לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-12-2011, 08:44
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,295
Facebook profile
נחיתות לילה על נומ"ט

טייס הצי מתארים אותן כשלב הכי דרמטי של הטיסה.
חניכי קורס טיס של הצי עוברים הסמכה לנחיתות על נומ"ט עם המטוס T-45 כחלק מתהליך שניקרא Undergraduate CQ בו הם חייבים לבצע 14 נחיתות יום (לפחות 10 עם עצירת כבל ו 4 טאץ' אנ גו).
אחרי ההסמכה הם יצווותו לטייסות השונות על פי הכשרתם ויעברו בטייסת תהליך הסמכה של נחיתות שניקרא Initial CQ בו הם חייבים לבצע מינימום של 12 נחיתות יום (Day CQ) מתוכם מינימום של 10 עם עצירת כבל ו 8 נחיתות לילה (Night CQ) מתוכם מינימום של 6 עם עצירת כבל.

בזמן ה ICQ (ר"ת של Initial Carrier Qualifications) הים בד"כ שקט, הסיפון נקי ממטוסים, צוותי חירום בהישג יד, מטוס תידלוק מוכן להמראה (לפעמים הוא גם באוויר) ומסוק חילוץ באוויר.

טייס הורנט מספר על אחת מנחיתות הלילה במהלך ה Night CQ
http://www.flyingmag.com/pilot-repo...ations?page=0,0

סירטון על נחיתות לילה בים סוער..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-12-2011 בשעה 08:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 22-12-2011, 15:10
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נחיתות לילה על נומ"ט"

לא יודע איך זה בשלב ה ICQ, אבל למיטב זכרוני בטיסות על הנומ"ט תמיד יש מתדלק באוויר, לא טסים אם הוא לא שם...
מעבר לזה, יש כיום בכל מטוסי הקרב של ה NAVY מערכת נחיתה אוטומטית על הנומ"ט (אלא אם אני שוכח בטעותאיזה דגם איזוטרי...)..הם אוהבים להתקשקש על העניין למרות שאפשר לעשות הכל אוטומטית כי זה מפחיד באמת וכי וזה מבדיל אותם מטייסה ה AF....לטעמי האישי (מעט ניסיון עקיף בעניין) זה לא קשה במיוחד ביום, זה קשה בצורה סבירה בלילה אבל זה בהחלט מפחיד בלילה...
בסוף, לא סתםה AF צוחקים על ה NAVY עם המשפט הידוע:

"Next time a war is decided by how well you land on a carrier, I'm sure our Navy will clean up. Until then, I'll worry about who spends their training time flying and fighting."
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 24-12-2011, 21:52
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,295
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "לא יודע איך זה בשלב ה ICQ,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
לא יודע איך זה בשלב ה ICQ, אבל למיטב זכרוני בטיסות על הנומ"ט תמיד יש מתדלק באוויר, לא טסים אם הוא לא שם...
מעבר לזה, יש כיום בכל מטוסי הקרב של ה NAVY מערכת נחיתה אוטומטית על הנומ"ט (אלא אם אני שוכח בטעותאיזה דגם איזוטרי...)..הם אוהבים להתקשקש על העניין למרות שאפשר לעשות הכל אוטומטית כי זה מפחיד באמת וכי וזה מבדיל אותם מטייסה ה AF....לטעמי האישי (מעט ניסיון עקיף בעניין) זה לא קשה במיוחד ביום, זה קשה בצורה סבירה בלילה אבל זה בהחלט מפחיד בלילה...
בסוף, לא סתםה AF צוחקים על ה NAVY עם המשפט הידוע:

"Next time a war is decided by how well you land on a carrier, I'm sure our Navy will clean up. Until then, I'll worry about who spends their training time flying and fighting."


ע"פ המפורסם, במטוסי הצי מותקנת מערכת שניקראת ACLS (ר"ת של Automatic Carrier Landing System) המקבלת דרך ה Data Link של המטוס נתונים שוטפים מהספינה על זווית הגלישה.
יש מטוסים שמסוגלים לשעבד את הטייס האוטומטי שלהם למערכת הזאת וזה מאד עוזר לטייס בנחיתה, במקרים מסוימים (תנאים יציבים) המטוס גם מסוגל לנחות לבד.

בקיץ האחרון הצי בחן מערכת נחיתה אוטומטית מלאה, על סופר הורנט הותקנה מערכת הנחיתה של המקל"ט X-47B על מנת לבחון את תיפקודה על נומ"ט.המטוס נחת לבד על הספינה.
כתבה

אגב, הצי יודעים להחזיר לחיהא"א לא פחות מכך ובעיקר באירועי ספורט - Go Navy Beat Air-Force
הם גם יודעים להכניס לצבא Go Navy Beat Army

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-12-2011, 09:25
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
אירוע היסטורי מעניין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נחיתות לילה על נומ"ט"

אחד המקרים המוקדמים והידועים ביותר של נחיתה המונית על נושאות מטוסים בלילה אירע ביום השני של קרב ים הפיליפינים, ב-21 ביוני 1944. בגלל גילוי מאוחר של כוח האויב, כוח תקיפה אמריקאי של כ-550 מטוסים יצא לקראת ערב תוך נטילת סיכון מחושב. כשהכוח פנה לחזור לאחר התקיפה שררה כבר עלטה מוחלטת. מפקד כוח המשימה, אדמירל מיטשר - בעצמו טייס - נטל סיכון מחושב נוסף והורה לנושאות להאיר את עצמן כדי לאפשר למטוסים לאתר אותן ולנחות. הודות לכך חלק גדול מהכוח הצליח לחזור בשלום, למרות שמספר רב יחסית של טייסים לא הוכשרו לנחיתת לילה. 80 מטוסים אבדו בכל זאת בהתרסקויות על הסיפונים ובים מחוסר דלק.
מעניין שמיטשר זכה בקרב זה להערכת עולם של טייסי הצי, למרות שהחלטתו לשגר את כוח התקיפה בשעה כה מאוחרת היא שהביאה את טייסיו למצב הקשה.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:07

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר