בשל הרפורמה באוקטובר: נהירה לבחינת הפסיכומטרי ביולי
האם הסטודנטים בישראל חוששים מהרפורמה בבחינת הפסיכומטרי בחודש אוקטובר? כך לפחות עולה מנתוני מכוני ההכנה, שמדווחים על עלייה של בין 20 ל-80 אחוז במספר הנרשמים לבחינה האחרונה במתכונת הישנה, שתתקיים ביולי.
עיקרה של הרפורמה יהיה בתחום המילולי, שם יוחלפו השאלות של "מילים וביטויים" ו"החלפת אותיות" במטלת חיבור. לפרק החדש יוקצו 30 דקות, כשכל השאר יקוצרו ל-20 דקות כדי למנוע את הארכת הבחינה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4203082,00.html
מצד אחד זה הגיוני לגשת למבחן מוכר, כשספרי הלימוד מתאימים לו ומורי הפסיכומטרי מכירים אותו טוב.
מצד שני, הנבחנים עלולים לחשוש לגשת לשפר ציון כשהבחינה אליה הם התכוננו זו הבחינה במתכונת הישנה והם לא קיבלו הדרכה בכתיבת חיבור, אם יש כזו.
אני מקווה בשבילם שהקורסים כוללים הכנה מינימלית למתכונת החדשה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי sheep שמתחילה ב "בשל הרפורמה באוקטובר: נהירה לבחינת הפסיכומטרי ביולי"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי sheep
מצד אחד זה הגיוני לגשת למבחן מוכר, כשספרי הלימוד מתאימים לו ומורי הפסיכומטרי מכירים אותו טוב.
זה תלוי.
כידוע הציון בפסיכומטרי הוא יחסי, כך שאם יתר האנשים שנמצאים בבחינה הם באותו מצב כמוך, הרי שאתה לא נפגע מזה בשום צורה. הבעיה היא שכאשר באים לקבוע את מפתח הציונים של מועד מסוים, בוחנים לא רק את ההישגים של כלל הניגשים לאותו מועד, אלא גם מספר מסוים של מועדים אחורה (חמישה אאז"נ).
עכשיו נשאלת השאלה, האם במועד הראשון של המתכונת החדשה יוותרו על ההשוואה למועדים קודמים (בהם הונהגה המתכונת הישנה), מתוך הנחה שלא ניתן להשוות בין שתי סטודנטים שנבחנו בשתי בחינות שונות באופן מהותי, או שבכל זאת יחליטו להשוות באופן כלשהו בין ההישגים במתכונת החדשה לאלו במועדים האחרונים של המתכונת הישנה.
אם האפשרות הראשונה היא הנכונה, הרי שאין סיבה שלא לגשת למתכונת החדשה. אמנם זה נכון שספרי הלימוד פחות מתאימים ושמורי הפסיכומטרי פחות מיומנים בשיטה זו, אבל מכיוון שכל שאר הנבחנים נמצאים באותו מצב כמוך, והציונים הם יחסיים, אין שום סיבה שההישגים שלך יפגעו.
אם האפשרות השניה היא הנכונה, והולכים לקבוע את הציון שלך בבחינה גם לפי הישגים של כאלו שניגשו לבחינה במתכונת הישנה, הרי שבאמת יתכן שעדיף לגשת למתכונת הישנה.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי פאקטשלי שמתחילה ב "לא מבינה אותם. דווקא הייתי..."
יאפ
ציטוט:
שינויים בפסיכומטרי בפרקים הנוכחיים: במטרה למנוע את הארכת משך הבחינה כולה בשל הוספת מטלת כתיבה, יקוצר הזמן המוקצב לכל אחד מ- 8 הפרקים האחרים לכ- 20 דקות לפרק (במקום כ- 25 דקות כיום). במקביל, יקטן מספר השאלות בכל פרק: א. מפרקי החשיבה המילולית יוצאו שאלות מסוג "מילים וביטויים" ו"החלפת אותיות" (פ.ט.ל). ב. מפרקי החשיבה הכמותית יוצאו שאלות מסוג "השוואה כמותית" ג. בפרקי האנגלית יקטן מספר השאלות, תוך שמירה על כל סוגי השאלות.
בכמותי ומילולי מורידים לדעתי את השאלות הכי קשות. בהחלט הייתי מעדיף לעשות את הבחינה במתכונת החדשה.
עריכה: כמו כן יש שינויים בשקלול הציון
ציטוט:
החל ממועד אוקטובר 2011 יחושבו לכל נבחן 2 ציונים נוספים מעבר לציון הכללי ולציונים הניתנים בנפרד לכל אחד מחלקי הבחינה (מילולי, כמותי ואנגלית):
א. ציון כללי בדגש הומאני – חשיבה מילולית תקבל משקל של 60%, חשיבה כמותית תקבל משקל של 20% ופרקי האנגלית יקבלו משקל של 20%.
ב. ציון כללי בדגש ריאלי – חשיבה כמותית תקבל משקל של 60%, חשיבה מילולית תקבל משקל של 20% ופרקי האנגלית יקבלו משקל של 20%.
אם הציון שלי היה משתקלל לפי הדגש הריאלי אז ציון הפסיכומטרי שלי היה הרבה יותר גבוה, למרות שהאוניברסיטאות עדיין לא מתחייבות לשקלול החדש לפי מה שהבנתי
נערך לאחרונה ע"י Scattered mind בתאריך 16-03-2012 בשעה 14:22.