לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 28-05-2009, 14:23
  avichai_s avichai_s אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.03.08
הודעות: 69
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]בעידן החמ"מ..."

מסכים.
חלק מהרעיון של מטוסים לסיוע קרוב, הוא שימוש בכמות גדולה של מטוסים פשוטים, תת-קוליים וזולים,שיכולים לשאת חימוש רב (וגם שריון...) וזול (כלומר לא חימוש חכם) ולהטיל אותו בקירוב טוב על המטרה בכמויות.
זו מדרגת ביניים בין מפציץ כבד מגובה רב (הפצצות השטיח של B52 למשל) לבין מטוב תקיפה מתקדם עם חמ"מ מועט ויקר.
המגמה בשלושים השנים האחרונות היא של מעבר למטוסי מולטי-רול מתקדמים עם חימושים מתקדמים. הבעיה עם מגמה זו, שהיא משאירה מאחור את כל הערוצים האחרים ומה שיקרה, זה שעם הפסקת פסי הייצור של דור 4, יישארו רק מטוסים עם תג מחיר של מעל 100 מיליון דולר ליחידה (על ה- F35 שנולד כמטוס עם תג מחיר של 37-45 M$ אבל מוצע כיום בקרוב ל- 200M$!). חילות אוויר פשוט לא יוכלו לממן הצטיידות כמו פעם. המלחמה תהפוך ליקרה מאוד, בייחוד נגד טקטיקות של טרור שהוא זול ומתיש.
לי נראה שבעוד 15 שנה פתאום תתחיל פריחה של פיתוחי מטוסים כאלה (מה שהסקייהוק עשה למשל), כדי להשלים את פן ה"כמות" עם פן ה"איכות" של המטוסים. לפני 30 שנה זה היה F15 בכמות מעטה ואיכותית, F16 בכמות רבה יותר אך זול ב- 50% וסקייהוק בכמות עוד יותר רבה במחיר נמוך מאוד. בעשור הבא זה יהיה F22 במחיר אסטרונומי (ועושה רושם שלא יהיה אותו מחוץ לארה"ב), F35 במחיר גבוה מאוד ומתחתיו שום דבר!...
אף אחד לא מפתח מטוסים בקטגוריות של הסקייהוק, F5, ואפילו F16A. ה- J39 גריפן השוודי (המקביל של הלביא משנות ה- 80) הוא דוגמא נדירה למטוס מודרני יחסית שעונה לנישה, אבל הוא יותר F16 מאשר A10.
הלביא במקור היה אמור להיות מחליף סקייהוק ולא "עדיף" F16. לו היה נשאר במפרט התת-קולי הזול המקורי (שמעולם לא הוקפא), הוא היה הופך כיום לאטרקטיבי במיוחד לכל הצבאות שכבר לא יכולים להרשות לעצמם טייסות F35. ה- F35 לא יירכש בכמויות של F16 אלא בכמויות של F15 ואת המטוסים הזקנים כבר אי אפשר יהיה למשוך עוד. ישראל יכולה להחיות את הרעיון המקורי של הלביא, ולפתח בשת"פ עם מדינה נוספת מטוס חזק וזול להשלים את סד"כ ה- F35 האיכותי, עם סד"כ גדול של מטוסים טובים וזולים. כמובן שיהיה צורך לתפור להם את המשימות המתאימות, ובהתאם גם את חליפת ההגנה וטקטיקות החימוש, אבל אני מעריך שזה כיוון כלל לא מופרך. אם זה לא יהיה אנחנו, מדינות אחרות ילכו בכיוון (צרפת למשל היא מועמדת חזקה בראייתי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 28-05-2009, 15:20
  avichai_s avichai_s אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.03.08
הודעות: 69
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אביחי, חוץ מהחלומות שלא..."

ייתכן ומקל"טים (מטוס קרב ללא טיס) הם פתרון שיתאים למדינות מתקדמות, אבל יש לא מעט מדינות, שרוצות רק 2-3 טייסות שלא עולות הרבה. לא בטוח שמקל"טים יהיו הבחירה הראשונה שלהן. למשל מדינות בדרום אמריקה שעוד טסות על מיראז'ים, כפירים ושאר מטוסים שנות השישים/שבעים, אבל גם לא מעט מדינות אחרות.
מדינות עם חיילות אוויר של מאות מטוסים, יעברו בקלות רבה יותר לסד"כ שחלקו מקל"טים. עדיין לא כולו.
האחרות ישתמשו במל"טי מודיעין ומטוסי קרב מאויישים בדור הקרוב. אולי אח"כ יעברו את השינוי. זה אומר שיש שוק פוטנציאלי של 500-1000 מטוסי קרב זולים שמחכה למוכר הראשון שיציע הצעה. אני מדבר על מטוס של עד 20 M$. לדעתי מימדי השוק הזה יתבהרו רק בעוד כמה שנים, אחרי שכל שותפות ה- F35 יצטיידו ברוב מטוסיהן, ושאר העולם יראה את המחיר האמיתי ואת הביצועים האמיתיים. אני מעריך שתהיה אז התפקחות אצל לא מעט מדינות. לא כל מדינה מחפשת יכולת חדירה חמקנית לעומק מדינה אחרת. רובן רוצות להגן על שמי המדינה. בשילוב עם טילי א"א איכותיים ושאר אמצעים קרקעיים, ה- F35 מאבד את רוב היתרונות שמציע על פני מטוסי דור 3-4 בהינתן ייעוד זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 28-05-2009, 16:12
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
שרידות ועוד פעם שרידות...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי avichai_s שמתחילה ב "ייתכן ומקל"טים (מטוס קרב ללא..."

לנו אולי לא מוכרת תורת הלחימה של המסקרי"ם בשטחים כמו באירופה. שם היערות גדולים ובעלי פוטנציאל גדול למסתור גם לאויב וגם לתוקף.
באירופה מתרגלים כל הזמן מעוף המסק"ר בגובה צמרות העצים ובשיגור החימוש שלו הוא מייד יורד לקרקע בין העצים...לך תתחיל לחפש מסוק המסתתר בתוך היער.
המטוסים הם איטיים וחשופים לכל מיני טילים ואין להם יכולת הסתתרות. הם יכולים לשגר חימוש רב מרחוק ע"מ לא להפגע. אז אפשר לשלוח במקומם כמה מסוקים והנה הכמות עולה על האיכות...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 28-05-2009, 13:41
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "שאלת תם...מטוסי סיוע/תקיפה בימינו....."

התשובה היא כן ולא!!!

למה לא:
בצבא האמריקאי אין תחליף נראה ל A-10 בעתיד הנראה, עד שיוחלף ע"י מזל"טים לתקיפה. באותו אופן צבאות גדולים אחרים.

לבריטים יש את הטורנדו, מטוס מצויין אך וותיק מאוד. לרוסים את ה- Su-25 ואאל"ט גירסאות MiG-23

מסוקי תקיפה ומזל"טים ממלאים את הנישה הזו.

למה כן: מטוסי ה-COIN סיורים חמושים בזירות ללא איום נ"מ משמעותי.
בעקבות המלחמות בצ'צ'ניה, אפגניסטאן, עירק והמלחמות המתמידות בדרא"מ כנגד סוחרי סמים וארגוני טרור ובדלנים אחרים, גבול מקסיקו ארה"ב וכד'... יש צורך גובר במטוסי סיור, שהייה ארוכה, ויכולת להגיב באש. סיור חמוש, בטש"ית מעופפת. צייד מעופף בזירות ללא איום נ"מ משמעותי.

יכולת בסיסית להתמודד עם מטוסי מטען קלים ומסוקים של מבריחי סמים.

כאן יש פיתוחים ועיסקאות חדשות:
AC-16, PUCARA, AT-6, PC-21, Super Tucano, אלפא, פאמפה, A-37

רק לאחרונה, Blackwater בעירק רוכשת מטוסי סיור טורבו-פרופ חמושים... ברח לי שם הדגם...

בחלקם, הם מטוסי טורבו-פרופ, חמושים בתותחים קלים רקטות וטילי נ"ט. זולים ממסוקי תקיפה ויעילים בכיסוי שטחים גדלים וריקים. כגון, מדבריות, ג'ונגלים, סריקת האוקינוס לסירות פיראטים בסינגפור...

אלו הם סיורים חמושים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 28-05-2009 בשעה 13:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 29-05-2009, 10:51
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "לא לבלבל בין CAS ל-COIN בבקשה..."

אני הבנתי שפותח האשכול, לבני, דיבר על כל המשימות אוויר קרקע.
תקנו אותי אם הבנתי לא נכון,
אני מבין, ש CAS עבר למסוקי תקיפה, ומטוסי תקיפה מגביהי טוס עם חמ"מ, כנגד בתים או עמדות מוגדרות.
אני מבין, שתקיפת מאסות חי"ר ושיריון נעשה באמצעות ארטילריה רקטית או ממטוסי תקיפה ומפציצים באמצעות מצרר ומצרר חכם.

לכן נשאר רק - COIN שהמענה אליו רק מתפתח.

מניסיוני על גבולות עזה-ירדן וסיני, יש לישראל בעיית COIN חמורה. בהיביט הצבאי/ משטרתי:
גם אם מתבצע גילוי וזיהוי של מסתננים, לא תמיד יש את האמצעי שיגיב אליו בזמן. אלא אם המסתננים הגיעו כדי להתקיל בט"שית, הבט"שית תמיד תגיע באיחור. וכדי לסגור את הגבול צריך הרבה מאוד בט"שיות כ"א גדול פי כמה מהקיים.
הפתרון הוא או מסוק משטרה חמוש, או מטוס קל חמוש, שיכול גם לגלות, גם לזהות וגם לתקוף.

הבעיה רחבה ומערכתית: מדינית, פוליטית, כלכלית ועוד...
המשטרה לא מבצעת מרדפים ומעצרים עד למגורי המבריחים מחשש למהומות.
בהמ"ש לא שופטים מבריחים בצורה מחמירה, הוראות הפתיחה באש, בעיקר בגבולות השלום מאוד מאוד מחמירות, קל וחומר נשק מדיוק כבד. מצוקת כ"א כרונית, שטחים מתים עצומים שמשמעותם התבססות בלעדית על הגששים, שלפעמים בני אותה משפחה כמו המבריחים... (לפי שגששים גם נשפטו ונכלאו על שת"פ עם מבריחים).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 29-05-2009 בשעה 10:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 29-05-2009, 11:36
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "[QUOTE]לא מדויק, חלק מהתפיסות..."

מממ... אבל אם אתה יודע איפה תפסת הכי הרבה, אתה מניח ששם מבריחים הכי הרבה.

ברג'ר עוברת אולי סולית חשיש, שקית הרואין פה ושם, יש שם צוותי מג"ב במחסום, יש חיילים שבודקים, זה לא קל סתם ככה לעבור.

בחזרה לעניין- כפי שסיור צה"לי חותר למגע ויורה במבריחים, כך יכול לעשות גם מטוס קל/מסק"ר/מל"ט חמוש או כל מה שתבחרו, ואת זה תוכל להעביר לגזרת החולות, שם אין יישובים בהם ניתן להבריח, זה הכל דרך גמלים וטנדרי סובארו.

או שהממשלה תשקיע את המיליארדים ואת הזמן שדרוש לגדר חכמה לאורך כל הגבול.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 29-05-2009, 14:42
  bertold bertold אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.05
הודעות: 1,763
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "מממ... אבל אם אתה יודע איפה..."

ציטוט:
מממ... אבל אם אתה יודע איפה תפסת הכי הרבה, אתה מניח ששם מבריחים הכי הרבה.
לא, אם אתה יודע איפה תפסת הכי הרבה אתה רק יודע איפה יותר קל לך לתפוס.
ציטוט:
ברג'ר עוברת אולי סולית חשיש, שקית הרואין פה ושם, יש שם צוותי מג"ב במחסום, יש חיילים שבודקים, זה לא קל סתם ככה לעבור.

לא היה קשה למצוא התייחסות של גורם הרשמי : "הכפר רג'ר על גבול הצפון הוא כר פורה להברחות סמים. לדברי אלוף פיקוד הצפון, אודי אדם, כ-80% מהברחות הסמים בגבול הצפון נעשות מתחומי רג'ר. "

בחזרה לעניין- כפי שסיור צה"לי חותר למגע ויורה במבריחים, כך יכול לעשות גם מטוס קל/מסק"ר/מל"ט חמוש או כל מה שתבחרו,
כלי טייס יהיה פחות מדויק אלא אם כן נתחיל לשגר טילים

ציטוט:
ואת זה תוכל להעביר לגזרת החולות, שם אין יישובים בהם ניתן להבריח, זה הכל דרך גמלים וטנדרי סובארו. או שהממשלה תשקיע את המיליארדים ואת הזמן שדרוש לגדר חכמה לאורך כל הגבול.

עובדה שבגבול עזה היה צורך להקים גדר כי תצפיות באמצעות מצלמות לא מספיק יעילות. לדוגמה לא מזמן ירו שם מטען קלע על סיור ממרחק של 20 מטר מהגדר מה שאומר שאף תצפית לא ראתה את החוליה. ואנחנו עוד מדברים על תצפיות נייחות ושטח יחסית נוח לאומת מהשקורה בגבול עם מצריים. אם נסתכל על גבול עם ירדן - שם מרחק מהגבול עד כביש הערבה כ"כ קצר שאתה צריך לעבור על כל נקודה בעתית כל חצי שעה בערך (יש מקומות שאולי פחות) - כי ברגע שמבריחים הגיעו לכביש - תגיד להם שלום. וגם אם זיהית - עוד לך תתפוס אותם (לירות מהאוויר אני משוכנע אף אחד לא יאפשר).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 29-05-2009, 15:08
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "..."

אז ככה:
הדו"ח שלך הוא בדיוק יומיים לפני המלחמה. הרבה השתנה מאז, בנוגע לרג'ר.
כשאני דיברתי על רג'ר דיברתי על מעבר במחסום עצמו. כשקוראים את הדו"ח כולו, כתבות עיתונים (וכשגרים באזור 24 שנים) מבינים שהמשפט "לדברי אלוף פיקוד הצפון, אודי אדם, כ-80% מהברחות הסמים בגבול הצפון נעשות מתחומי רג'ר" מתכוון גם למוצאם של הסוחרים, וגם לאזור כולו (נעשות הברחות בגלישות חבלים מהוואדי, ד"א) ולא רק למעבר דרך הכפר בניחותא כשבתא המטען יש עשרות קילוגרמים של מוות.

גזרת החולות- לא אמרתי שלא צריך גדר, אמרתי שהממשלה לא מוכנה/יכולה להשקיע את השנים והמיליארדים בבנייה. סיור (ברור שחמוש) יהיה רעיון טוב, ולגבי הוראות הפתיחה באש- את דיעותי על זה הבנת כבר, ואתה יכול לנחש את דעתי על המדינאים שלא מוכנים לגדל זוג לתפארת ולהפסיק לפחד מהתקשורת וארגונים למיניהם.

כמובן שפתרון של גדר חכמה+סיור חמוש הוא אידאלי. אבל בתוך עמי אני חי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 28-05-2009, 19:05
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "מה זה סיורים חמושים ולמה..."

סיור חמוש הוא מטוס כלי, במקרה זה מטוס, שיש לו גם אמצעי זיהוי ואמצעי ירי, נגד מסתננים.
לא משנה, אם המסתננים הם מבריחים, חוליות נ"ט, מחבלים או כל מיני אורחים לא קרואים מאותו הסוג.

סיורים חמושים הם עמוד תווך בתורת לחימה הנקראת COIN.
COIN הוא קיצור של counter insurgency. והוא מתייחס לאופן הלחימה נגד חדירות תכופות של כוחות קטנים ואלימים, ללא חימוש נ"מ משמעותי. מעבר לגבול, ועל פני שטחים פתוחים עצומים.

כפי שכתבתי בעשרות הודעות קודמות, לישראל יש בעיות COIN אמיתיות: טרור מיהודה, טרור והברחות מירדן, טרור והברחות מגבול סיני. בט"שיות רגילות אינן גמישות מספיק ומטוס סיור אחד יכול להחליף את העבודה של מחציתן טוב יותר.

גם מל"ט חמוש וגם מסק"ר הן האפשרויות היקרות יותר, אלא אם מדובר במסוק ממש זול וקל להפעלה. (מסוק רובינסון עם נגב?!).
פתרון מקביל, הוא שימוש בבלונים אירוסטאטיים ויירוט מהיבשה. יש לנו בלונים עם מטען מעולה, עדיין לא רואים תוצאות בתחום הלחימה בטרור ומבריחים בגבולות מולם הוצבו הבלונים. כמו כן, הליום הוא גז יקר.

תורת הלחימה הזו החלה להתפתח בוויאטנם, כאשר האמריקאים הותקפו מכל הכיוונים על ידי יחידות קטנות יחסית של וויאט קונג.
הסובייטים נתקלו בבעיה זהה באפאניסטאן. כוחות קטנים המניחים מטענים ומארבים באמצע שממות ענקיות וריקות שאתה חייב לעבור דרכן.

עכשיו, מדינות רבות נתקלות באותן הבעיות. שטחים עצומים וריקים דרכם עוברות יחידות זערוריות ומטרידות מאין כמוהן. כאן מגיע הסיור החמוש על כנפיים ועם תותחים הוא יכול גם לגלות, גם לזהות וגם לתקוף באותו הזמן, עם יכולת לכיסוי שטחים עצומים ולהגיב במהירות למידע מודיעיני כמו התרעות גדר.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 28-05-2009, 14:11
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "מטוסי סיוע קרוב הופיעו במלה"ע..."

אני מבין שהטיפול במאסות שריון עבר מתותחי 30מ"מ ורקטות ע"ג מטוסי סיוע קרוב נוסח השטרומבריק, לפצצות מצרר ופצצות מצרר חכמות, שכל פצצונת מוצאת את המטרה לבד. חימוש כזה אפשר לשגר ממרחקים ומגובה רב.

אבל השאלה ממוקדת מאוד:
1. איך מגלים מבריח סמים / נשים בטויוטה החוצה בנקודה כמעט אקראית באמצע מדבר גדול, בין אם זה הנגב או גבול מקסיקו-ארה"ב. איך מחסלים אותו בצורה הזולה והכלכלית ביותר?

2. איך מגינים על צינורות הנפט ארוכים ארוכים מפני שלושה טרוריסטים עם דוד נפץ וניסאן?

3. איך מטפלים בסירה מהירה אך זעירה של פיראטים החמושים רק בנק"ל ו- RPG ?

מסוק תקיפה הוא לא האמצעי הטוב ביותר לסיור. מזל"ט מוגבל בנשיאת החימוש או התימרון לצורך זיהוי וודאי.
גם מבחינה כלכלית, כאשר אתה נשען על סיורים מאד אינטנסיביים, "מטוס ריסוס" חמוש הוא הפיתרון הטוב ביותר.
העובדה שפלח השוק הזה גדל היטב.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 28-05-2009, 22:23
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
מספר הערות...
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "תודה ! אעין בו בהחלט !..."

התפתח כאן דין ושיח בנושא הפרדטור כאמצעי CAS והשואתו למסקר"ים.
כשמדברים על CAS (סיוע צמוד לכוחות לוחמים) ראוי לזכור שאין מדובר בכלי בלתי מאויש בודד ה"משוטט לו בין שמים לארץ" וממטיר חימוש על מטרות לבקשת הכוח הלוחם. זהו אמנם תרחיש אפשרי אולם לא כך בונים מיתווה כוח מבצעי כטאקטיקאת לוחמה.
א. בסיוע צמוד, גורם הזמן הינו בעל חשיבות עליונה. הפרדטור הינו כלי איטי, וזמינותו בעת קרב לסיוע צמוד הינה בעייתית.
ב. האמריקאים הסתייעו ב- CAS בויאטנאם וכן בכווית ובעיראק. עתה גם באפגניסטאן. בדרך כלל השתתפו בסיוע מספר מטוסי A-10 ולא מטוס בודד אחד. מתאר דומה של מספר פרדטורים המסיעים בו זמנית לכוח לוחם הינו קשה לביצוע - גם אם זמינותם במרחב קיימת.
ג. דיוק ואיתור מטרות בעיני טייס במיוחד באזורי עימות בלתי מוגדרים היטב, שטחים בנויים, הרים גאיות, יערות וכו' עדיף בדרך כלל על שליטה מרחוק באמצעות מערכות EO או IR ובתנאי מזג אויר גבוליים.
ד. שימוש במסקר"ים אכן פוטר חלק מהבעיות הללו אולם אלה איטיים יותר מה- A-10 הישן, ערכם גבוה יותר בדרך כלל שני אנשי צוות, וזמינותם לסייע אף היא בעייתית בגזרות שטח ארוכות.
ה. הקונספט שפותח בזמנו (תחילת ואמצע שנות ה- 80) בארה"ב ולפיו ניסו לפתח אז F-16A יעודי ל-CAS היה מעניין, אולם התקציבים הועברו אז לטובת מסק"רים שאמורים היו להחליף את האפצ'י. ולאחר מכן לשידרוגי האפצ'י עצמו.

על קצה האצבע...

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 28-05-2009 בשעה 22:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 29-05-2009, 01:27
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
חן... חן...
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "תודה רבה, ממצא ומדיוק...."

בדרך כלל אני מעדיף לענות לעניין (אם בכלל) ולהתייחס לשואל או לנושא בצורה הוגנת ובלתי מתריסה. ברשותך, וברוח טובה !!! אנצל את ההזדמנות שנתת לי להערת ביניים לווא דוקא אישית. עברית... רבותי... עברית... יותר מכל היא מעידה על הכותב עצמו... פעמים גילו ופעמים השכלתו וריקעו.
ובכן חוליה לא "מורידים"... זה לא מטווח ברווזים בלונה-פארק. זו מלחמה, זהו עסק רציני ולא משחק ב"הורדות"... בחוליה "פוגעים" ( או לא... ).

"רות-הישר סוף.. "

וחזרה לעיקר החדשות -

לשאלתך: "האם יש לחי"א את האמצעים הטובים ביותר לצוד חוליות קטיושות / נ"ט / תקשורת?" - אינני חושב שנכון להשיב בפורום פתוח כזה כמו שלנו לשאלה ממוקדת ומבצעית כזאת. אבל ברשותך אתנסח כך: השאלה איננה קשורה ל- CAS (נושא האשכול המקורי כאן) במובנו הטאקטי המקובל של המונח בצבאות העולם. קיימים אמצעים רבים ושונים חלקם קרקעיים, חלקם מודיעינים, חלקם טכנולוגיים גרידא, לנסות ולטפל (המונח האנגלי כאן טוב יותר: To Engage) במטרות ובאויב מהסוג שהזכרת. כך רצוי להכיר בעובדה כי אין מענה כוללני (אבסולוטי) לכל תרחיש ולכל אתגר מבצעי. בשום צבא ובשום מדינה. לפעמים נצרכים ל"סל" פתרונות כדי לפגוע במטרה כזו או אחרת ולהקשות או אף לבטל את קיומה ואיומיה. "סל" שכזה איננו חייב להיות צבאי בלבד. לא לכל בעייה בטחונית קיים פתרון זמין והרמטי המבוסס על לחיצה על הדק. מגוון ה"מוצרים" ב"סל" הינו רחב וברוב המקרים אף כולל מרכיבים מדיניים ופוליטיים. כל אלה, גם אם לא יבטלו את הסכנה, ייתכן וירתיעו או אף יגרמו ל"שיבוש" פעילות האויב או להשעיית תוכניותיו ופעמים אף לביטולם. מעבר לכך - אין זה ראוי לעסוק בשאלה כפי שהיא נשאלה כאן.

לשאלתך: " איך מורידים ארבעה אופנוענים של חיזבאללה" - מעבר למינוח "מורידים" אותו כבר הזכרתי לעיל, לא יכולתי להמנע מלהעלות את הבדיחה הנדושה כמענה לשאלה - נוסעים ביניהם, אם עברנו הרי שהיו אלה ארבעה אופנועים אם לא - היו אלה שתי משאית... אז זהו הפתרונות דומים לפתרון החידה/בדיחה הישנה הזאת - מנסים, משפרים דרכים ומנסים שוב. אין כאן פתרון אחיד משום שהמתאר איננו אחיד. משום שהמטרה עצמה (ארבעה אופנועי הרלי דיוידסון...עליהם רכובים אנשי חיזבאללה...) לפעמים אף אינה חשובה מספיק או ערכית באופן מספק, משום שלפעמים לא כדאי או אף אסור לפגוע בה מסיבות אלה או אחרות, משום ש... וכו'. אינני אומר זאת כהתחכמות או פילפול אלא כמציאות מתארית ומבצעית. והמציאות הזאת מכתיבה גם אמצעים שונים ומשונים ולווא דוקא באמצעות "הורדות". כך כמו אותה הבדיחה לעיל - שניהם אינם קשורים למתארי CAS...

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 29-05-2009 בשעה 01:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 29-05-2009, 18:13
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
תרגום לא מדויק...
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "..."

טייס אמריקאי או בריטי שאומרים: "I have engaged the enemy...." לא מתכוון בכך ל"חתירה" למגע אלא ל"העסקת המטרה...." ל"מגע" עצמו שהוא יצר. "חתירה" מובנה כוונה, בעוד ש"Engagement" מובנו יותר המגע עצמו.

בתקיפת מטרות קרקע יאמר טייס: "I have engaged the ground target" - לא יהיה זה נכון לתרגם לשפת הקודש: "חתרתי למגע עם מטרת הקרקע..."

בעבר הרחוק נעשה שימוש במונח "אני מעסיק את המטרה..." אולם זהו מינוח מקובל יותר במונחים של לוחמת שריון, חי"ר ותותחנים". אינני יודע אם כיום משתמשים במונח הזה גם כן.

עברית קשה שפה....

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 29-05-2009 בשעה 18:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 29-05-2009, 19:01
צלמית המשתמש של Shavit69
  Shavit69 Shavit69 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.06
הודעות: 448
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "קשה לתרגם באופן חד-ערכי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיקיטל
השפה העברית איננה שפה עשירה בדומה לשפה האנגלית. כאן רק עדות אחת מני רבות.

-לא יכולתי שלא להגיב לטענה זו
התרגום לעברית למילה "Engage" באנגלית הוא (אם אני לא טועה) המילה "יירוט".
הביאור מויקיפדיה: "יירוט הוא התהליך של תנועה בכיוון מסוים כדי להתקרב מהר ככל האפשר למטרה (בדרך כלל מטרה שנעה בעצמה בכיוון ומהירות מסוימים), כדי להגיע למפגש איתה. השימוש העיקרי במושג "יירוט" הוא צבאי:

  • מטוס קרב מיירט מטוס אויב (או מטוס חשוד) כדי להגיע לטווח (ולעמדת) שמאפשרת ירי עליו.
  • ספינות קרב וצוללות מיירטות ספינות אויב (או ספינות חשודות) כדי להגיע לטווח שמאפשר זיהוי ו/או התקפה.
  • שימוש נוסף הוא המושג יירוט תשדורות הנעשה במסגרת איסוף מודיעין אותות (סיגינט) ומשמעותו קליטת תשדורת כלשהי."
*יש לציין שכדאי להשתמש במקור אחר, אמין יותר מויקיפדיה, על מנת להביא סימוכין להגדרת המושג "יירוט".
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"חלוץ איננו חי למען עצמו אלא למען אלה שיבואו אחריו".
-זאב ז'בוטינסקי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 29-05-2009, 19:40
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 87 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "חשבתי ש"יירוט" == intercept"

גם אני חושב שירוט==intercept. יש כבר מילה. אני חושב ש"מגע" הוא תרגום הרבה יותר נאמן למקור. ולא "באתי במגע" אלא "יצרתי מגע".
כלומר, ניתן לומר "אני חותר למגע"==I'm engaging the target, ו"יצרתי מגע"==I've engaged the target, וזה בניגוד ל"intercept" שפירושו יותר (להבנתי) הוא ירוט, כלומר ביצוע פעולה התקפית (להפיל/להכריח לנחות [במטוסים], או לסכל במובן כללי) בתבנית של "the missile is intercepting the target".
Engage לדעתי יותר שמור למגע עם עצם, לאו דווקא כדי לבצע פעולה התקפית - אולי כדי לעמוד על טיבו של איום... מכאן גם בא disengage, כלומר ניתוק מגע.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 30-05-2009, 11:45
צלמית המשתמש של Shavit69
  Shavit69 Shavit69 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.06
הודעות: 448
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "גם אני חושב שירוט==intercept...."

אוקיי, embrace yourselves כי הקשר בין הפורום להודעה הזאת הוא מקרי בהחלט:
ראשית כל, כדי להסביר מדוע אני חושב שהתרגום "יירוט" תואם יותר לכוונה הנידונה של מיקיטל אני רוצה להציג מושג חדש לדיון - "רישות": הכוונה היא שלכל שפה ניתן לבנות רשת-משבצות שבכל משבצת מצויה מילה. כך ניתן להניח רשת של שפה אחת על רשת של שפה אחרת ולראות כי לכל משבצת יש משבצת המתאימה לה בשפה השנייה.
הבעיה היא שלא כן הוא. תרגום הוא בראש ובראשונה תלוי הקשר, וכפי שמיקיטל כבר הזכיר אין קשר חד-חד ערכי בין מילה בשפת המקור למילה בשפת היעד. כך שלמילה אחת בשפת המקור יכולות להיות כמה וכמה אפשרויות תרגום, כולן תלויות-הקשר.
לדוגמא: המילה "Brisk", יכולה להתרגם כ-"נמרץ", "ער" או "מרענן" (אולי אפילו "מהיר" במקרים מסוימים) כולן תרגום נכון, בהתאם למשפט או להקשר בו נעשה שימוש במילה בשפת-המקור. לעתים גם צריך לתרגם מילה מסוימת במשמעות חדשה לגמרי.
כך שהטענה כי תרגום המילה "Engage" למילה "יירוט" אינו נכון מפאת שתרגום המילה "Intercept" הוא כבר "יירוט" (כלומר, המילה כבר "תפוסה") אינה קבילה לעניות דעתי. כי אין קשר חד-חד ערכי בין מילה בשפת המקור למילה בשפת היעד.
כל שכן, תרגום אף לא חייב להיות קונסיסטנטי (לכיד, עקיב, קוהרנטי, הגיוני) לשורש המילה (אם אני לא טועה באנגלית אין שורשים, אני לא יודע מה יש, אז לצורך הדיון אשתמש במילה שורש). כך שלטעון שהתרגום לא נכון מכיוון שהשימוש באותו שורש בהטייה אחרת גורר לתרגום למילה שונה לחלוטין גם אינו קביל לעניות דעתי.
יתרה מזאת, לעתים לאותן מילים יש משמעויות שונות לגמרי, בהתאם להקשרן במשפט. המילה הכי מפורסמת שאוכל להביא לדוגמא מן השפה האנגלית היא המילה "Play" (בצורת פועל, לא שם-עצם): היא יכולה להתרגם כ-"לשחק", "לחבוט", "לבעוט", "לזרוק", "להזיז", "לשחק בתפקיד-", "להציג", "לנגן", "להשמיע", "להפעיל", "להתנגן", "להשמע", "לעשות", "לכוון", "לשחרר", "לטפל ב-", "לרצד" ו-"להעמיד פני-". כולן תרגום נכון של אותה מילה, בהתאם להקשרה באותה משפט. המילה "Bank" למשל, יכולה להתרגם כ-"בנק" וגם כ-"גדה" (River bank).
דרך אגב, למילה שיש לה כמה משמועויות שונות אנו קוראים "פוליסמיה" ("פולי" מיוונית זה ריבוי, "פוליתאיזם", "פוליגמיה" וכו'). גם בשפה העברית יש כמה וכמה מילים שיש להן ריבוי-משמעויות, לדוגמא: יד, שפה, לשון, רגל, קול וכו' וכו'.
דבר חשוב לזכור בתרגום הוא, שזהו לא מדע. אין פרדיגמה ממנה ניתן לגזור דוקטרינה בצורת מאקסימים (מצוות "עשה" ו-"אל תעשה") וממנה ניתן יהיה לתרגם "נכון" תמיד. תרגום הוא יותר אומנות ממדע, ואין פה שאלה של "נכון" או "לא נכון" במובן המדעי. כלומר, במקרה דנן אין אמת בראשיתית אליה אנו שואפים.

לסיכום, בהתאם לביאור והגדרת המילה "יירוט" אליבא דוויקיפדיה אני מאמין כי בהקשר עליו מיקיטל דיבר ("לנסות ולטפל", כלומר לנסות לסכל את האיום\מטריה, כלומר לנוע "בכיוון מסוים כדי להתקרב מהר ככל האפשר למטרה (בדרך כלל מטרה שנעה בעצמה בכיוון ומהירות מסוימים), כדי להגיע למפגש איתה. השימוש העיקרי במושג "יירוט" הוא צבאי: מטוס קרב מיירט מטוס אויב (או מטוס חשוד) כדי להגיע לטווח (ולעמדת) שמאפשרת ירי עליו."), כן ניתן לתרגם "Engage" כ-"יירוט". כמובן, אפשר שאני טועה וניתן לחלוק עלי.

*התרגומים למילים "Brisk" ו-"Play" לקוחים ממילון אוקספורד עברי-אנגלי אנגלי-עברי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"חלוץ איננו חי למען עצמו אלא למען אלה שיבואו אחריו".
-זאב ז'בוטינסקי.


נערך לאחרונה ע"י Shavit69 בתאריך 30-05-2009 בשעה 11:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #94  
ישן 29-05-2009, 11:14
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "חן... חן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיקיטל
לשאלתך: "האם יש לחי"א את האמצעים הטובים ביותר לצוד חוליות קטיושות / נ"ט / תקשורת?" - [...] לא לכל בעייה בטחונית קיים פתרון זמין והרמטי המבוסס על לחיצה על הדק.


מהות תשובתך היא: לא! אלא בקושי רב...

ציטוט:
לשאלתך: " איך מורידים ארבעה אופנוענים של חיזבאללה" - [...] משום שלפעמים לא כדאי או אף אסור לפגוע בה מסיבות אלה או אחרות, משום ש... וכו'. CAS...

גם כאן, תשובתך היא: לא מורידים, לפחות לא מהאויר.

לסיכום:
צה"ל יעבוד עם מסוקי קרב, מל"טים ומטוסי תקיפה. וכרגע לא מנסה לעכל את השימוש שנעשה במדינות רבות אחרות, במטוסי תקיפה קלה, או מטוסי COIN למטרות אלו.

יש לישראל מטוסי ביץ' קראפט המשמשים כמטוסי מודיעין (נחשף במבט לפני שנים ספורות). לא ידוע אם מטוסים אלו חמושים בטילים או תותחים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:20

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר