26-09-2011, 23:34
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
יש פיספוס בהמלצה על ציוד מאוד יקר.
הפיספוס הוא כל טווח העדשות המעולות שישנן במסגרת תקציב נורמלית - כזו שיכולים להרשות לעצמם גם חובבים, מתוך מחשבה כי התחביב לא יחזיר את ההשקעה (בניגוד למקצוע).
על הנייר, נראה באמת שאין טעם לקנות מצלמות קרופ בכלל, ועדשות שמחירן נמוך מ 5,000 שקל.
בפועל - אפשר להוציא צילומי אמנות מרהיבים עם ציוד נמוך בהרבה. הרוב תלוי בעיקר בצלם ופחות בציוד.
תאכלס, מכיר כמה צלמים מקצועיים שהתחילו את סצינת הצילום שלהם עם 20D של קאנון ו D70 של ניקון, עם עדשות קיט ו 50 1.8.
לא שאני חושב שזה אופטימלי, אבל אפשרי בתנאים מסויימים, וכשזה עונה על הדרישות - כולם מרוצים.
ברור שעם הזמן הדרישות עולות וכך גם הציוד - אבל בתור התחלה, אני אישית חושב שזה טפשי מאוד לקנות ציוד יקר בגלל שהוא לא ינוצל גם ככה בחודשים הראשונים, ועד שהצלם יגיע לרמה גבוהה שתצדיק את השימוש בציוד (במידה והוא אי פעם יגיע לשם), הציוד כנראה יהיה זול יותר אז.
לדעתי, ומהשימוש המועט שעשיתי עם הטמרון 17-50, היא עדשה פנטסטית.
כשהיא נמצאת בידיו של צלם עם עין טובה - היא כלי חזק ביותר.
היום אני משתמש בטמרון 17-35 2.8 על גוף ה FF שלי, ואפילו שהיא עדשה זולה מאוד לטווח הזה (אולטרה רחב), היא מספקת לי תוצאות סבירות למדי. עם החסרונות שלה, אני לא מצטער על הקניה. היא נותנת לי את הזוית הרחבה שהיתה חסרה לי (לאחר שהתרגלתי ל 10-20), ובקשר למגבלויות שלה - מתרגלים ומפצים על זה ע"י סבלנות ויצירתיות.
קניה נעימה
|