28-10-2011, 00:49
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
|
|
תראה
ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
נקוה שיום אחד המצב המדיני ישתנה ואז גם נוכל להיות מדינה שיש לה צבא..עד אז, טוב שהשמיים של חיל האויר כי גם ככה קשה להתאמן...וממש לא מעניין שיש כמה בעיות לתעופה הספורטיבית..
זה בגדול:
בקטן, חיל האויר צריך להיות גמיש ורגיש כמה שיותר לצרכים האזרחיים, אם כאן זה לא היה ככה ונראה באמת שזה לא היה אז זה לא בסדר ואני מקוה שישנו זאת בהקדם.
|
אני לא נכנס למקרה הספציפ הזה, אבל בעיקרון הויכוח הזה הוא על התפר שבין צבא וביטחון לבין מדינה וחברה. בכל זאת, אני חולק ההנחה שלך ש"טוב שהשמיים של חיל האוויר" (א) כי השמיים לא של ח"א ו(ב) זה לא טוב, אלא הכרח.
ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם, למיטב ידיעתי, בהן הפיקוח על התעופה האזרחית נעשה ע"י בקרות צבאיות. אני מבין את ההכרח, אבל אנחנו אחרי הכל דמוקרטיה ולכן השמיים הם קודם כל של המדינה ורק אח"כ של הצבא. ראוי שאנשי הצבא יזכרו זאת. לטעמי, הם נזכרים בכך רק אחרי שפשטו את המדים (ראה עמוס לפידות וועדות הבטיחות, וראה גיורא רום ברת"א).
לגבי הערתך ש"ממש לא מעניין שיש כמה בעיות לתעופה הספורטיבית..", אני מוצא אותה לא במקום. התעופה האזרחית והתעופה הספורטיבית הן אבן דרך לתעופה "כבדה". היום, בניגוד לעבר, טייסים לא מעטים בחברות התעופה האזרחיות הם "תוצר" של תעופה אזרחית שמתחילה בססנה 152 בהרצליה. פעם היו כולם יוצאי ח"א, וטוב שכבר לא (לא כי טייסי ח"א אינם מקצועיים, אלא כי זה סממן, בין השאר, להיותנו מדינה מתוקנת)
|