לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 29-03-2010, 19:00
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "WOW"

חוץ ממכשירים התלויים בקליטת גלי רדיו למינהם מתחנה קרקעית מרוחקת (כגון VOR או TACAN אצל האמריקאים) כל המכשירים צריכים לעבוד. בגבהים נמוכים (בין 1000-2000 רגל בערך) עוברים למדוד את גובה הטיסה בעזרת גלי רדיו ה"משוגרים" מהמטוס כלפי הקרקע, ומחשבי המטוס יודעים את גובה הטיסה עפ"י הזמן שלוקח להם לחזור למטוס. בגבהים גבוהים יותר חוזרים להשתמש במד הגובה העובד עפ"י לחץ.

מד גובה רדיו
http://en.wikipedia.org/wiki/Radar_altimeter

מד גובה ברומטרי (לחץ)
http://en.wikipedia.org/wiki/Barome...ssure_altimeter
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 29-03-2010 בשעה 19:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 30-03-2010, 11:04
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כמה נמוך אפשר לרדת?"

יפה מאוד וגם מטורף מאוד ,בעיקר המטוס שהבידון שלו עובר ממש ליד הראש של החייל שעומד על המסלול.

יש הרבה מאוד סרטונים בנושא:
לבני דורי וצעירים יותר שלא יצא להם לחוות מעבר בגובה נמוך של מיג 15 מעל ראשם (בששת הימים לדוגמא), הנה סרטון שממחיש מה "הפסדנו" : http://www.youtube.com/watch#!v=Pem7p1KiMBk&feature=rec-LGOUT-exp_fresh%2Bdiv-1r-2-HM&playnext_from=TL&videos=ffgecCNmdUg&playnext=1

וכמובן, איך לא, הסרטון שהועלה פה כבר מספר פעמים, ובצדק-חיל האוויר הצרפתי מתפרע בגובה נמוך בצ'אד: http://www.youtube.com/watch#!v=fWyf71lFdsc&feature=fvw
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 30-03-2010, 11:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
חבורת קאובוים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כמה נמוך אפשר לרדת?"

בדרך כלל טייסי הקרב ממושמעים ומקפידים על כל החוקים והנהלים, אבל עדיין קורות תאונות ונעשות טעויות וזה בתחום הסטטיסטי הסביר כי כך זה במערכות כאלה מורכבות.
מה שרואים כאן (בחלק מהמקרים) זו פשוט התנהגות פרועה חסרת תכלית מבצעית שמטרה אחת - סירטון ב YouTube (הנה אני מתחיל להשמע טרחן והורס מסיבות)
הם מוכנים לסכן חיים שלהם ושל מי שעל הקרקע, סיכון בקירקוע, סיכון בהדחה בשביל רגע של שובבות.
יחד עם זאת, זהו טיבעם של הטייסים להתחרות אחד בשני "ולדחוף את המעטפת" ככל שאפשר...

יפתח ספקטור בסיפרו "רם וברור" מספר שחיל האוויר של שנות ה 60 התאפיין בחוסר אירגון ואווירת "יהיה בסדר", כפלי הלשון שלטו (טייסים ניקנסו בצורה סימלית על ביצוע תעלול אווירי ומייד לאחר מכן זכו לטפיחה על השכם).
לדוגמה: תדריך לפני טיסת לילה, המדריך אומר "אין לטלטל את המטוס ולעשות תימרונים חריפים פן יתבלבלו חושיך ותיכנס לוורטיגו, תרשמו: אסור לעשות אווירובטיקה בלילה! רשמתם?"
כולם הנהנו וקמו לצאת ואז בקול נמוך הוא סינן "כלב מי שלא עושה אווירובטיקה בלילה..."

לא רק מטוסי קרב..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 30-03-2010, 13:10
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
דוגמה מהחודש האחרון
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "חבורת קאובוים"

הנה דוגמה לענישה כבדה של טייסים ותיקים שעשו טריק מהסוג הזה:
http://www.navytimes.com/news/2010/...nished_031910w/

וזה המעשה שהביא לשני הלוטננט-קומנדרים קירקוע לצמיתות:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

חשוב רק לציין שיש צרכים מבצעיים כבדי משקל מאחורי הכשרת טייסים צבאיים לטיסה נמוכה מאוד. אחת הדגומאות הטובות לכך הוא מבצע "צ'סטיס. חלק ממטוסי טייסת 617 ספגו נזקים במהלך האימונים לתקיפת הסכרים כתוצאה מטיסה נמוכה ביותר. אחד המטוסים אף איבד את דלתות תא הפצצות במהלך חיכוך עם פני הים.
אצלנו מבצעי "מוקד" ו"אופרה" הם דוגמאות מצויינת.

נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 30-03-2010 בשעה 13:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 30-03-2010, 13:48
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
1000 רגל הוא גובה סביר לתצוגה
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]חשוב רק לציין שיש צרכים..."

זה לא מטוס שעושה אוירובטיקה בגובה נמוך. 300 רגל במבנה מכונס, אפילו עם אורות דולקים הוא בעייתי, למרות שזה אפשרי ויתכן שאם היו מבקשים מראש היו מקבלים. יכול להיות שהם רגילים לעבור מעל נמ"ט בגובה כזה, אבל לא העריכו נכון את ה"סביבה" שהיא יותר בעייתית.

לגבי "סתם" גובה נמוך - הגובה המקובל בשטח פתוח הוא 300 רגל. יורדים ל 100 רגל במקרים נדירים/חריגים, ולאחר הגדרות מראש. (הכוונה כמובן למטוסים מהירים, לא לאולטראלייטס).
בכל מקרה, מעבר נמוך מזה מעל מסלול ללא גלגלים בחוץ הוא מטופש.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 30-03-2010, 14:32
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "1000 רגל הוא גובה סביר לתצוגה"

1000 רגל הוא גובה סביר לתצוגה
על מה אתה מדבר? הרי היית במספיק תצוגות ואתה יודע שמטוס ב 1000 רגל ניראה קטן ונישמע חלש, לכן אין האפקט שבשבילו עושים את התצוגות האלה והסרטים האלה.
מסכים שהמטס הזה עבר על מקום בעייתי, אבל מטסים כאלה (לדוגמה בהלוויות של א"צ) רואים לא מעט.
טייסים לא צריכים "להעריך" סביבה, הם צריכים לטוס ע"פ תוכנית טיסה, אם חרגו ממנה וירדו מתחת לגובה המוגדר אז זו כבר הפרה של פקודה. כניראה שזה מה שקרה כאן.

ברק בגובה של כ 1000 רגל (בכוונה הוספתי לך את נתוני ה exif), אתה רואה משהו מרשים? אני לא
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה EXIF Information


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 30-03-2010 בשעה 14:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 30-03-2010, 15:28
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אכן כך."

מדובר כאן על מעבר מעל איצטדיון עם הרבה עשרות אלפי אנשים ומעל מרכז העיר.
אין לנו וויכוח על זה, ברור שהם עברו על נוהל בטיחות וחטפו, אני טענתי שבעיני צופה המטס עצמו ניראה מרשים ולא בעייתי!

אתה יודע באיזה גובה עוברים המטוסים מעל המסלול בחצרים בטקס מסדר כנפיים?
אני מניח שאתה מתכוון לשיירת המטוסים שחוצה את הבסיס מצד אל צד מול הטריבונה, להערכתי זה נעשה כמו שכתבת ב 300 רגל.
מטוסי מופעים אירובטיים (צוקיות, סופה, רעם, ספיטפייר וכו') זה כבר סיפור אחר של הרבה גבהים.

בנתוני ה exif אין גובה. צר לי, אני לא יודע לקרוא אותם
התמונה שצירפתי היא מטקס סיום קורס 158 - רואים ברק שנימצא בצלילת תקיפה עם פצצות מים, התמונה צולמה עם עדשת טלה 70-300.
מה שרואים ב exif, זה אורך מוקד 300 מ"מ - ז"א מלוא אורך המוקד!
במילים אחרות, בגובה הזה המטוס ניראה קטן גם כשהוא מצולם עם זום אז תאר לך איך הוא ניראה לקהל שאין לו משקפות או מצלמות עם עדשות מקרבות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 30-03-2010, 13:55
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]חשוב רק לציין שיש צרכים..."

לא מדובר כאן על "תצוגה" במובן המקובל (קרי סלון אווירי או משהו בסגנון) אלא על טיסה נמוכה מעל ריכוז גדול מאוד של אנשים ומטרופולין צפוף שנעשתה באופן לא אחראי,לא בטיחותי ובניגוד לנהלים.

אין פה שום משמעות לעובדה שהם טסו לאט\עם אורות\כני נסע בחוץ.

הם עברו על הנהלים וגם שילמו על כך-כמו שצריך להיות.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 30-03-2010, 16:32
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
שני אירועי טיסה בגובה נמוך בחיל האוויר והתוצאות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כמה נמוך אפשר לרדת?"

התרסקות אנפה בים לאחר שקברניט המסוק ניסה לעבור בגובה נמוך מעל דבור של חיל הים
פרטי האירוע מתוך האתר מרקיע שחקים

בנוסף יש את המקרה של זוריק לב אשר החליט לעשות בז מעל שיירת מכוניות בכביש סדום, המטוס (אאל"ט מוסטנג) טס בגובה כ"כ נמוך עד כדי כך שהמדחף פגע בגג אחת המכוניות, רצה הגורל והמכונית היתה המכונית בה נסע הברון רוטשילד.

למרות הרוח החופשית ששררה באותם ימים בכל הקשור לטייסי חיל האויר העונש הפעם היה קשה מאוד, אולי עקב השפעתו, תרומתו וחשיבותו של הברון רוטשילד למדינה הצעירה.
זוריק נשפט למאסר בכלא צבאי, חתימת הקבע שלו בוטלה והוא קורקע, הוא נפגש עם הרמטכ"ל דאז משה דיין שסירב לחון אותו.
זוריק היה מקורקע כשנה וחזר לטוס בהתערבות של עיזר וייצמן שהיה מפקד הבסיס ומוטי פלד שהיה מפקד הטייסת.
האירוע הזה לא מנע מזוריק להתקדם בסולם הדרגות ולהיות מפקד בסיס רמת דוד, ואף קיבל אישור לדרגת תת אלוף ומינוי לתפקיד ראש להק אוויר לפני מותו.

ומזכרוני האישי, יסעור מבצע אקרובטיקה מעל הקהל במסגרת אירוע של חגיגות יום העצמאות ה 40.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 30-03-2010 בשעה 16:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 30-03-2010, 16:42
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "שני אירועי טיסה בגובה נמוך בחיל האוויר והתוצאות"

אתה לא טועה.
נהלי הבטיחות בח"א בשנות ה-80 הם שונים באופן מהותי מהנהלים כיום.
קו פרשת המים בנושא הזה הוא האסון המפגן ברמשטיין,שבעקבותיו הקשיחו ברחבי העולם את כל נושא הבטיחות בתצוגות-לרבות טיסה מעל ולכיוון הקהל.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 31-03-2010, 13:58
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אכן כן"

מהקוקפיט:


מהקרקע:




מתוך http://www.f-16.net/news_article968.html


ציטוט:
According to the accident investigation board report the pilot, 31-year-old Captain Chris Stricklin, misinterpreted the altitude required to complete the "Split S" maneuver. He made his calculation based on an incorrect mean-sea-level altitude of the airfield. The pilot incorrectly climbed to 1,670 feet above ground level instead of 2,500 feet before initiating the pull down to the Split S maneuver.


מזה אולי ניתן להסיק שהתאונה נבעה מכיול לא נכון של מד הגובה הברומטרי. אם זה אכן מה שקרה, זה מחזיר אותי להודעה הראשונה שלי באשכול. למה לא בוצע שימוש במד גובה מעפ"ש? (שאומנם לא עובד כאשר המטוס הפוך, אבל עדיין מספק קריאת גובה מהימנה יותר)

עריכה: כנראה שההסקה שלי הייתה נכונה וזה באמת מה שקרה. לפי הדו"ח הזה מאז התאונה עברו ב Thunderbirds מ MSL ל AGL.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 31-03-2010 בשעה 14:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:26

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר