בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "זה לא שהקונה הפרטי יתן אותם..."
המממ...קראת את הכתבה? זה לא שכולם מטומטמים שם בצבא אתה יודע..
אף אחד לא דיבר על חיסכון, המטרה של העניין היא לא חיסכון ואין בכתבה אף מילה על חיסכון...
אז אני לא ממש מבין את הקשר של התגובה שלך לעניין...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "המממ...קראת את הכתבה? זה לא..."
מרווחים את פריסת התשלומים ואת אי ההעמסה על התקציב באופן מיידי.
למה ליסינג מימוני ? בליסינג תפעולי המחיר מגלם גם עלויות תפעול ובעל הרכב (או המסוק במקרה הזה) מתפעל אותו מבחינה טכנית, בדיוק כמו בביס"ט עם הסנונית והעפרוני. ח"א לא מתחזק את המטוסים אלא רק קונה שעות טיסה, בדיוק כמו חברה שקונה רכב אבל הליסינג מטפל בכל העלויות.
בליסינג מימוני, התשלום הוא עבור הציוד בלבד, ללא עלויות נוספות, במקרה הזה, בהנחה שיקרה, אני לא רואה טכנאים חיצוניים מטפלים בכלי טייס בטייסת מבצעית (ותכף מישהו יקפוץ ויתן את הדוגמה של טייסת הקא"מ. תחסכו, זה לא אותו דבר, שם הרוב זה הדרכה).
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
מתברר כי בניגוד למטוסי הסנונית והאייר טרקטור שנרכשו ע"י אלביט במתווה PFI כשח"א רוכש את שעות הטיסה אך המטוסים שייכים בפועל לאלביט מערכות (או לחברת הבת 'סנונית') - הרי שבנוגע למטוס הקא"מ אלביט ממנת את רכש המטוסים במתאר שציינת (ליסינג מימוני) ואינה בעלת המטוס בפועל.
ציטוט:
ל"ישראל דיפנס" נודע כי על פי ההסכם חברת "תור" המשותפת לתעשייה האווירית ולאלביט מערכות לא תרכוש את המטוסים אלא רק תממן את הרכישה בסך של כ-600 מליון דולר.
אני אשמח אם איזה גאון תקציבים/פיננסים יסביר לי מה הרעיון פה.
אם בואינג (או כל גוף פרטי) לוקח הלוואה, מייצר מסוקים, מוכר לצה"ל ומקבל תשלום שפורע את ההלואה בהדרגה- הרי שהוא משקלל את הסיכון שממשלת ישראל לא תעמוד בהתחייבויותיה. לא עדיף שממשלת ישראל תיקח הלוואה /תנפיק אג"ח/תנהיג מלווה ביטחון/תגדיל את הגירעון התקציבי אם אמנם צרכי הביטחון עולים על התקציב הנוכחי? אלו דרכים שונות לדחות את נטל הביטחון, ו- PFI נראה לי היקרה מביניהן.
אני חושש שזה אפילו פועל בניגוד לאינטרנס כשבעצם מדובר על רכש מארה"ב שבמקום לממן אותו ב-FMS - משלמים בו בשקלים לגורם מקומי - מה שמדלדל אפילו יותר את היכולת לממן רכש מקומי...
אופציה אחרת היא שמדובר בסוג של תשתית לרכש באופסט בין אלביט וארה"ב.
אני אשמח אם איזה גאון תקציבים/פיננסים יסביר לי מה הרעיון פה.
ממש לא גאון, אבל הרעיון המרכזי הוא שהמדינה לא תפרוץ את המסגרת התקציבית שלה. בנתעלם מהשפעות הכלכלית של יצירת גרעון תקציבי. אם מדינת ישראל תיקח את ההלואה מדובר בהגדלת תקציב הבטחון בגודל ההלואה. ישנם השלכות פולטיות לצעד כזה, אבל זה לא המקום לדון בהם. בנוסף יש את ההשלכה של רצון היצרן למכור, ולכן אותו יצרן עשוי אפילו לספוג חלק מעליות ההלואה כדי לאפשר את קיום העסקה. דוגמא לכך היא האשראי שניתן ללקוחות על ידי ספקים {בצורת שוטף 30,60,90 וכו..}.
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו
נראה לי שאתה מתבלבל קצת בעסקאות...בסנונית המטוסים הם של אלביט וחיל האויר קונה שעות טיסה, בעפרוני המטוסים נרכשו ע"י חיל האויר והוא משלם לאלביט רק על תחזוקה.