לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-02-2007, 10:48
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
כתבה בעקבות המלחמה בחיזבאללה: ייכנס לשימוש מצנח עם ג'י-פי-אס - להנחתת ציוד מדויקת יותר

מערכת האיתור הלווייני תאפשר לטייסי המסוקים להצניח מזון, תחמושת ואמצעים רפואיים ישירות ללוחמים בשדה הקרב # מטהרי מים יחולקו במהלך השנה הבאה לכל לוחמי החי"ר # אמצעי הטיהור יהיו קלים במיוחד לנשיאה ויאפשרו לחיילים לחטא ליטרים רבים של מים בתוך דקות ספורות

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

מאת כתב "במחנה", עידו אלעזר

מצנח ג'י-פי-אס חדש לאספקה דחופה של ציוד רפואי, מזון ותחמושת, ייכנס לשימוש במהלך השנה הבאה.
המצנח, פרי פיתוחה של מחלקת הציוד הלוגיסטי באגף הלוגיסטיקה, הרפואה והמרכזים, יכלול מערכת איתור לווייני מתקדמת, שתנווט את המצנח לנחיתה מדויקת ביותר בטווחים של עשרות מטרים. במידת הצורך, יוכל צוות המסוק שממנו מוצנחת האספקה, אף לשנות את מסלול המצנח בעת הריחוף באוויר ולהובילו לנקודה הרצויה.
במהלך השנה הקרובה, יעבור המצנח סדרת ניסויים ובדיקות שונות. רמ"ח לוגיסטיקה באלר"ם, אל"ם ניסים פרץ, ציין כי המצנח המשוכלל ישמש להובלת ציוד קריטי, כמו מזון, תחמושת ואמצעים רפואיים - ישירות ללוחמים בשדה הקרב. זאת, לאחר שבמלחמה האחרונה בלבנון, התבצע חלק ניכר מאספקת הציוד באמצעות הצנחה מהאוויר. בהתאם לצורך המתגבר הזה, החליטו באלר"ם להיענות לאתגר ולפתח את המצנח המתקדם בעל יכולות הניווט והאיתור.
בתוך כך, יחולקו בשנה הבאה מטהרי מים חדשים, אישיים וצוותיים, לכל לוחמי החי"ר.
המטהרים, המיוצרים בגדלים של 20 עד 30 סנטימטר, יאפשרו ניקוי יעיל של מים בכל תנאי שטח, וזאת תוך נשיאה קלה מבעבר, ושימוש נוח וידידותי. פרט לכך, יוכל המטהר האישי לחטא עד שני ליטרים בדקה, ואילו המטהר הצוותי יוכל לחטא עשרות ליטרים בדקה, בהתאם לכמות המים ולמידת הזיהום בהם.
עד כה, עמד המטהר בסדרת בדיקות מקיפה מטעם הטכניון, ובמהלך החודשים הקרובים צפוי להתבצע ניסיון ראשוני בשימוש במטהר בקרב לוחמים בשטח. עלות האספקה של המטהר נאמדת במאות שקלים ליחידה.

מקור
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 05-03-2007, 12:05
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
צה"ל מציג: מצנח בשלט רחוק
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "בעקבות המלחמה בחיזבאללה: ייכנס לשימוש מצנח עם ג'י-פי-אס - להנחתת ציוד מדויקת יותר"

כחלק מלקחי המלחמה מפתח חיל הלוגיסטיקה מצנח נשלט, בעזרתו ניתן להנחית ציוד במיקום מדויק

מקור

אמיר בוחבוט
5/3/2007 10:01
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]


מיד לאחר שהסתיימה מלחמת לבנון השנייה, החלו בצה"ל בתיקון הליקויים הרבים שהתגלו ובהסקת מסקנות לקראת המלחמה הבאה. כחלק מהלקחים שהופקו, הבינו בחיל הלוגיסטיקה כי יש בעיה רצינית עם סוגיית הצנחת האספקה מעבר לקווי האויב. לכן שוקדים שם על פיתוח מצנח בשלט רחוק אותו ניתן יהיה להנחית, בנקודת ציון מדויקת בה ימתינו הלוחמים.


צוותים בראשות קצין לוגיסטיקה ראשי בזרוע היבשה, תא"ל איציק בן-טוב, פועלים מאז סיום המלחמה במטרה לעדכן את תורת הלחימה, לבדוק את הציוד ואת הפק"לים, ולוודא כי הימ"חים (מחסנים לשעת חירום) יהיו מוכנים בזמן.

אחת התלונות שנשמעו לא אחת מפי הלוחמים במלחמה האחרונה, במהלכה התבצעה הצנחה של אספקה בתוך שטח לבנון, היתה שהמצנחים עם הציוד נפלו רחוק מיעדם ולכן נאלצו הלוחמים לחפש אחריהם בשטח תוך סיכון ממשי לחייהם. במסגרת עבודת הצוות התברר כי ישנם יעדים אליהם לא ניתן להגיע קרקעית, בגלל מגבלות או איומים, מה שמשאיר את האופציה האווירית.

בחיל הלוגיסטיקה שקדו על מציאת פתרון והחלו לפתח מצנח בשלט רחוק, עליו ישלטו הכוחות האוויריים. את אותו מצנח יהיה ניתן להנחית בדיוק רב בנקודה מוסכמת בשטח בה ימתינו הכוחות.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
נגדים יגוייסו לפקד על הימ"חים



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
"המצנחים פותחו כך שיהיה ניתן לשלוט במקום הנחיתה שלהם", מסביר תא"ל בן-טוב. "המצנח, שיישלט באמצעות שלט רחוק, ינחת בדיוק במקום שייקבע מראש בין הלוחמים לטייסים". בן-טוב הוסיף כי "לא הסתפקנו רק בזה, ואנו מפתחים מיכלים ממוגנים לדלק, סולר ומים, שיוכלו להגיע לשטח ויעמדו בפני ניסיונות של האויב לפגוע בהם".

לקח חשוב נוסף של חיל הלוגיסטיקה נוגע לכל סוגיית ארגון הימ"חים והשמירה על כשירותם. על פי תוכנית שאישר מפקד זרוע היבשה, האלוף בני גנץ, יגויסו נגדים לשירות קבע כדי לפקד על הימ"חים של הגדודים בסדיר ובמילואים, במטרה שיהיו מוכנים למלחמה הבאה.

"התחלנו בגיוס בוגרי המסלול הלוגיסטי, שסיימו את השירות הסדיר ובחלק מהמקרים נקבל נגדים מתוך הצבא כדי שיהיו אחראים על הימ"חים", סיפר בן-טוב. "התוכנית כבר קורמת עור וגידים והגיוס יחל בקרוב. הנגד ילווה את הגדוד עם הציוד מהימ"ח לא רק במלחמה אלא גם בפעילות הביטחון השוטף".


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 05-03-2007 בשעה 12:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-06-2007, 01:48
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
כתבה הצנחת אספקה מדויקת- מעניין ורלוונטי לצה"ל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "בעקבות המלחמה בחיזבאללה: ייכנס לשימוש מצנח עם ג'י-פי-אס - להנחתת ציוד מדויקת יותר"

לאחר מלחמת לבנון השניה צצה בחומרתה בעיית האספקה בהיטס - שהייתה לעיתים לא מדויקת, וישנם אפילו דיווחים על הגעת אספקה מוצנחת צהלית למחבלים עצמם.

לפי הכתבה (למטה), הצבא האמריקאי הכניס לשימוש אצלו מערכת שנקראת Joint Precision Airdrop System. בקיצור JPADS. זוהי מערכת שמאפשרת הצנחת תובלה בדיוק מקסימלי , מה שלא ממש הבנתי אם זה מונחה GPS כמו שחשבו בצהל לפתח או שלא...
חשוב להגיד גם שהמערכת מאפשרת למטוסי התובלה לטוס גבוה ולא לבצע יעף נמוך לשם ההצנחה.
לפי הכתבה הצבא האמריקאי עושה זה זמן מה שימוש מוצלח יחסית במערכת על גבי מטוסי C-17 גלובמאסטר, גם בעיראק וגם באפגניסטן.

אגב, מישהו יודע האם צהל מתעניין במערכת הזו ומי מייצר אותה? אני זוכר שהיה כתוב מתישהו בעיתון במחנה על פיתוח מקביל בצהל בעקבות המלחמה, מישהו יודע מה מצב הפיתוח והאם יש קשר עם המערכת האמריקאית?

הכתבה + תמונות:
http://www.army.mil/-news/2007/06/14/3579-precision-airdrops-deliver-directly-to-battlefield-soldiers/

SOUTHWEST ASIA (AFPN) -- Water, food and ammunition are only useful if they make it to the people who need them. Fortunately for battlefield Airmen, Soldiers and Marines in Iraq and Afghanistan these supplies are flown in using the Joint Precision Airdrop System.


C-17 Globemaster IIIs at the 379th Air Expeditionary Wing are employing JPADS enabling them to drop cargo with pinpoint precision.

"The main benefit of the airdrop mission is that it is the most expedient method to deliver vital munitions and supplies to our ground forces where re-supply by ground is either impossible or too risky," said Capt. Tony Truette, 8th Expeditionary Air Mobility Squadron maintenance operations officer, and the Airman charged with ensuring proper maintenance, installation, and functionality of the JPAD system.

If everything goes as planned, JPADS helps to get the goods to the ground troops with enough accuracy to save them from anything more than a quarter-mile hike. Within one small box and a portable computer lies the technology to make it happen.

JPADS is a laptop-based, high-altitude precision airdrop mission planning system designed to use real-time wind and topographic data to deliver supplies as close as possible to the ground troops. Shifting winds will be less likely veer cargo off course forcing ground troops to trek a long way or into danger when picking up their supplies.

Simple and reliable is how it's described by one pilot who is responsible for using JPADS while flying C-17 airlift missions. JPADS are typically operated by experienced pilots such as Maj. Kevin Peterson, 816th Expeditionary Airlift Squadron C-17 weapons officer, who has used the system during combat sorties over Iraq and Afghanistan.

"The JPADS allow us to perform more accurately, update the wind modules real-time and fly from a higher altitude - which keeps us out of range of insurgent ground fire," said the major who is deployed here from Charleston Air Force Base, S.C. "We get reports back from the guys on the ground after every drop. They're always very appreciative. The ground guys need us to drop their supplies within a few hundred yards of their tents at some locations, and the accuracy of JPADS allows us to do that safely."

The hour it takes to install the system into an aircraft is worth the possible three hours it could take ground troops to hike to supplies that may not hit the drop zone correctly, said Tech. Sergeant Jonathon Welsh, 8th EAMS communication navigation mission systems specialist deployed from McChord, AFB, Wash. Sergeant Welsh is responsible for loading JPADS onto airlift assets and conducting systems checks prior to missions.

"It also decreases the need for convoys. If you can airlift cargo in, you don't have to truck it." He said.

Hundreds of convoys move cargo throughout the theater per day -- each facing the threat of enemy fire or roadside improvised explosive devices.

"A secondary benefit of the airdrop mission is that it reduces the requirement to move these same munitions and supplies in a convoy operation, which as we know are heavily prone to IED (improvised explosive device) attacks and ambush from insurgent ground forces," Captain Truette said, deployed here from McChord AFB.

Overall, JPADS enhances the airdrop mission by allowing the aircrew to remain at a higher altitude out of range of ground fire while at the same time enabling them to airdrop the munitions and supplies precisely where ground forces need them.

"The end result being our ground forces are always ready to take the fight to the insurgents in the Global War on Terrorism," Captain Truette said.

The 8th EAMS and 816th EAS, are tenant units of the 379th Air Expeditionary Wing.




תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 16-06-2007, 12:40
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
כמו שאמרו לאורי זוהר
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "עד כמה שאני מבין, טיסה בגובה ..."

"הפוך, גוטה, הפוך".

מטוס שחודר בגובה נמוך, כמה מאות רגלים, מתגלה בשלב מאוחר מאד ועם הרבה רעש רקע והסתרות טבעיות. במיוחד אם הוא במהירות גבוהה. למפעיל הטיל קשה לזהות, לכוון וגם לשגר בצורה יעילה. זו גם הסיבה שהמציאו את ה"הטלה נמוכה".
הרקולס שיצניח בגובה 10 יהיה חשוף לטילי הכתף למיניהם. טיסה בגובה רב יותר דורשת טיפול מיוחד בנושא דיחוס התא.
מעבר לכך, שחרור מטען בגובה נמוך עם יכולת "ביות סופית" הוא בלתי אפשרי, כי הוא מגיע מהר לקרקע ויכולת התמרון שלו מוגבלת. מגובה רב זה אכן אפשרי יותר ופותח כבר בוייטנאם (למעט נושא ה GPS).
קשה להקביל הרקולס ל C-17 בגלל הבדלי הביצועים שלהם. C-17 "מטייל" חופשי ב 30 אלף רגל, מחוץ לטווח טילי הכתף והטלה משם תאפשר למטען תמרון עד להגעה מדויקת. (דרך אגב, במלחמת העולם השניה שחררו דאונים עם מטען, עקרונית לא שונה). אני גם מניח שיש ב C-17 אפשרות לדחס את תא הטייס בנפרד מתא המטען, כך שפתיחת דלת העמסה אפשרית גם בגובה רב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 16-06-2007, 22:23
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
זה יותר "לטוס מחוץ לטווח".
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "ואתה חושב ש"לטוס גבוה""

המערכת הזו, שכתבתי עליה לפני שבע שנים וגם אז היא לא הייתה חידוש ענק, מאפשרת לא רק הטלה מגובה רב, אלא בעיקר - מטווח רחוק. במקרה זה מדובר על הצנחת אספקה מדוייקת בטיסה מגובה רב מטווח לא מעט קילומטרים - ההרקולס לא היה צריך להיכנס לאמ"ט בכלל.

רק מה, שתי בעיות אחרות:
1. הצניחו מגובה נמוך ותוואי השטח הפריעו לכוחות לאתר את המטען. JPADS לא היה פותר את זה לגמרי, כי בטח היו לוקחים טווח ביטחון להצנחה.
2. בלבנון כשלעצמה היה צריך לוגיסטיקה, לאו-דווקא הספקה בהיטס; הכשלון להביא את הלוגיסטיקה לחיילים היה מספיק גדול כדי שה-JPADS יהיה רק טלאי, לא פתרון; זה אמצעי שאמור לפתור בעיה מסוג מסויים, לא שרביט-קסם למניעת כשלונות לוגיסטיים.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 03-09-2011, 00:30
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
המצנח הממונע עולה הילוך - כתבה מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "בעקבות המלחמה בחיזבאללה: ייכנס לשימוש מצנח עם ג'י-פי-אס - להנחתת ציוד מדויקת יותר"

http://www.idf.il/1540-13036-he/Dover.aspx

אשכולות נוספים בנושא
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=217745
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=312827

פיתוח המצנח שזכה לכינוי "הפיל המעופף" החל בחברת "אלביט מערכות". המטרה: להוציא את המטוסים משטח האויב. אט"ל: "מאפשר לנו לא לסכן את הטייסים"

הכנסת ציוד לעומק השטח היא אחת הבעיות הקשות עמן מתמודד צה"ל. במקרה הפשוט, ניתן להגיע אל היחידות באופן רכוב, ובמקרה המורכב יותר, צריך לשלוח מטוס או מסוק ולהצניח את הציוד. במחלקת הציוד הלוגיסטי (צי"ל) באט"ל פועלים בשנים האחרונות על תכנון מצנח ממונע שיוציא את המטוס מזירת הקרב. עכשיו, סוף סוף, הוא עובר לשלב הפיתוח.

המצנח הממונע קיבל בשנים האחרונות את השם "הפיל המעופף", ובחברת "אלביט מערכות" כבר החלו בימים אלה בתהליך הפיתוח שלו.

"זה מאפשר לנו לא לסכן טייסים וצוות אוויר בטיסה לא מוגנת בשטח האויב, ולא להיות תלויים בזמינותם של מטוסים", אמר רמ"ד הצנחה וטג"ח (טיפוס, גלישה, חילוץ) בצי"ל, רס"ן יוסף שני. "כמו כן, המצנח הממונע מאפשר את הגעת הציוד למקום מאוד מדויק, ושרידותו גבוהה.

לאחר ריקונו, יחזור המצנח הממונע לבסיס למשימה נוספת". עם זאת, מבהירים בצי"ל, כי אין מדובר בפתרון גורף לבעיית אספקת הציוד, אלא מענה נקודתי היכן שיידרש במהלך הלחימה.

בתוך כך, בשנה הקרובה ייכנס לשימוש "המצנח המנוהג", אשר נע בצורה עצמאית לאחר הטלתו לאוויר ומגיע למיקום מדויק אליו הוא נשלח בשטח.

כזכור, במהלך מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006, אירעו מספר מקרים בהם הציוד הוצנח רחוק מהכוחות והגיע אף לידי האויב. "המצנח המנוהג" אמור למנוע הישנות מקרים דומים במבצעים או במלחמות עתידיות. "זה מסייע לנו להרחיק את המטוס או המסוק משדה הקרב הממשי, ולוודא שיהיו אלה כוחותינו שיקבלו את הציוד", אמר רס"ן שני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 03-09-2011, 21:30
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "המצנח הממונע עולה הילוך - כתבה מבמחנה"

כל העסק מוזר לי.
ציטוט:
בתוך כך, בשנה הקרובה ייכנס לשימוש "המצנח המנוהג", אשר נע בצורה עצמאית לאחר הטלתו לאוויר ומגיע למיקום מדויק אליו הוא נשלח בשטח.

- המצנח המנוהג הוזכר מיד אחרי 2006. יש מוצרי מדף כאלו בשימוש מבצעי בארה"ב מאז לפחות. מה מעכב את זה עד "השנה הקרובה"?
- ה-"פיל המעופף" הוא מל"ט לוגיסטי. אולי הוא כולל מצנח, אבל לא הגיוני שהוא ינוהל ע"י מח' ציוד לוגיסטי באט"ל ולא הגיוני שיופעל ע"י אלמ"ר. מי יתחזק אותו? מי יאשר לו נתיבי טיסה? מי יאשר אותו בטיחותית? זה לא "רוכב שמיים" זעיר שטס בגובה נמוך- מחר כלי כזה יכול להתרסק, עם מטען נפיץ, על מגורי חיילים, מפח"ט או יישוב אזרחי, או להתנגש במסק"ר. הכלי צריך להיות מפותח ומופעל בחה"א. אני מקווה שכך קורה, ואט"ל רק מתהדרים בחלק (שבוודאי יש להם) בפרויקט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:27

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר