במקור נכתב על ידי Gilgamesh
אני חושב שהתקציב הנדרש איננו כה גדול כפי שאתה מתאר אותו. אני חושב שהתועלת תהיה רבה יותר בעקבות ההשקעה. אני לא בטוח שצריך שחיה"א יהיה אחראי, אלא משטרת ישראל - משמר הגבול. אני חושב שפריסה כזו יכולה לחסוך חיי אדם, לחסוך כוח אדם ולחסוך בט"שיות.
כי אתה לא מבין בזה חצי דבר..והבעיה כפי שצוינה אינה הפלטפורמה, בהנחה שאיום כזה או אחר הוא חשוב אפשר לקחת אפ'אצי ולשים אותו בכוננות בכל מקום בארץ, נגיד ליד הגדר בדרום (והאפאצי הזה יודע גם להילחם במלחמה כוללת, דבר שאתה כל כך אוהב להתעלם ממנו)
אפשר לחסוך את האפצ'י. אפשר להוסיף כלים וטייסות. כפי שיסעורים לא מכבים שריפות, כך אפשר לחסוך שעות של אפצ'י לטובת מבצעים וכוננויות חשובות יותר, אפילו "סתם" אימונים.
וואו, איך מגיבים בכלל למשהו כזה, סלח לי שאני לא יודע מאיפה להתחיל, אני חושד שחשבון פשוט של כיתה ב'...במשפט אחד בכל זאת, כל דבר כלכלי בא על חשבון משהו אחר שעולה כסף...אז זה שאתה כותב שאין לזה מחיר לא יעזור, יש מחיר גבוה לכל הצעה שלך ולא רק מחיר גבוה גם אפש ורסטיליות.
הנקודה המרכזית שלי היא שאיום הטרור הוא איום מרכזי ולא שולי. אתה לא רוצה לשעבד טייסת אפצ'ים או קוברות לגבול באופן קבוע. לכן צריך למצוא תחליף. האפשרויות הן תצפיות קרקעיות, בלונים, רחפנים, מזל"טים, סיורים גדולים ומורכבים יותר, או מסוקים או מטוסי סיור - חמושים קלים. מבין האפשרויות השונות, אני חושב שמטוסים או מסוקים קלים הם החלופה הכי זולה, הכי כלכלית (מבלי לבטל לגמרי את הדברים האחרים, פשוט תמהיל אחר).
אף אחד לא טען שהטרור איננו איום ממשי, רק שהפיתרון שלך הוא היקר יותר בתמונה הכוללת (גם אם למקרה הטרור הספציפי הוא באותו מחיר כמו הפתרונות האחרים).
כפי שכתבתי בתחילת האשכול, יש לצה"ל טייסת צופיות.
אם הצופיות חמושות, מכווינות חימוש או שיש להן משימות אחרות... אני לא יודע. אם אפשר להתאים את המשימות שלהם למלחמה במסתננים חמושים - אז הנקודה שלי סגורה.
על זה אני מנסה לסובב את הדיונים לאורך השנים. לדעתי התועלת תהייה גבוהה. אחרים חושבים אחרת, בגלל האיום של סטרלות וטילי כתף אחרים, או תותחי/מקלעי 14.5 מ"מ וכד'... אני חושב שתפיסת האיום הזו מופרז ומרווחי הבטחון שלוקח חיה"א גדולים באופן שמפריע למילוי המשימות, בייחוד בגבולות עיו"ש מצריים וירדן.
אבל אתה לא יודע מה האיום, לא מבין באיומים במטוסים ובמסוקים, לא יודע מה חיל האויר עושה בעניין או במילים אחרות כותב בלי אפילו בדל של בדל של מושג כמו אחרון הטינ'אייגרים לקראת גיוס.
הייתי מאוד שמח אם היית יכול לפרט מהם האיומים המדוברים, אבל באלף הודעות זה לא נכתב.
דנו בזה כמה פעמים ואתה בוחר להתעלם..
זה נכון שאני לא "מבין" באותם איומים, אבל אני מקווה שצבאות זרים כן מבינים. הברירה באיומים האלו אינם אפס סיכון לאומת סיכון מלא, אלא גוונים של סיכון ושל סיכון מחושב. אז החישוב של צבאות זרים שונה מהחישוב שלך. הייתי שמח להסבר מפורט בלי כל ההייפ הריגשי שנבנה פה, אני מקווה שיבוא היום והוא יגיע.
באמת? תודה על ההסבר...הסבר מפורט על מה בדיוק אתה רוצה? איך אני אענה לך תשובה כשלא היתה שאלה, היתה רק הכרזה לא נכונה. אתה כתבת שחיל האויר לוקח מרווחי ביטחון גדולים מדי במשימות הללו, אני מודיע לך שלא. אהל מוכן לחכות לדוגמה שלך ספציפית בכדי להתייחס, כאמור, לא תהיה לך דוגמה כי אין לך באמת ידע, אתה סתם כותב אבל אני אהיה לארג' איתך..אם תיתן דוגמה שאתה מכיר, אני אתייחס מקצועית לגמרי.
בעיקר מהחיסכון במשאבים שיתאפשר בזכות אימוץ התפיסה שלי. פחות בט"שיות, פחות כ"א, פחות נפגעים, יותר הרתעה וכיוצ"ב.
שואלים אותך מאיפה החיסכון, ואת העונה מאימוץ התפישה שלי...ולמה לאמץ את התפישה שלך? אתה עונה שזה יביא לחיסכון...מעגל קסמים מופלא יש לומר...
זה יעלה הרבה יותר כמובן בגלל העלות השולית של תיפעול ורכש כלי טייס בידי גורם שיש לו כבר את את כל המטה והלוגיסטיקה..אבל מה אגיד לך...גמר חתימה טובה וגיוס נעים.
הסברתי מאיפה החיסכון. מטוס סיור קל, חוסר מספר סיורים.
אתה טייס, אבל אני מכיר את גבול מצריים מהסדיר והמילואים. גם בט"שיות עולות כסף, גם מילואימניקים, גם דלק, גם אספקה... הרבה מזה אתה יכול לחסוך עם סיור אוירי במקום בט"שית.
בקצב שסיורים צוברים שיריון, לא ירחק היום והם יעברו במחירם את המחיר של מטוס סיור קל, בלי הייתרונות של מטוס קל: ייתרון גובה, מהירות, הרתעה, אדישות למטענים... גמר חתימה טובה.
כלום לעומת מטוסים צבאיים..לא יעזור.
|