק למצב שבו הנוכרי פינה נתיב לפני הזחלים ומוקשים אלו יצליחו להסתנן אל מתחת לתובה.
השרשראות והגלגלת אמורות ליזום את המוקשים ע"י יצירת חתחמה מגנטית או מגע מתכת.
הן לא מייצרות מספיק משקל כדי ליזום מוקשים קלאסיים שניזומים ע"י טסיות לחץ. מוקשים אלו נשארים חיים במרווח שבין גלגלי הכבישה.
ולכן, כפי שנחמיה אמר, הנוכרי פותח נתיב רק על הקוליסים הנתיב פתוח רק לטנקים בעלי מרווח זחלים זהה (שרמן לא יכול לפתוח נתיב למרכבה) ולא לכלים שמרווח הגלגלים שלהם צר יותר.
היתרון של הנוכרי בכך שהוא יוזם (לכאורה) את המוקשים בנתיב שפתח (לעומת מגוב שרק מזיז את המוקשים מן הנתיב וקובר אתם בחול וג'יפה).
המגוב מפנה את כל המוקשים שברוחב נתיב הפינוי לצידי הנתיב.
לעיתים חלק מהמוקשים ניזומים תוך כדי הפינוי, אולם זו אינה מטרתו של המגוב.
כעיקרון המגוב רק הפנה ערימות עפר ומוקשים (וכל הדברים האחרים שהיו על הציר...) לצידי הנתיב שפתח.
המגוב רחב יותר מרוחב הקוליסים של הכלי שעליו הוא מורכב.
עבודתו מהירה (יחסית)
והנתיב שפתח מתאים לכל כלי שמרווח הגלגלים שלו צר יותר מרוחב המגוב (בד"כ כל הכלים בצבא).
ומעל הכל, מאחר שהוא לא צריך לפוצץ את המוקשים, המגוב יעיל כנגד כל סוגי המיקוש בכל תוואי שטח ואדמה (יש מגובים עם שיניים ארוכות לחול ויש עם שיניים קצרות לטרשים).
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il
|