לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-12-2011, 07:38
צלמית המשתמש של tag55
  משתמש זכר tag55 tag55 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.11
הודעות: 68
צילום היערכות צה"ל להסעות חיילים לאחר מלחמת יוה"כ

כשתמו קרבות המלחמה ההיא, נערך צה"ל להסעות החיילים - מילואים וסדיר לאורכה ולרוחבה של הארץ, מהעורף- לקווים בדרום ובצפון - וגם בכיוונים ההפוכים. רבים, רבים מאוד היו מגוייסים וחברות אגד ודן, שהיו אז חברות האוטובוסים העיקריות בארץ נשאו כמעט בכל נטל ההסעות.
מכיוון שצרכי הסעות החיילים הגיעו לסדרי גודל בלתי סבירים, בוטלו לא מעט קווי נסיעות האוטובוסים בארץ ומה שלא בוטל - קוצץ בתדירותו באופן דראסטי.ואם לקחת בחשבון שבאותם ימים אין רכב לכל פועל ובוודאי שלא מקום חניה לשניים כאלו ליד הבית, הרי שכל אותם אלו שלא היו מגוייסים: בעיקר נשים, ילדים, נכים וקשישים הרגישו היטב את התוצאה הזו של המלחמה.
אחד מהצעדים שנעשו כדי לנסות ולהשליט סדר בבלגן הגדול כל כך, היה פרוספקט קטן, שאותו צירף חיל האספקה לכל "חמישיה" של מנת קרב, ובו פירוט ההסעות בכל ימות השבוע, זמני הנסיעות ואפילו תחנות העצירה וההורדה. שימו לב לתדירות הנסיעות: למשל, מנחשון (בסיס התובלה בפאיד) יצא אוטובוס כל חצי שעה צפונה מבוקר עד ערב. חשבון ארוך: כמה אוטובוסים יצאו ביום מפאיד לתל אביב ומיד אליהו לפאיד? נסיעה כזו, לכל כיוון: התמשכה לא פחות מ-6 שעות. שימו לב למגוון קווי ההסעות ולחובבי הנוסטלגיה: יש פירוט של מסלול הנסיעה. חלק מהמקומות שייכים כבר מזמן לדפי ההיסטוריה.
בחלק הדף שקצת קרוע, מופיע לו"ז הטיסות: עכשיו תנסו לעשות חשבון של עלויות, בלאי, דלק וגם: כמה מנות קרב חולקו עם הדפים האלו?
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י tag55 בתאריך 14-12-2011 בשעה 07:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-12-2011, 21:26
  חירניק חירניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 355
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי חירניק שמתחילה ב ""

אני זוכר יציאה לחופשה משארם . ישבנו במטוס ופתאום הגיע צוות טלויזיה מהערוץ הראשון [ אז זה היה הערוץ היחידי] עם שדר מאוד מפורסם [היום הוא כבר בתחום אחר ] והחלו להקים אנשי מילואים ולהוריד אותם . לזכותו של אותו שדר יש להגיד , הוא מחה על העיניין ובסוף ירד מהמטוס . זה מקרה קצת חריג . במקרה אחר ניסו להוריד חבר שאשתו ילדה והו א מיהר לבית חולים , רק שפה ניתקלו באגוז קשה מאוד והוא החל להשתולל ונאלצו להורידו בעזרת שוטרים צבאיים . הוא נעצר . אבל המג"ד שלנו שלמה באום ששמע על המקרה דהר לשדה התעופה ועשה שם מהומת אלוהים . באום היה בעל קשרים וחבר אישי של אריק שרון וטליק . הבחור הוכנס לטיסה אחרת ומשדה התעופה בלוד הוא קיבל נהג ורכב שלקח אותו ישר לתל השומר . דרך אגב , בבואינגים של חיל האויר היו שלטי אזהרה מטעם בני פלד מפקד חיל האויר אז שבהם מזהירים שמי שיתפס מחבל במטוס יחטוף 10 שנים בפנים. הכונה היתה למעשנים שכיבו סיגריות על הריפודים , סתמו את השירותים בגלילי נייר טואלט ופירקו את מנורות הקריאה הקטנות .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 15-12-2011, 21:34
צלמית המשתמש של tag55
  משתמש זכר tag55 tag55 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.11
הודעות: 68
הטיסות שבין לוד לרפידים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי tag55 שמתחילה ב "היערכות צה"ל להסעות חיילים לאחר מלחמת יוה"כ"

זה נכון שלא כולם זכו לעלות למטוס ולהגיע מהמקום שקראו לו אז "הטרמינל האזרחי" בשדה התעופה שברפידים לשדה התעופה לוד - נתב"ג של היום: תוך שעה עם ארקיע ותוך חצי שעה עם הבואינג (שלא לדבר על הטיסות הנוראיות האלו בהרקולסים או בנורדים) ולחסוך את אותם 5 או 6 שעות נסיעה באוטובוס. מי שקיבל את הפתק הירוק שמצורף כאן, היה ללא ספק בר מזל, או שקרוב לצלחת - בעיקר בימי חמישי וראשון. זה שיש לך את הפתק הירוק ביד, לא ממש בטוח שתקבל את הצהוב (של הבואינג) או כתום (של ארקיע). כי היו כאלו שלא היתה להם בכלל בעיה להידחק לראש התור בכניסה לטרמינל ולדחוק לאחור את האחרונים אל מה שקראו לזה אז: "רזרבה". כלומר - נשארו מקומות פנויים - עלית לטיסה. לא נשארו - תמתין לטיסה הבאה, ואם גם שם הרזרבה לא תאיר לך את פניה במזל ולא תקבל את הקרטון הצהוב או הכתום - לך ותמתין ליד שק"מ רפידים לאוטובוס שעולה "לארץ", כי שם - הסיכוי גדול בהרבה יותר למצוא מקום פנוי.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 17-12-2011, 12:34
  משתמש זכר דני קריאף דני קריאף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.06
הודעות: 422
צבאי סיפור אמיתי- מעצבן.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי tag55 שמתחילה ב "היערכות צה"ל להסעות חיילים לאחר מלחמת יוה"כ"

בחודש דצמבר 1973 הגענו לשדה התעופה בפאיד על מנת לטוס לחופשה
האלטרנטיבה האחרת הייתה נסיעה בלילנד טייגר , 8 שעות של נסיעה מרסקת עצמות .
מגיע הרקולס ראשון הסתערות של בני המזל שקיבלו כרטיסים, פקחי הטיסה מצליחים בקושי לסגור את הכבש.
וכך הלאה עוד הרקולס ועוד הרקולס וסטרטו קרוזר אין שום סיכוי לממושמעים ולקצינים זוטרים לתפוס מקום.
החשיכה מתקרבת מגיע קצין ממרכז תובלה ואומר לנו, אל תתיאשו עומד להגיע עוד סטרטו קרוזר ובטוח שיהיה לכם מקום.
ואכן לאחר צפייה מורטת עצבים מגיע המטוס אנחנו כבר בטוחים שבעוד שעה ננחת בלוד
אך לפתע שוד ושבר מגיעים לשדה כמה אוטובסים דודג' 400 עם חיילים וחיילות טירונים מחיל האויר ומופנים למטוס .
הלוחמים שהשתתפו במלחמה נשארים שוב בחוץ .
רותחים מתפוצצים מזעם ,מגיע קצין שחצן מחיל האויר ומודיע מצטער המטוס לא בשרות מרכז תובלה אלא של חיל האויר.
זה הזכיר לי טראומה משנת 1968 בעת שהיינו בצמ"פ בביר- גפגפה והתגנבו ממש לפני כניסת השבת לבסיס חיל האויר אחרי שבוע בשדה וטפ"ש על מנת להתקלח במים חמים ,כי אצל השיריונרים לא היו מקלחות עם מים חמים והועפנו בבושת פנים ע"י רס"ר המחנה בתואנה שהמקלחות הן של חיל האויר .
כמו שנוהגים לאמור יש חיל אויר ויש צה"ל כמה שזה נכון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-12-2011, 20:33
צלמית המשתמש של tag55
  משתמש זכר tag55 tag55 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.10.11
הודעות: 68
ביר לחפן ונחל ים נמצאים ב...
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי zorg שמתחילה ב "איפה זה ביר לחפן ונחל ים..."

אם יש לך מפה (ישנה, גם יספיק) של חצי האי סיני, קח מהעיר אל עריש את סימון הכביש המוביל לכיוון דרום: הצומת הראשונה בכביש אחרי 18 ק"מ היא צומת ביר לחפן. אם פונים שמאלה (מזרחה) בצומת - מגיעים לנגב, לאיזור ניצנה או קדש ברנע - תלוי בדרך שתבחר. אם ממשיכים מהצומת הזו דרומה, ואח"כ דרום מערבה - מגיעים לרפידים.
נחל ים - היאחזות נח"ל על שפת אגם ברדוויל שנבנתה כ-30 ק"מ מערבה מאל עריש, בכביש המוביל לצומת בלוזה. חצי שנה לפני הסכם הפרדת הכוחות עם מצרים, שנחתם בספטמבר 75, נסלל "כביש רוחב" בין רפידים לנחל ים - מעין תחליף לכביש הרוחב המיתולוגי שבין בלוזה לראס סודר.
במקום היה שקם ששימש את אלו שנסעו מסיני צפונה וגם בכיוון ההפוך. ובאשר לתמונות שביקשת - אני חושב שיש לי משהו. צריך לחטט באלבומים, בבוידעם וגם - בזכרונות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 18-12-2011, 22:32
צלמית המשתמש של b.a
  b.a b.a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 4,443
היערכותההסעים היתה יוצאת מגדר הרגיל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי tag55 שמתחילה ב "היערכות צה"ל להסעות חיילים לאחר מלחמת יוה"כ"

אחד הנושאים בהם הצטיין צה"ל עם תום המלחמה, היה ארגון ההיסעים ליציאות הבייתה.
מיד, ביום בו הותר ליחידות להוציא חיילים לחופשות, הובא ליחידתנו אוטובוס של אגד, אליו היה צמוד נהג, אשר שימש את היחידה לצורך יציאות הבייתה למשך השבועות הראשונים שלאחר המלחמה. האוטובוס עבר עם הגדוד מאוגדה 162 לאוגדה 143. כיוון שהגדוד החליף עמדות דרך קבע, היו החיילים השבים באוטובוס עוצרים בדרך כלי רכב צבאי עם מכשיר קשר ומוודאים באלחוט את מיקום פריסת הגדוד. את נהג האוטובוס תגבר חייל מהיחידה שהיה חבר אגד. כעבור פרק זמן מסויים, הגיע מפקח אגד למצרים ודרש חזרה את האוטובוס "השדוד". האוטובוס אכן נלקח מהגדוד, אך במקומו זכינו לשירות היסעים קבוע ומסודר לצורך יציאות הבייתה. אני זוכר פעם אחת, שהאוטובוס הגיע לעמדת הגדוד בעת שהגדוד ספג אש נ"ס. הוא המתין כמה מאות מטרים מהעמדה, ולאחר שהאש פסקה, הוחלפו החיילים השבים מהבית בחיילים היוצאים לחופשה.
גם שירות הטיסות היה ראוי לציון. בתחילה, היה נוחת הרקולס בפאיד. היו מעמיסים על רצפתו את כל החיילים שניתן היה לדחוס, והוא היה ממריא מיד. כעבור פרק זמן, החלו לנקוט כללי בטחון, והמטוסים הועמסו רק עפ"י כללי הבטיחות (דהיינו : על המושבים). תוך פרק זמן מוסד הנושא, נקבע לו"ז לטיסות וכל יחידה קיבלה הקצבת כרטיסי טיסה, אשר חולקו ע"י היחידה, לפי מפתח שנקבע ביחידה. אני חייב לומר שהיו כרטיסי טיסה בשפע. הפעם היחידה שיצאתי הבייתה ברכב הייתה כאשר השדה נסגר עקב תנאי מזג אויר.
גם סטרטוקרוזרים השתתפו בטיסות אלה.
זכור לי מקרה בו שבנו מהבית בסטרטוקרוזר,. ועקב התרעה כל שהיא נדרשנו לפרוק מהמטוס בריצה והוא מייד המריא חזרה.
אגב, הטרמינל בפאיד היה בתוך דת"ק מצרי, אשר פוצץ עם פינוי הגדמ"ע .
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:42

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר