19-09-2012, 23:43
|
|
|
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,225
|
|
חלק מהתחושת הדה-ז׳ה-וו נובע דווקא מההקפדה על אחידות סגנונית בין שר הטבעות וההוביט. אני יודע, למשל, שהמודל של גולום חדש אבל זה ממש נראה כאילו הם השתמשו במודל הישן וזה לא קל להשיג אחידות כזו (ג׳ייסון שלייפר שעבד על הסטינגס של הפרצוף של גולום הוא, היום, בפיקסר).
טכנית סרטי שר הטבעות מרשימים אבל רשלנים. הרבה מהטכניקות היו מהפכניות לזמנן, הצוות בווטה לא היה מנוסה והתקציב, ביחס לגודל הפרויקט, היה צנוע. מבחינה מסויימת ג׳קסון הביא את הטכניקות הללו לבגרות בגירסה היפיפיה שלו לקינג קונג. ההוביט קצת מרגיש כמו נסיון לעשות את שר הטבעות ״נכון״. בעין מקצועית, אפילו בטריילר הזה, רואים את ההבדלים באיכות. מצד שני בעולם שבו עושים רמייק לספיידרמן תשע שנים אחרי המקור למה לא לעשות את אותו הדבר לשר הטבעות שכפי שצוין פה השמיט כמה מהחלקים החשובים והטובים שבספר (לאו דווקא טום בומבדיל שגם בספר קצת תקוע אבל הויתור על טיהור הפלך היה כנגד רוח הספר).
גם אני לא אוהב שדוחפים דמויות שלא היו בהוביט כמו פרודו ולגולס אבל צריך לזכור שמאדפטציה קולנועית מוצלחת מצופה ליותר מויזואליזציה של סיפור. במאי שעושה אדפטציה כזו מביא בעצם את הפרשנות שלו לסיפור.
הספר אמנם לילדים אבל, כמו ששרוקי כתב, יש הרבה פוטנציאל כולל נכסים שאין בשר הטבעות כמו דרקון במשרה מלאה אז לא לאבד תקווה, ג׳קסון במאי מעולה (למרות שאישית לא אהבתי את מה שהוא עשה לשר הטבעות) ואני לא מאמין שהוא ״איבד את זה״.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006
|