15-11-2012, 12:31
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
לכל כרטיס יש תנאים משלו
ורק התנאים של הכרטיס המסויים תקפים, ולכן אין אפשרות לתת לך תשובה בלי שתצטט את תנאי הכרטיס כפי שמופיעים בהזמנה. על אותה טיסה בדיוק, מושב ליד מושב , יכולים לשבת
מר אהרוני שלפי תנאי הכרטיס שלו אם הוא איחר את הטיסה הוא זכאי להחזר כספי מלא ("ריפאונד")
גברת אהרוני שלפי תנאי הכרטיס שלה אם איחרה טיסה היא יכולה להשתמש בשווי ההזמנה לטובת רכישת כרטיס אחר ("ריבוקינג")
גברת שושני שלפי תנאי הכרטיס שלה אם איחרה לטיסה היא מקבלת החזר כספי של ערך הכרטיס בניכוי 100 דולאר
מר דווידי שלפי תנאי הכרטיס שלו אם איחר לטיסה הוא יכול להשתמש בערך הכרטיס, בניכוי 100 דולאר, להזמנת כרטיס אחר.
גברת אמירי-בטיטו-שטיין שלפי תנאי הכרטיס שלה אין אפשרות לקבל כל החזר במקרה של איחור/ביטול.
תנאי יהכרטיס מוכתבים לפי סוג הטיסה (סדירה/צ'ארטר/לו קוסט), מועד ההזמנה, סוג המבצע או המחלקה (ראשונה, עסקים, תיירים כאשר כל אחת מהן מחולקת למחלקות "דימיוניות" של סוגי כרטיסים לפי תנאים שונים) ועוד גורמים אחרים. לרוב אותה חברת תעופה תציע 3-5 "מסלולי" הזמנה שונים, לאותה טיסה, כאשר ככל שגמישות המסלול עולה כך עולה גם המחיר. הזולים ביותר יהיו כרטיסים ללא אפשרות שינוי/החזר, והיקרים יהיו כרטיסים בהחזר מלא.
אין דבר כזה, לרוב, "לעלות על טיסה אחרת" כחלק מתנאי הכרטיס. במידה והנוסע זכאי להחזר/ריבוקינג הוא פשוט יכול להזמין טיסה אחרת. אם הוא לא זכאי להחזר/אפשרות ריבוקינג, אז עקרונית הוא לא יכול לעלות על טיסה אחרת בלי לשלם עליה מחדש.
מה שכן למנהל המשמרת של חברת התעופה, או מנהלים אחרים של שירותי הקרקע, ישנה אפשרות להחליט במקום לקבל את הנוסע לטיסה חלופית תמורת תשלום שיבחר, או ללא תשלום. לרוב כ-3 שעות טרם ההמראה טיסה "עוברת" מחזקת מחלקת ההזמנות של חברת התעופה, ל"חזקת" התחנה של חברת התעופה בשדה ואז מנהל המשמרת יכול לעשות לא מעט, לפי ראות עיניו. אין בזה חוקים ואי אפשר לחזות מה יהיה. במקרים רבים חברת התעופה לא מעוניינת להיות "קטנונית" עם נוסע שאיחר טיסה, ולכן תבוא לקראתו, גם אם לא חייבת. לפעמים הם יהיו אטומים לחלוטין ומבחינתם שישאר בחוץ בשלג.
_____________________________________
.
|