02-05-2005, 12:15
|
|
|
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
|
|
היי גדי...
בראייתי, בצילומי מאקרו בנוסף על היכולת הטכנית, חשובה מאוד גם צורת ה"העמדה" (זווית הצילום).
צילומי מאקרו טובים יש בהם כדי להשאיר את הצופה זמן רב בתחושה של "איזה יופי!"
מעבר לכך, התאורה חשובה מאוד - הוספת פלאש עוזרת ביצירת חדות מלאה ובטשטוש אפילו עוד יותר של הרקע.
לצורך כך, התמונה הטובה כאן היא 2 (למרות שהיא לא מוגדרת כמאקרו - יחס של 1:1)
בתמונה 2 יש גם צורת העמדה טובה - כך יש לעין היכן לנוע בתמונה - מעין "מסלול" - מהפינה הימנית התחתונה לכיוון מרכז התמונה. החדות והתאורה טובים ומבליטים את האובייקט מהרקע.
בתמונה 1 למשל, מורגש החיסרון בתאורה משלימה (הבזק משלים) שהיה מאיר את האבקנים. כמו כן, היה אולי ניתן לעשות משהו בנוגע לזוית - בגלל ה"עיקול" הקטנטן בצינור האבקנים. התמונה מרגישה מעט ממורכזת - בשל התנועה הישרה של העין מלמעלה למטה. ובעניין הטכני - משהו בפוקוס חסר.
בתמונה 3 חסר לעין היכן לנוח. כמעט כל שטח התמונה לא מפוקס, ולכן, למרות המסלול שיש לעין לאורך הגבעול ועד למרכז הפרח, אין לה היכן לנוח. - צריך לדעתי אחיזה חזקה יותר של פוקוס בתמונת מאקרו כדי שתשאיר את העין בה.
זו דעתי...
|