20-09-2011, 07:00
|
|
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
|
|
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
|
|
|
..
הרב צודק בכל מלבד בסעיף האחרון (ה׳), לא יודע מאיפה הוא שאב את המידע שלו, אבל ההחלטה מעולם לא יוצאת מידי המשפחה.
גם בתגובות שם מישהי כבר תיקנה אותו לגבי זה.
השורה התחתונה היא שהשאלה יורדת לנושא קביעת רגע המוות, האם הרב שאת הולכת לפיו נוקט בגישת "מיתת המוח קובעת" או לא.
לדעה שמוות מוחי הוא מוות לכל דבר, כמו שכבר כתבתי שלל פעמים, יש מקום נכבד בהלכה, הרבה פוסקים מרכזיים מצדדים בה.
יש כמובן את הר׳ פיינשטיין זצ״ל שהרבנות הראשית* הסתמכה בין היתר על פסיקותיו בעניין, יש את הר׳ עובדיה יוסף והר׳ שלמה עמאר שהזכרתי באשכול הקודם (ושמתייחסים ישירות לנושא תרומת האיברים).
לדעתי רובם המוחלט של רבני הציונות הדתית נוקט בגישה זו (ועד כמה שידוע לי, לא רק שמחזיקים בכרטיס תרומת איברים, אלא אף תומכים בכך באופן פעיל, כמו הרב אבינר, הרב שרלו, הר׳ רא״ם הכהן, הר׳ נחום רבינוביץ׳ וכו׳).
* בעבר פירטתי לגבי ההרכב של מקבלי ההחלטה ברבנות הראשית:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
|
אני כמובן לא טוען שזו הגישה היחידה בהלכה, יש מי שחולקים וסוברים שמיתת הלב היא הקובעת, בעיקר ליטאים, כמו הר׳ אלישיב.
מה שאני כן טוען הוא שמי שהולך לפי רבנים הנוקטים בגישה הראשונה, אין לו סיבה הלכתית להימנע מתרומת איברים.
מצער רק שיש הרבה מהדתיים שמתנגדים לדבר, גם אם באופן כללי הם כן הולכים לפי הפוסקים הנ״ל, וזה מחוסר בקיאות (הלכתית ומעשית) בעניין.
(גם חילונים לעתים שולפים פתאום את קלף הדת ומסתתרים מאחוריו כתירוץ, כי באופן טבעי המחשבה על כך מעוררת באנשים פחד ורתיעה)
עריכה: דמט, רציתי להגיב בקצרה ויצאה לי חפירה
נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 20-09-2011 בשעה 07:09.
|