11-05-2011, 14:56
|
|
|
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
|
|
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "מבלי שתפסנו בחיים לפחות 1000-1500 מחבלי חמאס"
אתה צודק בבסיס הטיעון שלך, אבל טועה בשאר. וכי הגיוני שבאמצע עימות נשחרר 'משאבים' לטובת אוייבנו?
גם אני, כמו כל אדם אחר רוצה שגלעד ישוב הבייתה (ולצידו שאר נעדרי צה"ל), אולם אינני יכול שלא להשתאות מצורת התנהגות משפחת שליט; התנהגות שלמען האמת גורמת לי לאיזושהי תחושת חוסר נינוחות בנוגע למאבק שלהם. במקום להיות מאבק עם מטרה מוגדרת וראויה (=שחרורו של גלעד) הוא הופך יותר ויותר למאבק פוליטי של מחנה מסויים. כמובן, התגייסות למען המאבק של המשפחה זהו מעשה ראוי ביותר, אך כשמתחילים לדחוף רעיונות פוליטים שלשמם שחרורו של גלעד הופך למעין מרצפת בדרך למטרה (שהיא אינה שחרורו...) הרי שכל העניין גורם לתחושת מיאוס. עם כל הסימפטיה למשפחת שליט, וההבנה שאני לא יכול לתאר לעצמי את המצב בו הם נתונים, קשה לי יותר ויותר להאמין שהם לא יודעים עם מי הם חברו. יתכן ומדובר פה באיזשהו דיסוננס מובן שנוצר אצלם, אבל עדיין: משהו כאן פשוט לא 'מסתדר'.
וכן, לצד הלהיטות להסכים לכל עסקה שתוביל לשחרורו של גלעד, ישנו איזשהו קול שאומר: "היזהר!". האם אתה ושאר המצדדים בהסכמה לכל תנאי, מודעים באמת לאותיות הקטנות של העסקה? אני לא מתייחס למאמץ של גופי הביטחון לתפוס את אותם מרצחים - כל אותן שעות שהושקעו באיסוף מודיעין, תכנון ולבסוף ביצוע הפעולה עצמה - אלא לאבדן של הסיבות שבגינן הושקעו המאמצים הנ"ל: למנוע המשך רצח של אזרחים חפים מפשע. אני מסרב לקבל את הטענה ש'נוכל לתפוס אותם שוב'. האויב אינו טיפש, וישקיע מאמצים כדי להחביא טוב-טוב את המשוחררים (את החשובים שבינהם, עכ"פ). כ"כ, צריך לזכור את חייהם העתידיים של האנשים שעלולים למות כתוצאה מעסקה כזו: אנו מחזירים לפעילות, למעשה, אנשים שצברו ידע מסוכן בין כתלי הכלא (ויהי זה כיצד להתנהג בחקירה או ידע מלימודים באו"פ) כדי שישתמשו בו נגדנו, ולמען האמת, אני לא בטוח שחייו של גלעד שווים יותר משל מישהו אחר. מה בינו ובין ישראל ישראלי?
לכל זה ניתן להוסיף את הביזוי של טקס יום העצמאות. מעולם לא היינו מדינה פומפוזית, ובין שלל עדות, מנהגים ומוצאים תמיד ישנן סיבות לפילוג וכעס; אך ביומיים שבהם מתאחד הכלל לכדי ישות אחת, אני לא מצליח למצוא ולו בדל של צידוק למעשה של יואל שליט. בכמה דקות של טפשות הוא איבד את כל עולמו, ואת כל המאבק.
|