לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-10-2012, 08:54
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,688
דו"ח ביקורת של GAO על מיזמי פיתוח ספינות אוויר צבאיות בארה"ב

מומלץ לקריאה.

What GAO Found


GAO identified 15 key aerostat and airship efforts that were underway or had been initiated since 2007, and the Department of Defense (DOD) had or has primary responsibility for all of these efforts. None of the civil agency efforts met GAO's criteria for a key effort. Most of the aerostat and airship efforts have been fielded or completed, and are intended to provide intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR) support. The estimated total funding of these efforts was almost $7 billion from fiscal years 2007 through 2012. However, funding estimates beyond fiscal year 2012 decline precipitously for aerostat and airship efforts under development, although there is an expectation that investment in the area will continue.
Three of the four aerostat and airship efforts under development, plus another airship development effort that was terminated in June 2012, have suffered from high acquisition risks because of significant technical challenges, such as overweight components, and difficulties with integration and software development, which, in turn, have driven up costs and delayed schedules.
DOD has provided limited oversight to ensure coordination of its aerostat and airship development and acquisition efforts. Consequently, these efforts have not been effectively integrated into strategic frameworks, such as investment plans and roadmaps. At the time of GAO's review, DOD did not have comprehensive information on all its efforts nor its entire investment in aerostats and airships. Additionally, DOD's coordination efforts have been limited to specific technical activities, as opposed to having a higher level authority to ensure coordination is effective. DOD has recently taken steps to bolster oversight, including the appointment of a senior official responsible for the oversight and coordination of airship-related programs. However, as of August 2012, DOD has not defined the details relating to the authority, scope, and responsibilities of this new position. Whether these steps are sufficient largely depends on the direction DOD intends to take with aerostat and airship programs. If it decides to continue investing in efforts, more steps may be needed to shape these investments.

Why GAO Did This Study


Use of lighter-than-air platforms, such as aerostats, which are tethered to the ground, and airships, which are freeflying, could significantly improve U.S. ISR and communications capabilities, and move cargo more cheaply over long distances and to austere locations. DOD is spending about $1.3 billion in fiscal year 2012 to develop and acquire numerous aerostats and airships.
GAO was asked to determine (1) what key systems governmentwide are being developed and acquired, including funding, purpose, and status; (2) any technical challenges these key efforts may be facing; and (3) how effectively these key efforts are being overseen to ensure coordination, and identify any potential for duplication. To address these questions, GAO reviewed and analyzed documentation and interviewed a wide variety of DOD and civil agency officials.

What GAO Recommands

GAO recommends that DOD take actions based on the extent of its future investments in this area: (1) if investments are curtailed, ensure it has insight into all current and planned efforts in the short term; (2) if investments increase significantly, include the efforts in strategic frameworks to ensure visibility and coordination, guide innovation, and prioritize investments; and (3) ensure the roles and responsibilities of the senior official responsible for the oversight and coordination of airshiprelated programs are defined. DOD concurred with the recommendations.

הדו"ח המלא:
http://www.gao.gov/assets/650/649661.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 24-10-2012, 22:46
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,302
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "דו"ח ביקורת של GAO על מיזמי פיתוח ספינות אוויר צבאיות בארה"ב"

אם אני מבין נכון, המסקנה היא שגופים שונים, עם דרישות דומות, צריכים לשתף פעולה. יש בכך שתי בעיות.

א. טכנית: אינני בטוח שעצם ההצבה על בלון/ספינת אויר היא הטכנולוגיה הקריטית. הרי מבין 15 התוכניות שנסקרו, היו מוצלחות והיו כושלות. נראה שהבעיות בפיתוח היו יותר בשילוב חיישנים ופחות בפיתוח ספינת האוויר ובהתאמת החיישנים לספינת אויר/בלון. ה- JLENS היא תוכנית בעייתית, למרות שלהבנתי היא כוללת אירוסטט פשוט יחסית. ולדוגמא, לא היתה תועלת רבה בתיאום בין תוכנית פשוטה של חיישנים על בלון (PTDS) לתוכנית מורכבת של פיתוח חיישנים מתקדמים ושילובם בספינת אויר (Blue Devil). תיאום רק היה מסבך את התוכניות, שהיו צריכות עוד אישור לפני כל שלב בפרויקט.

ב. ארגונית: ההמלצה הטריוויאלית-לכאורה קשה מאוד לביצוע. נאמר, אם אני מנהל פרויקט מטעם חה"א בחברה א', ועמית שלי מנהל פרויקט מטעם חיל הים עם טכנולוגיה דומה:
- אין לי דרך ממוסדת לדעת בכלל על כך
- בד"כ אין לנו מניע חזק לשתף פעולה. נניח שהפרויקט שלי התחיל שנה לפניו. אם אדחה את האספקות, אפשר יהיה לאחד את הייצור בשני הפרויקטים ולהוזיל את העלויות. לי זה לא ישנה (כבר חתמתי חוזה), והפרויקט שלי יידחה- בוודאי שלא אסכים. לו יש אפשרות לבקש שייצרו לו בדיוק מה שמייצרים לי, ולחסוך לעצמו עלויות פיתוח ובחינה- אך בד"כ הדרישות שהוא קיבל יהיו קצת שונות והוא יעדיף להתעקש על מוצר שונה במקצת.
בקיצור, זו הבעיה הבסיסית של ביזור (מספר ארגונים קטנים וממוקדים) מול ריכוז (ארגון אחד גדול- יתרון לגודל אך סרבול בגלל ריבוי משיות במקביל).
אפשר לחבר אותה לבעיה א'- אם טכנולוגיה נתפסת כמוכחת, הרי שלא נראה טעם לשתף פעולה עם מישהו אחר כדי לממש אותה.

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 24-10-2012 בשעה 22:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:40

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר