12-06-2011, 04:34
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.12.10
הודעות: 268
|
|
|
עידכון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חיים אלישקוב שמתחילה ב "יומן בנייה - 1937 Ford Custom Convertible"
תודה אשר.
הצבעים הם של Model Master
הביז' הוא 4722 Radome Tan חצי מבריק.
שחור הוא 4768 Flat Black
וסגרתי בלכה חצי מבריקה של Model Master מספר 4637.
ממשיכים...
לאחר שהצבע התייבש לגמריי בחלק התחתון של הבודי ניגשתי לאמוד את הצביעה, לבדוק שאין נזילות או "שפריצים" של צבע לא רצויים,
ואכן מצאתי כמה כאלו, בדיעבד אני חושב שזה קרה בגלל שלא הנחתי את מיכל הצבע בתוך קערת מים חמים.
לכן הייתי חייב לבצע שיחזור לצבע ותיקון הבעיות הללו.
ברשותכם אני אפרט את כל תהליך שיחזור הצבע ותיקון הבעיות.
שיוף הצבע :
מצרכים :
הרבה מים.
ניירות שיוף - 3200, 4000, 6000, 8000, 12000
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0541.JPG]
ביצוע :
ראשית אני מרטיב את החלק כולו במים וגם את בדי השיוף.
נייר 3200.
ממש בעדינות, אבל ממש ממש בעדינות אני "מרחף" מעל הצבע, לא מפעיל לחץ על הפלסטיק פשוט נותן לנייר השיוף לעשות את העבודה ללא שום לחץ מצידי.
עכשיו שהדגם שויף אני יכול להראות לכם את הפגמים בצבע, כשהדגם היה צבוע ומבריק היה קשה להבחין בכך במיוחד בתמונות. לכן אתן לתמונות לדבר בעד עצמם.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0543.JPG]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0546.JPG]
לכן, ע"מ שכל העבודה תהיה אחידה שייפתי את כל החלק ולא רק את האזורים הפגומים.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0547.JPG]
יש להמשיך ולשייף עד שכל החלקים הפגומים נעלמים/שויפו לגמרי ומה שאנחנו נקבל זה חלק עם... הרבה שריטות. ops:
נפטרנו מהפגמים של הצבע ונשארנו עם בעיה אחרת... השריטות כתוצאה מהשיוף.
כאן אנחנו עוברים לנייר 4000.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0548.JPG]
טיפ : כשאתם עוברים לנייר גבוהה יותר, תמיד שייפו להפך מהצורה ששיפתם עם הנייר הנמוך יותר.
לדוגמא : אם שייפתם אזור מסויים בנייר 3200 בתנועות ימינה ושמאלה, עם נייר 4000 שייפו למעלה ולמטה.
לעולם אל תשייפו בצורות מעגליות, זה לא פוליש ווקס !!
אנחנו ב 6000, בשלב זה אפשר לראות שהברק והצבע מתחילים לחזור לאט לאט.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0550.JPG]
ב 8000 הצבע שוחזר כמעט לגמריי,
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0552.JPG]
וב 12000 זה הפיניש של השלב הנוכחי והכנה לשלב הבא.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0553.JPG]
נכון, זה נראה שאחרי 12000 אפשר להגיד "ברוך שפטרנו" אבל לא !
בתמונה זה נראה מבריק אבל אם מתקרבים ממש אל הדגם עדיין אפשר לראות שריטות קטנות ואפילו גדולות.
לצערי לא הצלחתי לצלם את השריטות האלו כמו שצריך, אבל סמכו עליי... הם שם !!
נעבור לשלב הבא...
שריטות גדולות :
בד"כ שריטות גדולות אין, אבל לפעמים ,באטרף של השיוף מתחלקת היד עם הטבעת, גורמט, שעון או ציפורניים ועשינו לעצמנו שריטה גדולה בפלסטיק.
מה שמזכיר לי, שעונים, טבעות, גורמט, גורחי - לשים בצד. ציפורניים - לקצוץ.
עם תכשיטים או בלעדיהם, אני ממליץ להשתמש בכפפות משי.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0559.JPG]
במידה וניתקלתם בשריטה גדולה, אני ממליץ להשתמש בזה :
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0560.JPG]
אפשר למצוא באוטו-דיפו - 50 ש"ח. מסיר שריטות אחד הטובים שיצא לי להשתמש (גם לרכב הפרטי).
זהירות, זה מוריד שכבת צבע !
פוליש :
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0558.JPG]
ללפף בד על האצבע,
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0562.JPG]
ונתחיל ב Coarse, מעט חומר על הבד ובתנועות מעגליות קטנות עם קצת לחץ ולנגב עם חתיכת בד יבשה
לאחר מכן באותה הצורה נעבור ל Fine ולאחר מכן ל Finish.
חלק מהשריטות לא ייעלמו,
ע"מ להוריד את המיקרו שריטות שנשארו אני משתמש ב Novus מספר 1 ו 2.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0554.JPG]
בתהליך דומה לפוליש של טאמייה אני מבצע גם ב Novus.
אפשר לחזור על הפוליש של Novus שוב במידת הצורך.
וככה זה נראה לאחר הפוליש של טאמייה ומסיר שריטות Novus.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0563.JPG]
כל השריטות גדולות וקטנות ירדו לגמריי והפלסטיק מוכן לשלב הבא... WAX.
ווקס :
אני משתמש בשני מוצרים.
1. The Treatment - Model Wax & Buffing Cream
2. Tamiya - Model Wax w/Applicator
ראשית אני שוטף את הפלסטיק במים זורמים ובעזרת מברשת עם שערות רכות אני מנקה את שאריות הפוליש ממקומות שאי אפשר להגיע עם האצבע ומייבש היטב !
בשלב הראשון אני משתמש במוצר של The Treatment.
שוב בעזרת בד משי אני טובל במשחה מעט מאוד חומר ומורח על הפלסטיק בתנועות סיבוביות קטנות ומנגב מיד עם הבד (Applicator) שמגיע בווקס של טאמייה.
חומר מדהים, עושה עבודה מצויינת על הדגם, נותן עומק לצבע ומהווה בסיס מצויין לווקס של טאמייה.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0564.JPG]
השלב השני הוא הווקס של טאמייה (נוזלי), אם הייתי יכול, הייתי משתמש בו לרכב הפרטי אך מחירו היקר מונע ממני - כ 8$ בלאקי, וכמות החומר שיש שם בקושי תספיק לי למראה הימנית.
כעיקרון, זה "הפיניש של הפיניש" תפקידו מלבד להבריק את הדגם הוא גם למנוע מאבק וחלקיקי אבק להיתפס על הדגם וגם למנוע טביעות אצבע.
שמים על הבד המצורף עם הווקס מעט מאוד חומר, ממש בקמצנות, ומורחים על כל הדגם, כן ממש טיפה אחת מספיקה לכסות את כל הדגם (1/24) לאחר מכן בחלק היבש של אותו הבד מתחילים להוריד את החומר ולהבריק את הפלסטיק.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0569.JPG]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0570.JPG]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0571.JPG]
זוכרים את הפגמים בצבע שהיו פה ?? עכשיו אפשר להגיד... ברוך שפטרנו !!
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dl.dropbox.com/u/1071173/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/1937%20custom%20ford%20convertible/Polish-Wax/IMG_0572.JPG]
הארות והערות ייתקבלו בברכה.
חיים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
|