לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-01-2012, 04:47
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
סיקורסקי מקדמת את המסוק X-97 לתחרות על מסוק הסיור העתידי

Sikorsky’s Plan for the Army’s Scout Contest

חברת סיקורסקי מקדמת את המסוק אס-97 Raider (שעדיין לא טס) לתחרות על מסוק הסיור העתידי שאמור להחליף את המסוק הישן OH-58. מנהל הפיתוח של ה-Raider מסביר: "אין עדיין דרישות ממסוק הסיור העתידי, אבל מה שאנו מתכוננים לעשות הוא להראות שבעזרת טכנולוגיה חדשה ניתן יהיה לקבל הרבה יותר יכולות מאשר לשדרג את המסוקים הקיימים".
הערכה של הכתב היא שהצבא מעוניין לשפר מבנה קיים ולא להכנס לפיתוח מערכת חדשה לחלוטין. וזה מה שהוא אמר:
Keep in mind that the Army seems to largely be interested in developing an existing airframe into a new scout chopper.

הצבא מקווה שהיצרנים השונים יוכלו להציג את המערכת שלהם (גם אם היא לא טסה) וזאת על מנת לאפשר לאנשי הצבא להחליט מה יהיה הכיוון שצריך ללכת בו, האם לשפר מערכת קיימת או ללכת למסוק חדש לחלוטין.

קישור למאמר כולו:
קישור לווידיאו של סיקורסקי על האקס-97


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 15-01-2012, 12:10
  משתמש זכר יוני בורגי יוני בורגי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.07.10
הודעות: 91
שאלת תם:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "סיקורסקי מקדמת את המסוק X-97 לתחרות על מסוק הסיור העתידי"

האם יצרניות המסוקים מודעות לפער הגילאים והיכולת של המסוקים הנמצאים היום בשוק?
היסעור ומקביליו בשאר צבאות המערב, הצ'יינוק, הקוברה, כל אלו ישנים מדי ולא מוצאים משירות כי אין להם מחליף.
גם מבחינה כלכלית נראה לי משתלם יותר לפתח מסוק כבד חדש, יהיו לו יותר דורשים מאשר למחליף של הדיפנדר, הכוחות המזויינים של ארה"ב וצה"ל הם רק הדוגמאות הראשונות.
ואילו הקוברה, ממוקם בערך בין גרסאות הדיפנדר לבין האפאצ'י המתוחכם והיקר מבחינת משקל כללי ויכולת נשיאת חימוש, וגם בקטגוריה הזו עוד אין מחליף.
ואם כבר מתקדמים אפשר לחשוב על מחליף לינשוף, שייישם את הלקחים האמריקניים משלל אבידות של הבלק הוק לדגמיו בסומליה, עיראק ואפגניסטן.
אם יש מחליפים קיימים לאחד מאלו, אשמח אם אקבל הפניה אליהם, והשאלה המתבקשת תהיה מדוע צה"ל לא רוכש אותם.
תודה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 15-01-2012, 12:47
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי יוני בורגי שמתחילה ב "שאלת תם:"

מסוק כבד? כלומר מסע"ר כבד דוגמת היסעור או הצ'ינוק? או מסוק קרב כבד?

לגבי הבלק-הוק - אין סיבה להחליף אותו. המסוק עדיין מייוצר.

לגבי הקוברה (וגם לגבי הבלקהוק על הדרך) - אל תשכח שהדגמים לא נשארים כפי שהיו בעת יציאת המסוק הראשון מפס היצור. הם מתעדכנים ומשתדרגים עם הזמן, הלקחים והטכנולוגייה. אם תסתכל על הקוברות שעדיין מיוצרות היום - הAH-1Z Viper לדוגמא - קשה להשוות בינן ובין היואי קוברה המקורית.

לפחות חלק ניכר מצי המסוקים האמריקני (ובדרך הישראלי גם כן) - בלקהוקים ואפאצ'ים לכל הפחות - עדיין רלוונטי וישאר כך עוד לא מעט שנים. כיום אני לא מאמין שניתן ליצור מסק"ר שיעלה באופן משמעותי על האפאצ'י בלי שיפול על מחיר יצור שערורייתי.

אל תשכח לעולם את השיעור שנתנה לנו הליידי הגדולה: "דגמים טובים באים והולכים אבל דגם מעולה נשאר הרבה הרבה זמן"
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 15-01-2012, 13:06
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי יוני בורגי שמתחילה ב "שאלת תם:"

ציטוט:
גם מבחינה כלכלית נראה לי משתלם יותר לפתח מסוק כבד חדש, יהיו לו יותר דורשים מאשר למחליף של הדיפנדר, הכוחות המזויינים של ארה"ב וצה"ל הם רק הדוגמאות הראשונות.
ההיסטוריה הקרובה היא הפוכה: היה פרויקט LHX יקר מאוד, שחרג בלו"ז ובתקציב, ובוטל כדי לפנות תקציב לתוכניות מעשיות יותר של רכש ופיתוח על בסיס פלטפורמות קיימות (ARH), פיתוח שגם הוא חרג בתקציב.. כך שאני מניח שלצבא היבשה יש מעט מאוד סבלנות לעוד פרויקט בעייתי, והתעשיות יצטרכו להתאמץ מאוד להראות סיכון קטן ככל האפשר.

ציטוט:
ואם כבר מתקדמים אפשר לחשוב על מחליף לינשוף, שייישם את הלקחים האמריקניים משלל אבידות של הבלק הוק לדגמיו בסומליה, עיראק ואפגניסטן.

אבל מהם הלקחים האלו? רוב המסוקים שנהרסו בעירק ובאפגניסטאן (ומדובר על עשרות כלים שנפגעו, כמות שבהחלט מצדיקה החלפה) אבדו בתאונות ולא מאש אויב. הלקח הוא כלי אמין עם יכולת טיסה אוטומטית מסוימת (למנוע תאונות בעת נחיתה באבק, למשל), או לפחות כלי שלא יעלה הרבה.. נראה שצבא היבשה האמריקאי לא מחפש מין "טנק מעופף" אלא להיפך, רוכש כלים "אזרחיים" יחסית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 16-01-2012, 19:09
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
תוספות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "סיקורסקי מקדמת את המסוק X-97 לתחרות על מסוק הסיור העתידי"

בשלב זה של הזמן שבו ישנם קיצוצים רבים בתקציב הבטחון, לא סביר שהאמריקאים ישקיעו כספים בפיתוח מסוק הסיור והתקיפה המוצע, האפשרות היותר סבירה היא שהם ישדרגו את המסוק הקיים.
אבל לענ"ד קיימת אפשרות נוספת, והיא להפריד את שני סוגי המשימות (סיור ותקיפה) לשני מטוסים יעודיים, ולצרף למכרז על כלי הטייס לסיור גם כטב"מים וגם את המסל"ט A-160T.
למסל"ט טווח טיסה של 4,000 ק"מ, יכולת שהייה באויר של 20 שעות, מהירות של 250 קמ"ש ורום טיסה של 9 ק"מ. מכ"מ ה-ISR שמותקן עליו מאפשר חדירה וקבלת תמונות גם באיזורים מיוערים כגון בשטחי לבנון.
למשימות תקיפה, ישולבו, עם מטוסי הסיור, גם מטוסים קלים שמותאמים לתקיפה כגון ה"סופר טוקאנו" וה-AT-6.
ע"י הפרדת שני סוגי המשימות לשני כלי טייס שונים, שיהיו מותאמים טוב יותר לתפקידם, נקבל תוצאה טובה יותר, זולה יותר, וזמן אספקה קצר יותר, יחסית לרעיון לפתח פלטפורמה חדשה.

אשר למסוקים כבדים יותר, בחא"א קיים פרוייקט חדש שמטרתו לפתח ולייצר דור חדש של מסוקים קלים, בינוניים וכבדים שנקרא Joint Multirole Helicopter
בשלב זה, חא"א מתכנן להחליף את מסוקי ה- CH-47F בדגם חדש CH-47H בערך באמצע העשור הבא. לטווח הקרוב, חא"א מתכנן לרכוש, במסגרת תוכנית אספקה ל- 5 שנים, 155 מסוקי CH-47F. (חא"א מקווה ללכת בדרך דומה גם ברכישת מסוקי אפאצ'י ובלקהוק נוספים). בשיטה זו, של עיסקת מכירה לטווח ארוך, ניתן יהיה להקטין את עלות המוצר בכ- 10-15% ועם הסוכריה הזו, ינסה חא"א לשכנע את אגף התקציבים לשריין את תקציבי הרכש למסוקים אלו ל-5 שנים ולא להפנותם לצרכים אחרים.

את המאמר כולו בנושא המסוקים הכבדים, ניתן לקרוא בקישור למטה:

קישורים למסל"ט A-160T:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:25

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר