13-04-2012, 02:23
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
|
|
כש-RCS מוצג כמספר יחיד, הכוונה ל-RCS שנמדד מלפנים, בזוויות 45 (או אולי 30) מעלות מעל האובייקט הנמדד. משהו כזה.
אבל בפועל מטוס קרב איננו כדור מתכת, אלא אובייקט מורכב, לכן ה-RCS שלו שונה מלפנים, מהצדדים, מאחור, מלמטה, ומלמעלה.
המפתחים של F-15SE אמנם השיגו, לטענתם, RCS נמוך מלפנים, אבל מאחור, מהצדדים, מלמטה - F-15SE הוא עדיין F-15. כל המבנה שלו נוצר בתקופה אחרת, שבה לא ידעו להקטין RCS: המנועים שלו בולטים החוצה, הבטן לא חלקה, אין צורת S מהכונס למנוע, וכו'.
F-22 ו F-35 נראים כמו שהם נראים לא סתם, אלא משום שעוצבו כך ע"מ להקטין RCS מכל הכיוונים. המפתחים של F-15SE אמנם החביאו את הנשק בתוך מה שהיה מיכלי דלק צורניים, אבל זה לא הופך את המטוס לחמקן באותה מידת חמקנות (RCS נמוך) כמו F-22 ו F-35.
בטיסה פנים מול פנים ל F-15SE אמור להיות יתרון מול מטוסי דור 4, אבל בקרב אוויר מול F-22 היתרון הזה צפוי ללכת לאיבוד מהר מאוד.
_____________________________________
או"ם שמום.
נערך לאחרונה ע"י Taurus84 בתאריך 13-04-2012 בשעה 02:27.
|