24-12-2011, 21:52
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,295
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
לא יודע איך זה בשלב ה ICQ, אבל למיטב זכרוני בטיסות על הנומ"ט תמיד יש מתדלק באוויר, לא טסים אם הוא לא שם...
מעבר לזה, יש כיום בכל מטוסי הקרב של ה NAVY מערכת נחיתה אוטומטית על הנומ"ט (אלא אם אני שוכח בטעותאיזה דגם איזוטרי...)..הם אוהבים להתקשקש על העניין למרות שאפשר לעשות הכל אוטומטית כי זה מפחיד באמת וכי וזה מבדיל אותם מטייסה ה AF....לטעמי האישי (מעט ניסיון עקיף בעניין) זה לא קשה במיוחד ביום, זה קשה בצורה סבירה בלילה אבל זה בהחלט מפחיד בלילה...
בסוף, לא סתםה AF צוחקים על ה NAVY עם המשפט הידוע:
"Next time a war is decided by how well you land on a carrier, I'm sure our Navy will clean up. Until then, I'll worry about who spends their training time flying and fighting."
|
ע"פ המפורסם, במטוסי הצי מותקנת מערכת שניקראת ACLS (ר"ת של Automatic Carrier Landing System) המקבלת דרך ה Data Link של המטוס נתונים שוטפים מהספינה על זווית הגלישה.
יש מטוסים שמסוגלים לשעבד את הטייס האוטומטי שלהם למערכת הזאת וזה מאד עוזר לטייס בנחיתה, במקרים מסוימים (תנאים יציבים) המטוס גם מסוגל לנחות לבד.
בקיץ האחרון הצי בחן מערכת נחיתה אוטומטית מלאה, על סופר הורנט הותקנה מערכת הנחיתה של המקל"ט X-47B על מנת לבחון את תיפקודה על נומ"ט.המטוס נחת לבד על הספינה.
כתבה
אגב, הצי יודעים להחזיר לחיהא"א לא פחות מכך ובעיקר באירועי ספורט - Go Navy Beat Air-Force
הם גם יודעים להכניס לצבא Go Navy Beat Army
|