17-04-2008, 21:09
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
|
|
אני חושב שזה טוב לנו.
בטווח הארוך, יותר ארוך מזמן חיי או חיי בני, יש לנו עניין בכך שנגיע להכרעות. הכרעה צבאית מול מי שלא רוצה לוותר על אפשרות זו מולנו, כזו שתכריח אותו לוותר ולא מבחירתו החופשית.
הכרעה מדינית-כלכלית מול עצמנו- איזו מן מדינה, משטר, התנהלות פוליטית, תפישה חינוכית אנחנו רוצים להנחיל למי שגדל לתוך הקהילה פה.
אני איתן בדעתי שבכל מלחמה ננצח. אם איהרג כמילואימניק יחד עם עוד חמשת אלפים חיילים ואזרחים, או אף עשרים אלף, זה לא יסגור את המדינה. זה לא יחזיר את אזרחי המדינה אל תקופת האבן, זה לא יבטל את קוממיות היהודים.
יש כאן מספיק בני אדם ומספיק חוסן חברתי כדי להתגבר גם על מלחמה נוראית באמת. אני רק רואה חולשה גדולה ביכולת שלנו לחנך את בנינו להפנמה של מערכת הערכים הדרושה להמשך קיום מדינה יהודית עצמאית אשר נשענת על המקורות האמיתיים העתיקים והמוכרים של היהדות.
בואו נזכור שאת מלחמת יום הכיפורים, מול מספר מדינות, בתנאי פתיחה גרועים, תוך בלבול מערכות ולמרות מנהיגות צבאית ופוליטית מבולבלת (לפחות ברמת ניהול המלחמה בפועל) ניצחו החבר'ה של כמה מן הכותבים בפורום הזה עם הוריהם של רוב האחרים כשבידיהם לא מיטב הציוד, לא מיטב הנשק, לא מיטב התחמושת ולא פער איכותי.
אולי לחיל האויר ניתן לומר שהיה יתרון כזה של ציוד, למרות שלטעמי בסיכומו של עניין התשובה הסובייטית לעליונות אוירית אכן פגעה קשות במימוש העליונות האוירית לתועלת הלחימה הקרקעית בזמן אמת.
לכן לדעתי אין לנו מה לחשוש יתר על המידה מתהליכים עמוקים (וגלויים לעין, כמו שניתן לראות) העוברים על מדינה וצבאה.
במאמר מוסגר אוסיף שאינני רואה בערבים איום קיומי על ישראל כל עוד בידיהם נשק קונבנציונלי. בטח שלא בפלשתינים, אשר יכולתם הצבאית ניתנת לביטול בהינף ידיים בהצבעה בכנסת. כוונתי לכך שאם יהיה רצון פוליטי בישראל להיכנס לניטרול איום הנשק הפלשתיני באופן צבאי, על המשמעויות הפנימיות (אבידות) וגם הבין לאומיות של הפעלת הכוח הצבאי הדרוש לעניין, הרי שהצבא הישראלי מצויד ובעל סד"כ מספק בהחלט למשימה.
שורה תחתונה- אני מצפה מהערבים לחרוש מזימות נגדנו, מהרוסים להיות רוסים כמו במאה השנים האחרונות, ומאיתנו אני מצפה למצוא את העשתונות שלנו ולהכיר במציאות בה אנו חיים.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|