21-03-2011, 22:22
|
|
|
|
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,559
|
|
עלו אצלי כמה דברים בעקבות קריאת הטוקבקים.
ציטוט:
מתמטיקאי
(21.03.11):
התלמידים של היום כל כך בכיינים, הרי הם לא יבכו אף פעם שהם לא מצליחים "כי לא מלמדים אותם מספיק", אלא יבכו כי "מלמדים אותם יותר מדי", צריך ללמד מתמטיקה בצורה טובה יותר בבתי הספר, זה לא הגיוני שהיום לאף אחד אין חשיבה מתמטית בכלל! אני לא מדבר על מי שמוכשר במתמטיקה, הוא ברור שיסתדר (תודה לאל שאני אחד כזה), אבל זה לא ייתכן שכל כך הרבה ילמדו כל כך מעט, וכל החומר שלומדים בתיכון זה שטויות, כסטודנט שנה ג' בבר אילן למתמטיקה, אני יודע שזה כלום, ממש כלום! צריך לעשות רפורמה כוללת במערכת החינוך, מי שלומד במקצועות שנקרא להם ה"מתמטיים" - מתמטיקה (מן הסתם), פיזיקה, מחשבים (שימו לב לא אמרתי ריאליים), ילמד מתמטיקה, וברמה גבוהה יותר, עם מורים טובים יותר (כי יש מורים גרועים היום במערכת החינוך, זה ידוע), וילמד את הבסיס ה"הומני" של לשון, אזרחות וכו' ברמה בסיסית, אך מכובדת, ושהשאר, אלה שלא מסוגלים לעסוק בתחומים הללו, שילמדו להיות חוקרי ספרות, השד יודע מה... כי בלי מתמטיקאים (והנגזרים מהם), הכלכלה והאקדמיה הישראלית ישקעו להן.
|
ציטוט:
לא, לא - ה"כבוד" כולו שלך (כנציג הדור)...
(21.03.11):
למד מתמטיקה כמו שצריך ואז תגלה שבאורח פלא, גם השכלתך תשתפר וגם הציונים במבחני ההשוואה הבינלאומיים.
אני רק יכול לנחש איך הייתם בוכים בלימודים של לפני 30 או 40 שנה. מי שמע אז על מיקוד? מי התעסק עם הנדסת מבחנים? למדנו הכל ונבחנו על הכל ובאיזה אופן שהחליט כותב הבחינה. בלי "התאמות" ל"לקויי למידה", אינסוף מועדי שיפור ובלי שיטת המצליח (הציון הגבוה נחשב). התוצאה? חלק מהתלמידים לא עמד במשימה והלך לעסוק במקצועות שאינם דורשים יכולת שכלית גבוהה וחלק אחר הביא את ישראל לפיסגת האקדמיה העולמית כשבדרך נאספים פרסי נובל, טיורינג ודומיהם ובמקביל קמה כאן תעשיית הייטק מובילה.
מה יצא מדור המיקוד, הבכי, האח הגדול ופייסבוק? בינתיים רק בזיונות במבחני ההשוואה הבינלאומיים. אם נמתין מספיק, אולי "נזכה" בחורבן המפעל הציוני.
אגב, אתה צודק. באמת לא אכפת ולא צריך להיות אכפת מהתלמידים. אכפת מהמדינה. חפש פינוק אצל אמא.
|
שאלות שעלו בי :
1. האם מתמטיקה צריכה להיות כלי מסנן בין הצלחה בחיים (להרוויח כסף) לבין חוסר הצלחה ? ואני לא מדבר על ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה אלא רק על זה שמתסכלים על כמה יחידות היית בתיכון כדי להתקבל למוסד כזה או אחר?
2. האם מי שלא טוב במתמטיקה הוא לא חכם?
3.האם כדאי אחרי כיתה ט להפוך את המתמטיקה למקצוע בחירה?
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י TIMON the mongoose בתאריך 21-03-2011 בשעה 22:27.
|