לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 10-10-2009, 10:39
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לפי התנ"ך...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[font=Verdana]לפי הבנתי,..."

המערכת נוסתה בין השנים 1969-1970.

נעשה ניסיון לשלב טכנולוגיית LLLTV ומדידת טווח באמצעות לייזר על מנת לאפשר הפצצות קלע בלילה. תהליך ההפצצה בוצע ע"י ביצוע צלילה בגובה בינוני, כשהמטוס רוכש ומציין את המטרה, ולאחר מכן מושך מעלה לפני שחרור הפצצות (פצצות ש"כ), ו"קליעתם" אל עבר מערך מוגן לפני הכניסה אל תוכו.
הקושי נוצר בעת ציון המטרה, כשהמערכת מנסה להעביר אל המחשב את נתוני הטווח אל המטרה, מידע הדרוש לשם תזמון שחרור הפצצות.
מאחר שמדידת טווח ע"י המכ"מ לא הייתה מדוייקת במיוחד - לא הצליחו מעולם לבצע הפצצת קלע מדוייקת באמצעות הפנטום (יערי - תתקן אותנו?).

המערכת הותקנה על הפיילון המרכזי של המטוס, ונוסתה על גבי מטוס בודד שאת פרטיו הבאנו כבר קודם לכן.

עפ"י McDonnell F-4 PHANTOM - Spirit in the Skies בעריכת Jon Lake בהוצאת World Air Power.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 10-10-2009, 12:56
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "לפי התנ"ך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
המערכת נוסתה בין השנים 1969-1970.

נעשה ניסיון לשלב טכנולוגיית LLLTV ומדידת טווח באמצעות לייזר על מנת לאפשר הפצצות קלע בלילה. תהליך ההפצצה בוצע ע"י ביצוע צלילה בגובה בינוני, כשהמטוס רוכש ומציין את המטרה, ולאחר מכן מושך מעלה לפני שחרור הפצצות (פצצות ש"כ), ו"קליעתם" אל עבר מערך מוגן לפני הכניסה אל תוכו.
הקושי נוצר בעת ציון המטרה, כשהמערכת מנסה להעביר אל המחשב את נתוני הטווח אל המטרה, מידע הדרוש לשם תזמון שחרור הפצצות.
מאחר שמדידת טווח ע"י המכ"מ לא הייתה מדוייקת במיוחד - לא הצליחו מעולם לבצע הפצצת קלע מדוייקת באמצעות הפנטום (יערי - תתקן אותנו?).

המערכת הותקנה על הפיילון המרכזי של המטוס, ונוסתה על גבי מטוס בודד שאת פרטיו הבאנו כבר קודם לכן.

עפ"י McDonnell F-4 PHANTOM - Spirit in the Skies בעריכת Jon Lake בהוצאת World Air Power.


המונח "הפצצת קלע" משמש לתיאור שיטה שונה של הפצצה (שיטה המכונה loft). בשיטה זו המטוס נשאר בגובה נמוך ובשלב מסויים מושך ותוך כדי המשיכה משחרר את הפצצות (מעין "ארטילריה מעופפת"). ביעף כזה הוא חשוף זמן מאוד קצר ולכן הסיכון נמוך יותר מיעף שבו עליו לזהות את המטרה. ניתן לבצע זאת כאשר הנ.צ. של המטרה ידוע (בדומה לחלק מההפצצות שבוצעו על הגשרים בתעלת סואץ, במיוחד בלילה) ועדיין ההפצצה בשיטה זו אינה מדוייקת מספיק.
הנה תמונה של פצצה העושה דרכה בשיטה זו:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ואולם במונח dive-toss משתמשים להפצצת צלילה רגילה כאשר הנתונים לרגע השחרור מגיעים ממחשב ההפצצה, הנעזר, בין היתר, מנתוני המכ"ם, אם נועלים אותו על האדמה שבה נמצאת המטרה (גם ב"קלע" מחשב ההפצצה קובע המתי על הפצצה להשתחרר).

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 10-10-2009 בשעה 13:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 10-10-2009, 17:34
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "יערי, אתה יכול להסביר בבקשה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קורנסון
יערי, אתה יכול להסביר בבקשה מה רואים בתמונה? חוץ מהפצצה, אני לא ממש מבין איפה זה למעלה, איפה למטה, איפה מתחילה האדמה ונגמרים השמיים. תודה.


מדובר במצלמת תקיפה התלויה בנקודה של טיל הספארו (טיל אלקטרו מגנטי) הקדמי.
בתמונה הנ"ל המצלמה היתה תלויה בנקודה השמאלית.
היא מצלמת עם עדשה דמויית עדשת "עין הדג" (אמנם יש עיוות אך היא מצלמת 180 מעלות) מהגחון הקדמי של המטוס (אתה יכול לראות את החלק התחתון של התותח בחלק העליון של התמונה) ועד החלק האחורי של המטוס.
דוגמא להמחשה בצילום הבא שצולם בעת טיסה ישרה בגובה נמוך:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כאן המצלמה היתה תלויה בנקודה הימנית קדמית. ניתן גם להבחין בפצצות התלויות ולידן טיל ספארו.
בתמונה שבהודעה הקודמת, המטוס כבר משך (הפצצה השתחררה) ולכן החלק העליון של הצילום הוא כבר מעל האופק (האופק נמצא בערך בשליש העליון של התמונה).
הגבעות שאתה רואה הינן מראה אופייני בסיני. קורה כאשר שיח גדול עוצר מאחוריו חול שהגיע בסופת החול האחרונה. התמונה הנ"ל מעט חתוכה למטה ולכן לא רואים את נושא הפצצות.
הנה ההמשך של היעף מהתמונה הראשונה. המטוס כבר בהטיה ימנית (ראה את האופק בחלק העליון של התמונה) ובעיגול כחול מסומנת המטרה (מטרת אימונים עם מרווחים ידועים כך שניתן להעריך במדוייק את תוצאת התקיפה):


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


בצילום הקודם שכחתי לבטל את ההקטנה בעת העלאת הצילום אז הנה היא מחדש:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 10-10-2009, 17:29
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
משהו לא מסתדר לי
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]המערכת נוסתה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
ואולם במונח dive-toss משתמשים להפצצת צלילה רגילה כאשר הנתונים לרגע השחרור מגיעים ממחשב ההפצצה, הנעזר, בין היתר, מנתוני המכ"ם, אם נועלים אותו על האדמה שבה נמצאת המטרה (גם ב"קלע" מחשב ההפצצה קובע המתי על הפצצה להשתחרר).


עושה רושם ש"התנ"ך" מתאר הפצצת קלע, אבל עושה שימוש במונח TOSS DIVE - מאחר שהוא מתייחס לצלילה (כנראה על מנת להגביר את המהירות לקראת שחרור הפצצות) ושחרורן בפועל במהלך נסיקה - כלומר "קליעתן" במסלול בליסטי אל עבר המטרה.

מה פיספסתי?

ואולי הפתרון בויקיפדיה:
Toss bombing (sometimes known as loft bombing, and by the U.S. Air Force as the Low Altitude Bombing System, LABS) is a method of bombing where the attacking aircraft pulls upwards when releasing its bomb load, giving the bomb additional time of flight by starting its ballistic path with an upward vector.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 10-10-2009 בשעה 17:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 10-10-2009, 17:50
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "משהו לא מסתדר לי"

לפי "התנ"ך" שלך/ויקיפדיה אכן מדובר ביעף קלע. בשיטת dive-toss (שים לב למונח המדוייק, בניגוד למונח Toss bombing ) מדובר לחלוטין ביעף צלילה אל המטרה. המשותף בין שתי השיטות (dive-toss ו loft) הוא שבשתיהן השחרור בפועל הוא במהלך משיכה ואינו קורה בעת הלחיצה על ה"פיקל" אלא בעת שהמחשב מורה על הטלת הפצצה כאשר ה"פיקל" כבר לחוץ.
קיימת אפשרות (ואולי זה הפתרון) שהמכשיר שעליו נפתח האשכול אכן שימש גם ליעף קלע. במקרה כזה על המטוס להתרומם ולרכוש את המטרה מרחוק מאוד (לפני הכניסה לאיזור המוגן) ואז להנמיך שוב ולהמשיך ביעף קלע "נורמלי". יתכן שכך התכוונו לדייק יותר לעומת מצב שאין נ"צ מדוייק של המטרה או שאין נ"צ מדוייק של נקודת הנווט האחרונה ליציאה ליעף loft (ב dive-toss הלחיצה על הפיקל היא כאשר הכוונת על המטרה בעוד שב loft הלחיצה על הפיקל היא במעבר המטוס מעל הנקודה המדוייקת של "צא הכוון" האחרון). ובאותו המשך של "יתכן", כנראה שרמת הדיוק של המכשיר לא הביאה לשיפור בתוצאות ולכן בוטל. אין לשכוח שמדובר בחיסרון גדול של נשיאת מכשיר גדול וכבד (עם התנגדות אויר עזה, על פי המבנה שלו) על חשבון דברים אחרים. דבר נוסף במקרה של ה"יתכן" הנ"ל הוא שחשפת את עצמך מוקדם מהדרוש.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 10-10-2009 בשעה 17:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 10-10-2009, 18:05
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "משהו לא מסתדר לי"

ערכתי איור קטן המבאר את ההבדלים בין קלע ל DTOS.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img515.imageshack.us/img515/924/51708884.jpg]


ויזואלית,אפשר להגדיר את ה DTOS כ "חצי קלע" שכן גם שם משחררים את הפצצות תוך כדי משיכה ונעשה שימוש ב CCRP להכוונה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 10-10-2009 בשעה 18:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 10-10-2009, 19:46
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "הדמיון בין שתי השיטות הוא וירטואלי בלבד."

בהחלט.
כפי שיערי ציין לפניי,מעוף הפצצה מזכיר פגז הנורה מתותח,וחזקים עליה כל החוקים הפיזיקליים המדידים והבלתי מדידים שפגז נתון להם בעת מעופו.

מחשב התקיפה לא מסוגל לחשב את כל הנתונים הללו,וזו הסיבה שבקלע שלא ניתן לבצע תקיפה מדוייקת עם חימוש טיפש.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 10-10-2009 בשעה 20:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 10-10-2009, 19:57
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מחשב התקיפה בהחלט יכול לבצע את החישובים"

מחשב ההפצצה יכול לחשב מכלול גדול מאוד של נתונים,אך ישנם גורמים כמו לחץ האויר,לחות וטמפרטורה בכל אחת משכבות האויר מעל איזור המטרה,שאותן הוא לא יכול למדוד בזמן אמת.

בארטילריה לדוגמא מעלים בלון מטאורולוגי על מנת לדלות את הנתונים הללו.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 11-10-2009, 12:56
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "כאן אולי המקום לציין שלצורך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
כאן אולי המקום לציין שלצורך אימוני קלע הוקמו בתחילת שנות ה-70 מגדלים בולטים כדי לסמן את נקודת ההתחלה של יעף ההפצצה - אשר נעשה כאמור ללא קשר עין עם המטרה.

המגדלים הבולטים הוקמו בעיקר לצורך המבצעי (קשה למצוא נקודות בולטות וברורות בחולות שממזרח לתעלת סואץ) ולאור זאת הוקמו גם כאלה לאימונים.
ולגבי מה שאמר YHS : "הדמיון בין שתי השיטות הוא וירטואלי בלבד" מסתבר שהוא לא עד כדי כך וירטואלי (למרות שאכן בשיטה האחת המטרה בכוונת ובשניה יש תחליף אחר ללחיצת הפיקל) משום שכל השאר די דומה (כמובן שהשניה פחות מדוייקת מהסיבות שהוזכרו) במיוחד לאחר שחיברו בין הראשונה והשניה ליעף שכונה LOFT-TOSS (ועל כך קיבל יצחק בן ישראל את פרס ביטחון ישראל בשנת 1972) דבר שהוביל לרמת דיוק יותר גבוהה (עד לשינוי שהוא יזם, מרגע לחיצת הפיקל היה צורך לשמור במדוייק על נתוני טיסה רבים, כגון מהירות וכד', במיוחד בעת המשיכה וכל אי דיוק היה מגדיל את טעות הפגיעה. לאחר השינוי, מחשב ההפצצה התחשב בכל הגורמים, בדומה למשיכה לאחר ה"פיקל" בהפצצת צלילה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 23-11-2012, 01:30
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,352
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "פוד בלמ"ז על F-4D, מלחמת וייטנאם"

השבוע נתקלתי במיקרה בסיכום הכבד של כנס משנות ה-80' קטע על ניסויים במערכת Automated Maneuvering Attack System (AMAS) על F-16 AFTI, שהוכיחה יכולת הטלה מדויקת תוך יעף כמעט-אוטומטי: הטייס שולט במצערת, והטייס האוטומטי מטיס בגובה מוגדר, פונה ב-5g לכיוון המטרה, מטיל את החימוש בטווח מוגדר (כולל צלילה/LOFT כפי הנדרש מהמהירות), משלים את הפניה ומביא את המטוס חזרה לטיסה בגובה מוגדר.

אני מניח שפרופיל כזה, בו המטוס נמצא זמן קצר מאוד בטיסה ישרה, מקשה על הפלה בנ"מ קצר-טווח.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המאמר לא עוסק בניתוח טקטי אלא בשינויי החומרה והתוכנה שנדרשו כדי שטייסי קרב ירגישו בנוח עם מערכת שמטיסה אותם בתמרונים חדים ולא צפויים בגובה נמוך.

מעניין אותי לדעת:
- האם יעף כזה רלוונטי בימינו, או שמתבססים על הטלה מרחוק של חימוש מדויק?
- האם יכולת תמרון והטלת חימוש אוטומטיים כזו משולבת במטוסי קרב בימינו? אני הכרתי תמרונים אוטומטיים לחמיקה מאיומים ולמניעת התרסקות,- לא לתקיפה. מה לגבי מל"טים? אני מניח שמה שיכלה לעשות מע' בקרת טיסה של F-16 לפני 30 שנה, יכולה לעשות מערכת בקרת טיסה של מל"ט-קרב כיום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:01

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר