10-11-2011, 10:07
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,713
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
מסכים,
מהנתונים הקיימים: תמונה של מטוס שבוודאות לא היה במהלך טיסה וחסר חופה קדמית, הייתי מהמר על הפלטה לא רצונית.
לדוגמה- בשל תקלה טכנית או לחילופין טעות אנוש שבא לא הפעילו את אבטחת הכסא.עכשיו ביציאה מתא כשהטייס נעמד הרגל נתפסת בידית ההפלטה ומפליטה את הכסא כשהטייס עומד עליו.
משהו מהסוג הזה זה ההימור שלי, אבל כאמור זה לא יותר מהימור מושכל בשלב זה.
עצוב.
|
וכעת תאר לעצמך מה קורה כאשר יש שתי ידיות הפלטה (אחת בין הרגליים ואחת מעל הראש).
לידית שמעל הראש היה אמור מכונאי להכניס פין אבטחה לפני שהטייס/נווט יוצאים מהמטוס (מכלול הפינים נשאר במטוס בעת הטיסה). בידית התחתונה אין בכך צורך. מסובבים לוח נצירה המונע גם הכנסת אצבעות לאותה ידית.
בעבר הטייס/נווט היו אלו שמכניסים את הפין אבל הנוהל שונה עקב הריסת מנוע ממכלול פינים שנשמט בעת הפעולה (היו נוהגים לעשות זאת לפני הדממת המנוע).
אני, ביודעין, לא פעלתי בהתאם לנוהל (והייתי מוכן לשלם את המחיר במקרה ש...) כיוון שהדבר שהכי הפחיד אותי היה מכונאי שמתחלק בעת הפעולה, בטרם השלים את משימתו, והדבר הראשון שהוא נאחז בו, כדי לא ליפול, הוא הידית הקרובה אליו.
|