לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-05-2012, 23:00
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
מידע אורי בלאו סוקר ב-"הארץ" את התחרות בין חיל החינוך והרבנות הצבאית על נפש החיילים

http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1698256

מובן שהזווית היא "האם הרבנות פוגעת ברגשות החיילים הלא-דתיים ומטיפה נגד פלורליזם", ושהכותב מתרעם על שגם חיל החינוך, שהיה אמור להיות הצד הטוב בסיפור, מעז לצנזר תכנים מסוימים, נאמר דיון בפליטים הפלסטינים.

בכל מיקרה, כתבה מעניינת.

ציטוט:
החיכוך בין שני הגופים הצבאיים הוביל בסופו של דבר לכך שבמארס 2009 גובש מסמך הבנות על ידי ראש אכ"א אז, האלוף אבי זמיר, שבו הוסדרו תחומי האחריות שלהם. כך נקבע, שעל המפקדים מוטלת האחריות על החינוך ועל חוסנם הערכי של החיילים, וכן העיסוק במורשת עם ישראל ובזהות ישראלית-יהודית; חיל החינוך הוא שאחראי לקביעת המדיניות, לפיתוח התכנים והכלים ולהנחיה המקצועית בנושא הזהות הישראלית-יהודית; ואילו הרבנות הצבאית היא שאחראית ובעלת הסמכות לקביעת המדיניות, לפיתוח תכנים וכלים ולהנחיה מקצועית בתכנים תורניים. עוד נקבע, כי בימי עיון בענייני זהות ישראלית-יהודית, ערכים ורוח לחימה, אשר להם אחראי חיל החינוך, ישולבו תוכני תודעה יהודית, וכי תהיה מתכונת אחת לפעילות של שבת-חינוך - שתהיה באחריות כוללת של חיל החינוך ובשילוב הרבנות הצבאית.
אלא שהמסמך הזה נשאר ככל הנראה על הנייר. צה"ל מינה צוות בקרה ליישום ההסדר, אך לפי דו"ח מבקר המדינה, ראש צוות הבקרה הגיע למסקנה שקיים "משבר אמון מוחלט בין הצדדים" [...] זמיר מדגיש: "בתקופתי יצא לראשונה מסמך הבנות מחייב חתום שלי, באישור הרמטכ"ל, מה הרבנות מחויבת, מה (חיל) החינוך מחויב ומה שיתוף הפעולה ביניהם; לראשונה בצה"ל". לדבריו, מאחר שהבין שהעניין מורכב, "שמתי מישהו שיעקוב אחרי זה. הוא חזר אלי אחרי שלושה-ארבעה חודשים ואמר שהרבה מתבצע, אבל חלק לא מתבצע כי קצת קשה. ואז הגעתי למסקנה שנכון לקחת חבר'ה מהאזרחות, שמשפיעים גם על הרבצ"ר וגם על הקח"ר, ואם איתם נגיע להסכמות יהיה הרבה יותר קל".

הוא בחר שניים שמקובלים על שני הצדדים: הרב יגאל לוינשטיין ואיש החינוך אריה ברנע. "אמרתי להם שאני מבקש שהם יגיעו למסמך הבנות מה נכון לעשות, גם אם לא מסכימים על הפרטים". מבקר המדינה, בדו"ח שפירסם השבוע, מתייחס למסמך שחיברו לוינשטיין וברנע, שכתיבתו הסתיימה לפני יותר משנה, אם כי אינו נוקב בשם מחבריו. המבקר קובע כי "חשוב ככל שיהיה מסמך זה, אין בו כדי לתת מענה לסוגיות המסוימות אשר עלו במסגרת מסמך ההסדרה ובמרכזן חלוקת תחומי האחריות בין חיל החינוך לבין הרבנות הצבאית".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 03-05-2012, 09:43
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "אם ככה, זה בסדר. :D עכשיו הוא..."

נו, ואחרי 7 הודעות על אורי בלאו, מישהו מתעניין בכתבה עצמה?

למשל:
ציטוט:
הקצינים המשתתפים במסע ההעמקה של בית מורשה (אחד המכונים העובדים בקביעות עם חיל החינוך),מבקרים בין השאר בתל חי, שם נבחן "היחס למיתוס תל חי לאורך השנים, כמקרה מבחן של משמעותם ואופן התעצבותם של מיתוסים... מתוך כך נצא לדיון בשאלה אילו מיתוסים אנו, כמפקדים בצה"ל, בוחרים לשמר, ובשם אילו ערכים"; ביקור נוסף נערך בשרידי העיר גמלא שברמת הגולן, שסיפורה "הינו סיפור של עמידה עיקשת נוכח האויב, שסופה בטרגדיה קשה", ובה מוצע להעלות לפני הקצינים את השאלה "כיצד אתם מבינים את מעשה ההתאבדות עליו מסופר בקטע? האם מדובר לדעתכם במסירות נפש, קנאות מסוכנת, או אולי פשוט פחד מפני נקמנות הרומאים?"


האם הדיון "אילו מיתוסים אנו, כמפקדים בצה"ל, בוחרים לשמר, ובשם אילו ערכים", תורם לקצין בצה"ל? איפה הגבול בין פלורליזם (אי כפיית דעה שלך) לפוסט-מודרניזם (התיחסות לטענות לא כ-"עובדות שאפשר לנסות להפריך" אלא כ-"מיתוסים המבטאים ערכים")? למה לא להסתפק בביקור בתל-חי, עם סיפור המאורעות במקום, אולי עם ציון פרטים שהוזנחו/שונו עם הזמן לטובת ה-"מיתוס"?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 03-05-2012, 09:52
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,511
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "נו, ואחרי 7 הודעות על אורי..."

זה עדיין רחוק מאוד ממה שבלאו מנסה לטעון.

אני גם נגד שחיטת הפרות הקדושות, אבל זה לא אשמת הרבנות שהיא חודרת למרחב החינוכי, משתי סיבות עקריות-

1) חלק מהגדרות התפקיד של הרבנות הוא חינוך יהודי.

2) אין וואקום בעולם, חיל החינוך של צה"ל נעדר ומשאיר חלל, אותו הרבנות ממלאת באופן טבעי. יקבל עליו חיל החינוך את משימותיו- הרבנות תדחק לגבולותיה הטבעיים.


אגב, פלורליזם זאת מילה מאוד יפה ומודרנית, אני לא בטוח שבלאו יודע מה משמעותה (או שהוא בונה על כך שקוראיו לא יודעים מה משמעותה),מה שהוא מנסה לעשות זה למגר את הפלורליזם (מעבר לכך שכמובן אין ולא צריך להיות פלורליזם בצבא).
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 03-05-2012, 10:04
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "נו, ואחרי 7 הודעות על אורי..."

דווקא לדעתי זה תורם (למרות שלא השתתפתי באחד מהסיורים).
קצין בצה"ל צריך להיות בעל ראש פתוח והבנה של דברים ולא רובוט.
שים לב שהסברה של המיתוס ודיון עליו לאו דווקא מנפצים את הערכים שהמיתוס מקדם ואני אתן דוגמא:
בתל חי עם "האמרה המפורסמת של טרומפלדור" זה לא משנה מה הוא אמר באמת ואם שלט בעיברית להגיד את אותה כן או לא זה משנה מה הוא עשה שם , זה משנה שהוא בחר להגיע לארץ ולעשות מה שעשה.
בנוסף זה משנה איך התנועות הציוניות בארץ מינפו את אותו מיתוס לקידום ההתישבות (הרבה ישובים הוקומו תחת המסווה של העלייה לתל חי ביום הזה).
בנימה אישית אגב , בתור ילד הורי בחרו להסביר לי שכנראה טרומפלדור לא בדיוק אמר את מה שאמר ויש סיכוי יותר גדול שהפטיר איזו קללה ברוסית (החלפת מיתוס במיתוס אחר :-)) . האם זה הפך אות בעיני לפחות גיבור וחשוב ? ממש לא כי באותה נשימה הסבירו לי את החישבות במעשי האיש והתרומה שלו.
אגב לגבי גמלא למשל , הויכוח יכול להיות האם היה הצדקה במרד הגדול ומה שהביא לגמלא בסוף ופחות בגבורת המגינים שם (אגב מי שלא קפץ נטען שבסופו של דבר חוסל על ידי הרומאים כך שהדילמה לא פשוטה)

לסיכום דברי , לדעתי אין מניעה לדבר על מיתוסים ואף לנפצם , המיתוסים הם לא מה שגורמים לאנשים לעשות דברים אלה מה שמסביב להם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 03-05-2012, 14:20
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "נו, ואחרי 7 הודעות על אורי..."

למה דחוף לך לוותר על פרשת גמלא?
נכון שבמערכת החינוך של המדינה מתייחסים לכל האירועים שבין 1000 לפני הספירה ועד 1000 אחרי הספירה כאילו שזה משהו שחייבים להשאיר רק לדתיים והחרדים לעסוק בו, אבל אנחנו כבר אנשים בוגרים. אין סיבה לוותר על העיסוק והמודעות למאורעות שהפכו את הישראלים ליהודים ואת היהודים לעם עולם. אל תתרחקו ואל תתעלמו, האירועים מאז והיחס אליהם עדיין משפיעים על האירועים כיום. אפילו אם רק בשל יחס החיים כיום למאורעות של אז.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 04-05-2012, 08:41
צלמית המשתמש של marloweperelab89035
  marloweperelab89035 marloweperelab89035 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,332
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אורי בלאו סוקר ב-"הארץ" את התחרות בין חיל החינוך והרבנות הצבאית על נפש החיילים"

מאמר חשוב של עפר שלח שהתפרסם הבוקר ב"מעריב". מאוד מטרידה התמונה שמצטיירת שם. עד לאן התדרדר צה"ל כגוף מחנך. רק למען הדוגמה (ואולי אני טועה כי אני מביא דוגמה מצה"ל הלוחם, שאינו כלל הצבא) כשזומן הסמ"פ שלי בצנחנים, סגן מתניה צנוירט ז"ל, לשיחת הבהרה עם הסמג"ד, על שלא נתן מספיק זמן למש"קיות החינוך והת"ש הגדודיות להדריך ולטפל בפלוגה, השיב- "מה, אליעזר, חינוך זה הסברות וסקירות כתובות של מש"קית חינוך? חינוך זה ברגליים בחוץ עם המפקדים."

ערוץ מורשת\ מאת עפר שלח
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/...ml?hp=1&cat=479
אל הוואקום במערכת ערכיו של הצבא מסתערים רבנים עם תורה ברורה לגבי טיבה. דוח מבקר המדינה מגלה מי באמת מחנך את חיילי צה"ל
"...מחקר של מפקדת קצין החינוך הראשי, אותו מצטט המבקר, העלה שהרוב המכריע של הקצינים בדרגות הביניים נעדרים משנה סדירה בנוגע לתפקידם החינוכי, למעט הדמות של 'המפקד הלוחם'. חברו את זה לרצון לחסוך, ונוצרת תמונה שבה מי שמציע חינוך בתנאים כלכליים טובים הוא שיזכה לחנך את חיילי צה"ל - וכל זה, הוא מדגיש, בלי שלמפקדים תהיה יכולת או אפילו רצון לבחון את תכניו של החינוך הזה. וכך, מי שיש לו יותר מוטיבציה ויותר כסף להשקיע הוא שקובע על מה מתחנכים. רוצים דוגמה? בתקופה שנבדקה על ידי המבקר אלה היו שלושת הגופים הפעילים ביותר בהענקת שירותי חינוך חיצוניים לצה"ל: בית התפוצות, מכון 'עיר דוד' בירושלים ומכון 'אסנט' בצפת. לפי אתר האינטרנט של מכון 'אסנט', מדובר במרכז שנוסד ב-1983 על ידי אנשי חב"ד, והוא עוסק בקבלה ובמיסטיקה יהודית. ב"ערוץ התוכן" באתר הוא מציע דברים כמו 'היכל הקבלה' ו'ניגוני נשמה'. מכון "עיר דוד" נמצא בעיקר העתיקה, ועוסק (כך המבקר) במורשת העם והמדינה, זהות ישראלית-יהודית, ארכיאולוגיה ושבת. אלה, להבדיל מקבלה לחיילים, בהחלט ערכים ראויים, אבל חברו אותם למכון 'אסנט' ותקבלו תמונה ברורה מאוד מבחינת דת, הלכה ומקומן באתוס הישראלי. למה המפקדים הולכים לשם? מטעמים כספיים,וגם משום שיש ביקוש. במצב שבו כארבעים אחוז מצוערי גדוד 'גפן' - ההשלמה החילית של קציני היבשה - הם דתיים, קשה שיהיה אחרת..." ("מעריב", 04.05.2012)
_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:16

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר