18-05-2011, 13:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 10.04.07
הודעות: 2,060
|
|
אז זהו שמושג ההתחייבות קצת השתנה בעקבות התקנות החדשות.
מה זאת אומרת?
פעם שהיינו מתחייבים, זה היה אומר שאם היינו עושים משהו "רע" כמו לעזוב את החברה, היו קונסים אותנו.
היום זה עדיין קיים, אך במקרה של מכשיר, כמו שהזכרת.
ההתחייבות היא שכל עוד אתה בחברה, אתה יכול להנות מזיכויים על המכשיר.
כלומר, קנית מכשיר בתאריך מסויים, נאמר לשם פשטות 01/01/2012.
ולסלקום יש מבצע על המכשיר שאתה יכול לקבל זיכוי כל חודש על סכום מסויים למשך 3 שנים.
אז מה שיקרה, לא משנה מתי תציג לסלקום את החשבונית, תוכל לקבל את הזיכוי מתאריך הרכישה של המכשיר.
כלומר, שאם תגיע לסלקום ב 01/07/2012, עברה חצי שנה מרכישת המכשיר, אזי תהיה זכאי לעוד 30 חודשים של זיכוי, כמו שהיית קונה אצלם.
אחרי חצי שנה עזבת את סלקום ועברת לאורנג'? אין בעיה, מציג את החשבונית וממשיך לקבל זיכוי באורנג, לעוד 24 חודשים.
מה גם שבכל מקרה החברת סלולר צריכה לתת לך זיכוי גם אם אין ברשותה את המכשיר.
במקרה כזה, יש לכל חברה (לפחות אמורה להיות) רשימה של דרגות של מכשירים, בדר"כ לפי מחיר,
שאומרות כמה זיכוי אתה צריך לקבל.
בקיצור הקלו לנו על החיים...
קח בחשבון:
1. חשוב מאוד לשמור את החשבונית רכישה של המכשיר במקרה הזה, לרוב דורשים עם השם של בעל המנוי עליה.
2. רמת השימוש אליה מתכוונות החברות השונות, משתנות מחברה לחברה,
כלומר חלקן כוללות למשל חבילת גלישה וחלקן כוללות רק שיחות בפנים, חשוב לבדוק מה בדיוק נחשב.
3. אם המכשיר משווק סביר שרמת השימוש שלו תהיה גבוהה, לדוגמה אייפון.
4. לפעמים בלי קשר לנאמר לעיל יש התחייבות שקשורה לתוכנית (לקוח עסקי לדוגמא) ואז יש חוקים גם בנוגע לכך.
מידע רשמי תוכל למצוא כאן (יש שם דוגמאות)
טבלת מכשירים שנמכרים בכל מפעיל תוכל למצוא כאן
(למרות שכמובן עדיף לבדוק ישר מול המפעיל).
מקווה שעזרתי ולא סיבכתי יותר...
|