קצת באיחור, אבל הייתי צריך להעביר את התמונות דרך אבטחת מידע והצנזורה..
אופנועני המשטרה הצבאית, קצת לפני תחילת האירוע:
צלמת של שה"ד מכוונת מצלמות לפני תחילת הטקס:
תערוכת המטוסים:
תזמורת צה"ל מצחצחת חצוצורות:
מחלקת הדגלים לאחר עלייתה לרחבה:
מטס ההצדעה - ראם, שני קרנפים ורביעיית ניצים:
קרנף מבצע המראה בעזרת רקטות האצה (JATO). אני כנראה היחיד שהצליח לתפוס את זה כמו שצריך..
ובפנורמה:
הבכיריאדה: עידו נחושתן (מח"א), אהוד ברק (שרהב"ט), שמעון פרס (נשיא המדינה), גבי אשכנזי (הרמטכ"ל) ועדן אטיאס (מב"ס נבטים):
מח"א נואם ברוח נבטים:
שר הבטחון:
הרמטכ"ל בנאום ללא גלעד שליט (הפתיע אותי).
דבר נשיא המדינה:
חשיפת הלוט מעל סמל נבטים החדש:
חלק מהאורחים:
אליעזר שקדי, ראש אג"ת אמיר אשל, ראש אמ"ן עמוס ידלין.
ידלין הוא אדם מקסים ולבבי, שיש לזקוף לזכותו את העובדה שבסיס נבטים עדיין קיים ולא רק זה אלא גם גדל.
ראש אמ"ן עמוס ידלין, סגן הרמטכ"ל דן הראל, ראש אכ"א?, ועוד תא"ל שאני לא מכיר.
מחלקת הדגלים ממש לפני סוף הטקס.:
הרמטכ"ל חותך קצת אחרי שמתחילה הסחבקיה של בכירי החיל: בעבר ובהווה:
עדן אטיאס, עידו נחושתן, הגב של דני חלוץ, ומאחור מסתתר אל"מ צבי טוויזר ראש מנהלת נבטים - שהוביל את כל המהלך בשנים האחרונות (אדם גדול ורחב כתפיים, תרתי משמע):
אטיאס ושקדי. שימו לב שאפילו המזרחי שמצאו לדרגה הוא בעל עיניים ירוקות .
אדם חד חשיבה, יודע לדבר ברור לכולם, ורציני ביותר. הוא גם צעיר להפתיע.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "יפה ,תודה!
לגבי הסמל החדש:
..."
F-19.
"הגרפיקאי" כנראה עשה את הסמל הזה ב-PAINT... למרות שאני מאושר מאוד שזה הסמל שנבחר ולא האופציות המזעזעות האחרות שכללו כמעט כולן מגן דוד וכנפיים..
בוא נגיד שיש כמה חיילים שעדיין מסרבים להפרד מהסמל הישן, והגורמים הממונים לא אוהבים את זה.
אגב, זה כלום לעומת הסמל החדש של טייסת תחזוקה, שנראה (לטענת אנשינו) כמו סיכה שמביאים ילדי וראייטי אחרי תרומה של חמישה ש"ח..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "טקס פתיחת בח"א נבטים - תמונות"
של "כתבנו בנבטים"
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי וגם במצגת המובחרות אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת. (ויליאם רארף אינג') גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש. (אלוף מיל' עוזי דיין)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "טקס פתיחת בח"א נבטים - תמונות"
המזכיר הצבאי של שר הבטחון, לשעבר רמ"ט פיקוד העורף. דנגוט צמח בחת"ם (כפי שניתן לראות), ובין השאר כיהן כמב"ס שבטה.
אנקדוטה הקשורה אלינו: קרוב משפחה של תא"ל דנגוט כתב כאן, בפורומים הבטחוניים, במשך תקופה ארוכה.
_____________________________________
לעולם אשא דגלך בגאווה
נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 07-09-2008 בשעה 11:41.
ולא, אני לא מתכוון ל"הסבר" שטייסים לא חייבים לעבור קורס צניחה...... (הבנתי, השאלה למה לא חייבים?)
וגם לא להסבר שהם מפליטים את עצמם בכסא מפלט..... מה עם נחיתה?!
וגם לא לסיפור שאם פיספסו את הקורס, אח"כ אין להם זמן להשלימו....
הרמה של כל ההסברים האלה מוכיחה כמובן שאין הסבר אמיתי, ואני שואל איך זה יתכן ?
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אתה נשמע עצבני משהו.....
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי צנחן77 שמתחילה ב "גם אמיר אשל לא עונד כנפי צניחה"
אחרי שהבנו למה יכול להיות מקרה של טייס שלא עבר קורס צניחה - ממה אתה מופתע? מהצרוף מקרים? יכול להיות.
הנה, אטיאס עם כנפיים, גם ידלין, גם שקדי הלך עם כנפיים וגם חלוץ. (אגלה לך סוד - גם מפקדי הטייסות והטייסים בבסיס, כמעט כולם, הולכים עם כנפי צניחה).
אז היכן בדיוק הבעיה?
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אההה....
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי צנחן77 שמתחילה ב "לא נראה לך בעייתי אם טייס שלא עבר קורס צריך לנטוש ?"
זה שוב חוזר אל הדיון ההוא. חשבתי שאתה מלין משהו על אשל.
ולענין - לא. בהחלט לא נראה לי. בטח לא לגבי טייס קרב. מושך בידית ויוצא. כמו שכבר נאמר - הנחיתה זו הבעיה האחרונה שלו. לא בטוח שהוא יזכור או יוכל בכלל למצוא את כיוון הרוח ולשקלל את הנחיתה שלו. (כשעושים את הקורס לא יודעים מי יהיה אלוף....).
אם תשאל אותי אישית -אולי אפשר לוותר על קורס הצניחה. לטעמי לא תורם הרבה ובטח לא במעט הצניחות שיש שם. (כמה? שתי צניחות? אני ממש לא יודע את המצב כיום). לי זה נראה כיום כבזבוז כסף וזמן לשלב זאת בקורס טיס.
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי צנחן77 שמתחילה ב "לא מזמן קצין בכיר נפצע קשה מאד בצניחה"
אתה כנראה לא מבין את המשמעות של נטישת מטוס במושב מפלט.
רבים מתעלפים, בתנאים מסויימים הגוף פשוט מתפרק לבנאדם מהמכה הכפולה (הבעיטה ביציאה והמשיכה בפתיחת המצנח).
הנחיתה באמת הרבה פחות מעניינת..
למרות שזה אינו נושא האשכול, החלטתי להתייחס לנושא קורס הצניחה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה כנראה לא מבין את המשמעות..."
בד"כ אלו שלא עברו קורס צניחה במהלך הקורס וסיימו קורס טיס, אינם נשלחים לביצוע הקורס למרות חשיבותו הגבוהה (וכל אלה שחושבים שכסא מפלט גורם לקורס להיות מיותר טועים לגמרי. הקורס מיועד עבור התנהגות באויר, במיוחד במקרים של תקלות, ובנחיתה על הקרקע או בים. למרות מיעוט הצניחות, זוכרים מצויין מה צריך לעשות במקרים של תקלות. לא לשכוח שלאחר נטישה על הנוטש לבצע דברים נוספים לאלו שתירגל בקורס צניחה, כגון, ליצור קשר תוך כדי צניחתו, ולכן כדאי שהצניחה בעת הנטישה לא תהיה הראשונה בחייו. אגב, בהמשך הדרך יש רענונים ותרגולים בנושא, כולל חילוצים לאחר שהיה במים) הסיבה לכך היא הסיכון הפוטנציאלי. סיכון שכדאי לקחת בחשבון בתחילת הקורס (ועבדכם נפצע בצניחה הראשונה בקורס ונאלץ להמתין לקורס הבא. לשמחתי זה היה רק שבר בכף הרגל) כבר אינו מוצדק לאחר סיומו.
זכור לי שהטייס פלטר (אחד מתוך 3 אחים טייסים), שהיה אחראי על השלב בקורס טיס שבו צונחים, השיג אישור מיוחד בכדי להצטרף לחניכיו הצונחים. הוא נפצע קשה בגבו בעת הנחיתה ולא טס זמן ממושך ביותר(כמדומני מעל שנה). אחריו כבר אף אחד לא קיבל אישור חריג כזה.
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 08-09-2008 בשעה 11:13.
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
זה מה שיפה בפורום
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "למרות שזה אינו נושא האשכול, החלטתי להתייחס לנושא קורס הצניחה"
שני אנשים -שתי דעות. והכל לגיטימי.
איני חושב שאוסף הקפיצות באימונים והגלגולים על הרצפה וצניחה אחת שווים את ההוצאה הכספית, במבחן התוצאה. כל דיעה אחרת גם היא לגיטימית.
רק שנדמה לי שבשונה ממך יערי גם נטש. לכן, אולי, לדעתו יש משקל יתר.
עוד נקודה למערכת השיקולים באשר לנחיצות הסמכת הצניחה אצל אנשי התובלה. נראה לי שאצל טייסי התובלה הכשרת הצניחה חשובה יותר מאשר אצל טייסי קרב. עיקר השיקולים שהועלו כאן (ובאשכול השני) בנושא דיברו על כך שהצניחה של טייס נוטש היא אוטומטית. אולם לא כך הם הדברים אצל טייס התובלה שצריך לרוץ אל הפתח, חגור במצנח וגם לקפוץ (אמנם הזכרת זאת אולם במסגרת הויכוח שהתפתח סביב הצניחה של חנניה גזית הנקודה הזו קצת נעלמה).
יכול להיות שהפחד מהקפיצה יהיה השיקול המכריע בין נטישה לבין נסיון להנחית נחיתת התרסקות. לכן, אולי, כדאי שדווקא טייסי תובלה יתמודדו עם צניחה עוד לפני שיצטרכו לנטוש.
מה דעתך?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
אני, אישית, בצעתי 8 (כאמור, נפצעתי בראשונה וחזרתי על הכל כעבור 4 חודשים).
לדעתי האימונים בקורס חשובים יותר מהצניחות עצמן. אתה מתרגל תקלות שלא תמיד קורות במציאות. הפחד בקפיצה מה"אייכמן" וה"היטלר" (עדיין קוראים כך למגדלים?) אינו פחות מבקפיצה מהמטוס ואולי אף יותר. כך שבצניחות ניתן להוריד, לא באימונים.
אצלי בנטישה היתה גם חזיה וגם בעיות נוספות. האימונים מאוד עזרו ובמיוחד האימונים לנפילה במים (שאותם מבצעים מידי מספר שנים).
גם במטוסי קרב ישנם מצבים שנוטשים באופן מכני (תקלות..) ובצוקיות בודאי. כך שאין להבדיל בין אנשי צוות תובלה לטסים במטוסי קרב.
יכולות להיות תקלות רבות בשרשרת ההפלטה שכתוצאה ממנה הכסא לא יופלט וכתוצאה מכך יש לעבור לנטישה מיכנית.
אישית, אינני מכיר את מרביתן של הנטישות אז אני לא יכול לענות על שאלה זו. כאמור, מי שטס על צוקית (גם טייסי תובלה טסים על צוקית בבואם להדריך בבית הספר לטיסה), אם הוא נדרש לנטוש, הוא בודאי צריך לבצע נטישה מיכנית. נטישות כאלו זכורות לי שקרו.
במקרה הפרטי שבו אני נטשתי, לטייס היתה בעיה במערכת ההפלטה ובמשך קרוב לחצי דקה הוא ניסה לנטוש באופן מיכני (העפת חופה ויציאה ללא הכיסא) אך לא הצליח (באופן אוטומטי הוא אמור לצאת כשניה אחרי הנווט). למזלנו, כנראה שהאש שבערה במטוס הפעילה, בסופו של דבר, את הכדור הפירוטכני הנכון והוא הופלט עם הכסא (עם כוויות רציניות אבל בחיים).
במטוסי צוקית המצנח על הגב. במטוסי תובלה משתמשים במצנח גב או במצנח חזה (לכל אחד התעדופים שלו). הרבה יותר נוח לצאת ממטוס עם מצנח גב או מצנח חזה. במטוסי קרב לעומת זאת המצנח אינו מחובר בצורה פשוטה אל הטייס (או להיפך...) הטייס יושב על המצנח והרצועות מחוברות "מלמטה". אם הטייס ינסה לצאת "ידנית" המצנח ישתלשל לו מלמטה ולעניות דעתי העסק די מסורבל. מעבר לכך, גם פתח היציאה הוא לא כזה "ידידותי", עם הכסא ומנגנון הפתיחה שלמעלה שיאפשר "החלקה" החוצה. גם בפוגה/צוקית לא תמיד הצליחו לצאת (ואולי מעוד כמה סיבות, אני ודאי לא יושב עם כל התחקירים מולי).
וליערי - אומנם ביצעת שבע צניחות, אבל קורס אחריך זה ירד ל-5 ואחרי עוד קורס זה ירד ל-3 והיום עושים צניחה אחת.
לא נלך על זה לרב, אבל הבעתי את דעתי שיש לשקול מחדש את הנחיצות של קורס צניחה (מה שיתכן ונעשה, אולי יותר מפעם אחת ולכן היום הוא נראה כך).
נותן גם מענה ל ISHPUZ על שאלתו אם קרתה בחיל האויר נטישה מיכאנית:
מסתבר שמדובר במקרה שקרה בשנה הראשונה של טיסות הפאנטומים בארץ והוא דומה ביותר למקרה של גילוץ ושלי. אם כך הסבירות לאירוע כזה אינו כה חריג (זכור לי גם מקרה של נווט צעיר בטייסת הזנבות הכתומים, זאב ברט, שמערכת ההפלטה אצלו לא פעלה והוא לא נטש באופן מיכני. אין לי מושג מדוע. כלומר, תקלות אלו בהחלט קורות ולא מעט).
"דוד לא ראה את הטייס פיר כיוון שזה לא הצליח להיפלט מהמטוס. המטוס המשיך להסתחרר, פיר ניתק את החופה, אבל כיסא המפלט הקדמי סירב לפעול. "לבסוף יצאתי בנטישה מכנית, כמו במלחמת העולם", הוא סיפר. "פתחתי את המצנח ומיד פגעתי בקרקע. בכל מקום שלא היה מוגן, נכוויתי". "
ולגבי מה שאמרת: "במטוסי קרב לעומת זאת המצנח אינו מחובר בצורה פשוטה אל הטייס (או להיפך...) הטייס יושב על המצנח והרצועות מחוברות "מלמטה". אם הטייס ינסה לצאת "ידנית" המצנח ישתלשל לו מלמטה ולעניות דעתי העסק די מסורבל" הדברים אינם מדוייקים. המצנח לא ישתלשל מלמטה. מאחורי הגב או מתחת הישבן, כאשר הנוטש כבר מחוץ למטוס, זה היינו הך. המצנח לא נשאר שם. הוא פשוט נפתח.
הדוגמאות שנתתי היו בכדי להראות שתקלות במערכת ההפלטה קורות ולא מעט (הדוגמאות שהבאתי היו בחיפוש פשוט וחפוז ב"גוגל". אני מתאר לעצמי שישנם עוד מקרים, ולא מעטים, שקרו בחיל האויר שלנו ובחילות אויר אחרים).
ל YHS , לגבי "תניח שאם אני כותב משהו כנראה שאני גם יודע". אין לי ספק שאתה יודע אבל אנו חלוקים בדיעותינו לגבי המשמעויות של הידע (שלך ושלי. הניסיון שלי אינו בהכרח עדיף על הידע שלך) ולכן, אני מאוד מסכים למשפט שכתבת קודם לכן: "שני אנשים -שתי דעות. והכל לגיטימי".
אתה חושב שקורס צניחה די מיותר, לאור הסיכויים הנמוכים להשתמש בידע הנצבר בו ולאור אי הנחיצות בידע זה גם אם נאלצים לנטוש ("ולענין - לא. בהחלט לא נראה לי. בטח לא לגבי טייס קרב. מושך בידית ויוצא. כמו שכבר נאמר - הנחיתה זו הבעיה האחרונה שלו") ואני טוען ההיפך.
שבדיון כזה, משתתף אדם כמו יערי:
גם איש צוות אויר, גם צנח, גם נפצע, גם נטש, גם מכיר אישית מקרים רלבנטיים נוספים
וכמובן גם כותב בצורה ברורה ומנומסת - זה מה שיפה כאן
יערי, תודה על התרומה המיוחדת לשרשור הזה, אני לפחות נהנתי לקרוא כל מילה
ותודה גם ל-YHS על תרומתו לדיון.... בכך שבעצם גרר אותך להגיב...
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי צנחן77 שמתחילה ב "גם אמיר אשל לא עונד כנפי צניחה"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי צנחן77
...יש למישהו הסבר אינטילגנטי ???...
...אין הסבר אמיתי, ואני שואל איך זה יתכן ?...
נראה לי שזה הרבה יותר פשוט משלל ההסברים ה-"מנומקים" , ואנ'לא חושב שיש מאחורי העדר הכנפ"צ איזשהי אידאולוגיה...
נכון שזה לא "הסבר אינטליגנטי" , אבל... מנסיוני כרל"ש של תא"ל "מרובה כנפיים" , זה קורה בד"כ כאשר מישהו אחר מכין לבכיר את המדים על הקולב...
(למשל כשהנהג מביא את המדים המגוהצים מהמכבסה , ומכין לבוס "סט רזרבי" שיהיה תלוי בארון במשרד...)
יתר על כן : יש כאלו שלא רואים בכנפ"צ משהו חשוב או שמייחד דווקא אותם , ומדיפים להשאיר את מה שבעיניהם הוא החשוב באמת ו/או חשוב יותר . (ואני מניח שבעיני בוגר קורס טיס , כנפי הטייס חשובות יותר מהכנפ"צ . כך גם -למשל- אצל בוגרי קורס חובלים)
ולנחמיה : יופי של תמונות , וכפי שמישהו כבר כתב לפני - אתה נותן למתבונן הרגשה כאילו שהוא שם . תודה !
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed
נערך לאחרונה ע"י avishon בתאריך 08-09-2008 בשעה 09:16.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "טקס פתיחת בח"א נבטים - תמונות"
אתה מבזבז את זמנך אצל הכחולים, תעבור לירוקים.
כל הכבוד! התמונות נהדרות, אולי אתה מוכר, יש קונה.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...." (ש"י עגנון - חתן פרס נובל)
אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם
לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה