לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 23-10-2006, 19:18
  שפירא-מאיר שפירא-מאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 56
רב תודות
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "די מעניין צירוף המקרים הזה..."

אמנם אני גימלאי של משטרת-ישראל. עם מי שי לי הכבוד?

מה זה השוק הזה? בכל יום שישי בככר דיזנגוף?

לגבי היתדות, ראשית אם זה נכון, הרי מדובר בהצעת רכוש גנוב למכירה, ואם אני הייתי במקום, מישהו היה מבלה את השבת באבו כביר. נראה לי שיום שישי הבא אני שם.

אגב, איך יודעים?
יתד של רכבת-העמק הטורקית המסילה הצרה (105 ס"מ רוחב מסילה)אורכה 12 ס"מ והראש נראה כריבוע שחסרות לו שתי פינות באותו צד.
יתד של רכבת הבריטית התיקנית (143.5 ס"מ רוחב מסילה) אורכה 15 ס"מ וצורת הראש אליפסה.
_____________________________________
מאיר שפירא - מורה דרך

חוקר את כרתים מ-1990
מדריך I.A.T.M. באירופה
מנהל פורום טיולים לכרתים בעברית
www.agenda.co.il/686

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 23-10-2006, 19:43
  לבני מנהל לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,743
רק אתה מסוגל לתת ככה פתאום באמצע היום את המידות של המסמרות הבריטיות והעותומאניות !...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי שפירא-מאיר שמתחילה ב "רב תודות"

אין מילים !
לגבי השוק בככר - מדי שישי החל מ0900 מתקיים שוק רוכלים סמוך לקופות של קולנוע חן , כל חובב עתיקות והסטוריה יוכל למצא שם את מבוקשו החל מתכשיטים דרך מדליות ועיטורים ועד למוצרי חשמל ישנים מאוד !
אין מדובר ב"שוק פשפשים המתמקד בג'אנק אלא ממש בחפצים עתיקים/ישנים .

בפורום "צבא ובטחון" פירסמתי פעם מס' הודעות העוסקות בנושא ואני בטוח שחיפוש בארכיון הפורום יניב מס' תוצאות....

בעניין חלקי מסילות - לפני כשנה סיירתי על תוואי המסילה הישנה לירושלים בסמוך לבית שמש/הר טוב שם בוצעו עבודות סלילה והנחת המסילה החדשה כשבשולי התואי היו זרוקים לא מעט חלקי מתכת/מסילה עם כיתוב בריטי משנת 1918 .

לדעתי הם כבר עשו דרכם למפעלי התכה תמורת כסף כמובן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 24-10-2006, 00:54
  שפירא-מאיר שפירא-מאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 56
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אולי תעשה עם כולנו טובה ותיקח את התמרור למוזיאון הרכבת?"

לא תאמיני, אבל זה ממש לא מעניין אותם.

פול קוטרל סגן מנהל המוזיאון הוא גימלאי שאיכפת לו (הוא היה בנערותו מסיק קטר קיטור באנגליה) אבל מנהל המוזיאון הוא מינוי פוליטי ולכן ככה זה נראה.
המצב חמור לא פחות עם ערימות נוראיות של מסמכים במוזיאון ומסרבים להקצות כח אדם לכך ויש רק מתנדב שבא פעם בשבוע, וגם הוא לא יכול לטפל במסמכים הטורקיים אלא רק באלו הכתובים אנגלית.

כך היה גם עם קטר 101 קטר הדיזל הראשון שרצו לגרוט אותו ורק רעש שעשינו בפורום תחבורה ציבורית, עצר זאת.

ועוד משהו: בירדן ובסוריה ישנן חמש רכבות שנסעו כרכבת-העמק והן עדיין במצב תנועה, וניתן לרכוש אחת מהן, אבל מי שיכול להחליט לא איכפת לו מזה.
_____________________________________
מאיר שפירא - מורה דרך

חוקר את כרתים מ-1990
מדריך I.A.T.M. באירופה
מנהל פורום טיולים לכרתים בעברית
www.agenda.co.il/686

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 25-10-2006, 14:34
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
פול המסיק הוא אכן גורם מרשים במוזיאון...
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי שפירא-מאיר שמתחילה ב "לא תאמיני, אבל זה ממש לא..."

אך לצערי נראה באמת כי מוזיאון הרכבת אינו שש אלי קרב/תעוד/איסוף.
[1] האם פסי הרכבת התורכיים שנסללו במלחמת העולם הראשונה כדוגמת הפסים לטולכרם - היו גם הם פסים צרים בדגם רכבת העמק?
[2] האם יש ברשותך תמונות של מנהרת הרכבת הטורקית לטולכרם? 'בקרתי' במקום מספר פעמים תוך שרות מילואים ב'דרך נחושה' אך לצערי לא הצטיידתי במצלמה...
[3] אותו פול סיפר אודות הפצצה בריטית שכוונה לרכבת טורקית ועל הכנסתה תוך תושיה למנהרה זו במלחמת העולם הראשונה. הוא ציין כי הדבר מופיע בספר שכתב מהנדס בשרות הרכבת הטורקית. ידוע לך מה שם הספר?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 26-10-2006, 11:45
  שפירא-מאיר שפירא-מאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 56
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "מצטער , לא מבין למה אתה מתכוון ,מה אני אמור לספר ?"

באחת ההודעות כתבת:
ציטוט:
בהיותי ילד בשנות ה50 זכיתי לראות קטר קיטור פועל בתחנה בעפולה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שפירא-מאיר שמתחילה ב ""רכבת-העמק""
אני מניח שזה היה בשנים 1955-1952 .

סוף ציטוט

לזה התכוונתי

כיוון שדווקא על התקופה שאחרי 1948 אין אפילו סיפור אחד, כאשר הרכבת בין עפולה לחיפה המשיכה לעבוד עד סוף 1952 או אולי טיפה יותר, לא כרכבת סדירה אלא יותר כרכבת לטיולים ולמשימות אחרות.
לכן אשמח אם תוכל לספר מה היה, עמה פעמים, מה בדיוק ראיתי ומה חווית לגבי הקטר והרכבת ומסביב להם והאם עדיין היה שוק במקום ואיך נראו הנוסעים, וכל מה שאתה יכול לזכור ולספר.
ונראה לי שלתקופה הזו הסיפור שלך יהיה יחיד ומיוחד.
_____________________________________
מאיר שפירא - מורה דרך

חוקר את כרתים מ-1990
מדריך I.A.T.M. באירופה
מנהל פורום טיולים לכרתים בעברית
www.agenda.co.il/686

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 29-10-2006, 21:40
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
שירו של הקטר + שאלה למאיר שפירא
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי שפירא-מאיר שמתחילה ב "קטר 70414 הסרט איננו לילדים..."

* הד"ר רייטר ראש ארגון חובבי הרכבות כתב כי 70414 לא היה אחרון קטרי הקיטור שהוצאו משרות וכי בסרט המפורסם הופיע בכלל הקטר 70413 כאשר באותו הזמן היה 70414 בסדנאות ועבר שיפוץ של הדוד!!! האומנם הדמעה של ברמן 'שבקול חנוק למנהל אמר' הייתה מזוייפת?

* במוזיאון הרכבת עומדים קטרי מנוף קיטוריים דומים לאלו המופיעים בתמונת החילוץ!


שיר הקטר
מילים חיים חפר לחן יוחנן זארי

בתחנה בבאר שבע עמד קטר
ומספרו שבעים ארבע מאות ארבעה עשר
קטר קיטור תשוש קטר קיטור ישן
עמד בתחנה והעלה עשן


הגיעה עת לזוז המבקר שרק
וגם נתן את הסימן בדגל ירקרק
ליבו של הקטר התחיל אזי לפעום
והוא מוכן לצאת לעבר הצפון


וצ'יף צ'יף צ'ף
הקטר נשף
ותיק תיק תק
הגלגל דפק
ואז הפסים זה לזה אמרו
שבעים ארבע מאות ארבעה עשר
זה הוא


בדרך לצפון הם התקדמו לבד
עבר בתחנות אך הקטר שם לא עמד
עברו בתוך שדות עברו על פני גשרים
וכשנוסעים מהר המרחקים קצרים


קטר כזה ישן שחור ומלוכלך
איך ארבעה קרונות עם הנוסעים הוא עוד משך
עבד הוא כמו סוס כל בורג הוא אימץ
ולבבו כמעט וכבר חשב להתפוצץ


אך צ'יף צ'יף צ'ף
הקטר נשף
ותיק תיק תק
הגלגל דפק
ואז הפסים זה לזה אמרו
שבעים ארבע מאות ארבעה עשר
זה הוא


הקטר גם לא חלם שזה עתיד לקרות
שאת עצמו יביא אי פעם אל בית הקברות
רעיו החלודים עמדו כאן ראש מול ראש
חמש מאות וחמישים ותשע מאות שלו


אז ברמן את צינור הדלק אט סגר
האש כבתה לאט והקיטור גם כן נגמר
וברמן למנהל בקול חנוק אמר
הנה שבעים ארבע מאות ארבעה עשר


וצ'יף צ'יף צ'ף
הקטר כבר לא נשף
ותיק תיק תק
הגלגל לא דפק
ואז פס אחד לשני לחש
המלך מת יחי המלך החדש

[באותו עניין - מסתבר כי גם 'המלך החדש' הוא קטר הדיזל 101 כבר פרש לגמלאות וכמעט והפך גם הוא למתכת מותכת..]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 29-10-2006, 23:50
  שפירא-מאיר שפירא-מאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 56
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "שירו של הקטר + שאלה למאיר שפירא"

א. קטר 70414 היה בשיפוצי דוד בעת ההסרטה ולכן לקחו את קטר 70513 וכתבו עליו את המספר 70414 כדי שיתאים לשיר.
ב. לא היה אף עובד ברכבת בשם ברמן
ג. השיר חסר, כי בין הבתים יש גם קטעי שיר-דיבור
ד. דר' אבייתר רייטר ידידי הוא בעל אוסף המידע הגדול ביותר אודות התחבורה הציבורית בארץ ישראל מסוף המאה ה-19 ועד ימינו
ה. נכון שקטר 70414 לא היה קטר הקיטור האחרון בארץ (עובדה שקטר 10 נמצא במוזיאון)
ו. בירדן ובסוריה עדיין נוסעות שלוש רכבות עם קטרי קיטור ששימשו את רכבת העמק.
ז. כדי שקטר 101 לא יגורט נערכו אנשי פורום תחבורה ציבורית להקים צעקה וזה עזר. יש רעיון למסור אותו לנחום לוי מתחנת אלרואי כדי שישמרו בתחנה למרות שזה לא קשור לרכבת העמק (הסיבה: במוזיאון קיים קטר מהדגם הזה באוסף, הוא קטר 102) הענין לא סגור.
_____________________________________
מאיר שפירא - מורה דרך

חוקר את כרתים מ-1990
מדריך I.A.T.M. באירופה
מנהל פורום טיולים לכרתים בעברית
www.agenda.co.il/686

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 17-05-2008, 19:04
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
זו לא ממש הקפצה. פשוט רכבת העמק הגיעה לאיטה לתחנת ויקיפדיה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שפירא-מאיר שמתחילה ב ""רכבת-העמק""

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9...%A2%D7%9E%D7%A7

היחס שלי לויקיפדיה הינו דו קוטבי. מצד אחד זהו דף הבית במחשב שלי [אופס..] מצד שני יש לי אלרגיה קשה לעולם 'הנרטיב האחר' המלאכותי והPC שחודר לכל פינה ולדרך ההתנהלות והעריכה בויקי. אני נמנע מלכתוב שם. אבל לפעמים ראוי לומר מלה טובה ולהפנות גם אחרים לערך יפה כמו זה שנכתב אודות 'רכבת העמק'. תהנו.

מדף השיחה ניתן להבין כי מאיר שפירא, חוקר הרכבת, סייע או עבר על הערך - מה שהופך את הערך לרציני יותר בעיני. מפורום תפוז ניתן להבין כי הוצא ע"י שפירא דיסק שנמכר לקהל מצומצם. האם שפירא לא כתב ספר בנושא?

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 17-05-2008 בשעה 19:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 19-05-2008, 23:44
  broadaxe broadaxe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.04.07
הודעות: 1,015
היו לי מספר חילופי הודעות מאלפים מאד
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "זו לא ממש הקפצה. פשוט רכבת העמק הגיעה לאיטה לתחנת ויקיפדיה"

עם מאיר שפירא לאחר שנפתחה תערוכת 100 השנה לרכבת העמק במוזיאון העיר חיפה לפני שלוש שנים.
לדעתי עדיין יש שם תקליטורי-קטלוג של התערוכה למכירה.

אני חייב לערער כאן על מה שכתב לגבי יתדות המסילה (המונח הנכון הוא "מסמר", באנגלית SPIKE): ברשותי מספר מסמרי מסילה שנקנו בתוך שק של ג'אנק תעשייתי. כולם עם הראש המלבני עם הפינות החסרות, דמוי ראש כלב. האורכים משתנים, בין 12 ל 15 ס"מ. ניקיתי שניים מתוך סקרנות, אחרי שראיתי סימנים על שני ראשים. ובכן, על אחד חתום PR (ראשי תביות של Palestine Railway) ואילו השני חתום עם ראש החץ הצבאי-בריטי והאותיות W D (ראשי תיבות של War Department).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 10-12-2011, 19:26
  שפירא-מאיר שפירא-מאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 56
ויקיפדיה והספר
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "זו לא ממש הקפצה. פשוט רכבת העמק הגיעה לאיטה לתחנת ויקיפדיה"

לגבי ויקיפדיה נרשמתי ככותב כי לא יכולתי לסבוול את הדברים הלא נכונים שכתובים שם. אחרי שיום שלם אני יושב וכותב, נכנס מישהו והתחיל לקלקל בחזרה את מה שאני כתבתי, ומסתבר שכך בנויה המערכת כאשר הבא שנכנס יכול להפסיק את הכותב וכל אחד בעצם יכול לתקן מה שהוא רוצה.

וכך חלק גדול ממה שכתבתי פשוט נעלם. אם תכנסי לערך "רכבת-העמק" אפשר לראות שהתחנות נכתבות ונמנות באופן מסודר ופתאום הסדר מפסיק.

עשיתי נסיון לכתוב למרות שויקיפדיה איננה אסמכתא בשום אופן, והנה גם לכתוב אי אפשר, אז הרמתי ידיים.

לגבי הספר שלי.
ובכן שמו "רכבת-העמק תחנות וסיפורים", למעשה הפסקתי את המחקר אחרי שבספר הצטברו כ-850 עמודים, 1764 תמונות חלקן חדשות חלקן ישנות וחלקן נדירות שלא נמצאות בשום מקום אחר, המידע מתוך 251 ספרים ומפי אנשים רבים שעדיין הצלחתי לתפוס אותם בחיים.
למשל בדגניה תפסתי שלישיית ענתיקות בני מעל 90 שנה שסיפרו דברים נחמדים ומהם גם השגתי כרטיס רכבת-העמק שאף אחד לא מכיר שהוא הלוך ושוב ומ/ל שתי תחנות בכל צד וטוב לחודש ימים.
גביתי עדויות משוטר מנדטורי שהיה ביחידת גבעת הגמל בגשר לפני בניית המצודה שם. גביתי עדות מחנה ריבלין שנסעה ברכבת ולא נסעה באוטובוס שמוצב באתר גשר כי הוא לא משם (הוא לא אוטובוס של אגד אלא של דן והגיע ארצה בתום מלחמת העצמאות כך שמה שכתוב על השלט שהוא נסע לסוריה ולבנון זה שקר), ואגב חנה ריבלין היא בתו של ישראל גורפינקל יו"ר וועדת הטיהור שהוקמה עם קום המדינה למיון גיוס מי שהיה בצבא והמשטרה הבריטית, ואחיה הוא המשורר חיים גורי.
ממש בימים אלו גביתי עדות של "טולה" איש צלול מאוד שסיפר על רכבת העמק ואחד הסיפורים היו על המדריך שלו בשם שמעון פרסקי מאלומות (כן,פרס) שעשה לקונדוקטור את התרגיל המקובל באותם ימים לא לשלם עבור כל הקבוצה.
בספר יש 888 סיפורים (יש כבר יותר) והסיכום כמובן של 48 תחנות שונות.

כיוון שלהוציא ספר זו הוצאה שלא עומדת ביכולותיו של גימלאי מהשורה, הספר צרוב על תקליטור וכדי שיהיה קל, למרות שאני כותב בקיוטקסט (כן,זה עוד עובד) אני שומר ב-PDF וכך זה קל ונגיש לכל אחד.
יתרון עצום של תקליטור על ספר מנייר, ספר החל מיום ההוצאה רק הולך ומתיישן, ואילו תקליטור מתעשר כל העת וצובר מידע. למשל, המידע האחרון הוא מיגור שהסתבר שמבנה המסילאים שנבנה ב-1941 וקיים היום, הולך ומשתפץ כיוון שהוא יהיה מעין מוזיאון זוטא, ויש תמונות של בית המסילאים הראשון שנבנה ממש קרוב למסילה בשנות העשרים.

גם ספרים נוספים שלי הם על תקליטורים, ולא להאמין רק כך הנכדים שלי קוראים את הספרים שלי. החלטתי לעשות כמו סבא שלי ומגיל 60 בכל יום הולדת שלי לתת למשפחה מתנה לכל אחד. אני נותן ספר מספריי והנכדים קוראים את הספרים בכיף. עד היום חילקתי להם:
1. "כיתת השועלים"- פעילות שלי ביחידה שפעלה מעבר לגבול בשנות השישים (אני נשארתי האחרון)
2. "רכבת העמק תחנות וסיפורים"
3. "נכתב בקרב" על מלחמת יום הכיפורים
4. "התנ"ך כתוב בעברית שכל אחד מבין"- התנ"ך כפי שאנשים לא מכירים, בלי פרשנות, פשוט הכל כתוב, אבל מי ישב באמת לקרוא את התנ"ך מעבר למה שהכריחו אותו ? מסתבר שמלמדים לא נכון המון דברים, הסיבה לא ברורה לי, אבל משקרים לילדים ולמבוגרים כאחד.
5. "שוטרים מספרים"- סיפור שלי על שירות בתחנת חולון ויפו בימים רחוקים ונוסטלגים כאנטי-תזה לשוטר אזולאי שהיה סרט אומלל שהציג את השוטרים באור שאין לו שום קשר למציאות, וכן כל מיני סיפורים שאולי מעולם מעולם לא שמעתם, מרתקים אחד אחד (למשל, אביו של הזמר דאלאראס עבד באריאנה וקיבל את אריס סאן לעבודה, אריאנה היתה אחד המקומות החמים ביותר במזרח התיכון ורבים מאנשי המוזיקה הערבית באו לאריאנה להתפרסם, לוי אשכול ונחום גוטמן שמרו על בית הזונות ועוד המון סיפורים)
הספר נכתב למלאת 100 שנה למשטרת תל אביב (אבל מחוז תל אביב לא עשה שום אירוע בנדון...)
6. "שפירא חוקר ומטייל בכרתים"- מחקר שלי על כרתים משך 21 שנה וזהו ספר טיולים הראשון והיחידי המפורט בעברית עם מידע עצום בתוכו (2894 עמודים,15.333 תמונות,299 מסלולי טיול וכו)
7. הספר הבא "שוטר המקוף האחרון - 1970-2000"- סיפור השירות שלי במשטרה 30 שנה עם המון סיפורים פנימיים (למשל, אני השוטר שסרב הכי הרבה פקודות במשטרה ולא יכלו לעשות לי דבר כי אני צדקתי...) וכן מאות סיפורי "שוטרים נגד גנבים".

טוב, נסחפתי, וזה יצא ארוך ממה שהתכוונתי.

בשורה התחתונה, כל הספרים שלי הם על תקליטורים כתובים בתצורת PDF
_____________________________________
מאיר שפירא - מורה דרך

חוקר את כרתים מ-1990
מדריך I.A.T.M. באירופה
מנהל פורום טיולים לכרתים בעברית
www.agenda.co.il/686


נערך לאחרונה ע"י שפירא-מאיר בתאריך 10-12-2011 בשעה 19:34. סיבה: תיקון טעויות סופר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 11-12-2011, 12:47
  שפירא-מאיר שפירא-מאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 56
המחליף: מערך IC3 קרונועים.
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי broadaxe שמתחילה ב "פנטסטי, קפסולה של זמן."

באותם ימים יכלו לקחת קרון ולחבר לו מנוע וכך ליצור קרון בעל כושר תנועה עצמאי. בתנאים של היום אי אפשר לאפשר קרון שיסע לאט, אבל מה שלמעשה מחליף את הקרונוע הוא המערך הנ"ל המורכב משלושה קרונות כאשר מערכות ההפעלה מחולקת ביניהם, וזהו למעשה הקרונוע המודרני וכאלו נוסעים רבים בארץ.

וכך, בכל פעם שאתה רואה רכבת נוסעת בלי קטר, הרי זהו מערך IC3 , תוכל לזהות מעל אחד הקרונות ארובה קצרצרה מעלה עשן דליל, וכן תא ניהוג בכל צד של המערך. ניתן לחבר מספר מערכים כאלו ביחד ליצור רכבת ארוכה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה https://2011-uploaded.fresh.co.il/2...11/53318494.jpg
_____________________________________
מאיר שפירא - מורה דרך

חוקר את כרתים מ-1990
מדריך I.A.T.M. באירופה
מנהל פורום טיולים לכרתים בעברית
www.agenda.co.il/686


נערך לאחרונה ע"י שפירא-מאיר בתאריך 11-12-2011 בשעה 13:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:14

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר