15-01-2011, 03:13
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
אגב, ע"פ הכתבה על האפוד ההידראולי ניראה שקורה בו תהליך עם אותו עקרון כמו בחליפת התאוצה ההידראולית - מפזר את הלחץ מהאימפקט/עומס ג'י על פני כל הנוזל שבחליפה.
|
לא, אני חושב שמדובר במנגנוני פעולה שונים.
כאשר גוף שקוע כולו בנוזל, ומופעלת תאוצה על כל המערכת, אזי כח התאוצה יתפזר ע"י הנוזל על כל פני שטח הגוף. בעבר כבר היו ניסיונות בחליפות G הפועלות בעיקרון הזה, אך המגבלה הייתה שיש צורך בחליפה קשיחה, כבדה מאד ומגבילה. להשקיע את כל הטייס בנוזל - עוד יותר כבד וישנה גם הבעייה של חללי אוויר בגוף שאינם מושפעים באותה מידה.
בנושא האשכול הזה, העיקרון הוא שונה.
ידוע לנו כבר מזה יותר מעשרים שנה, שנוזל צמיג בין שתי שכבות דקות של אריג או יריעת פלסטיק, נותנות למערכת זו תכונות של חוזק שאינן בכל מרכב נפרד. אפשר לראות בזה סוג של חומר מרוכב. תכונה אחת, שכבר זכתה ליישומים רבים, היא בידוד אקוסטי. מספר שכבות פלסטיק דקות וביניהן נוזל צמיג, מבודדות רעש היטב.
היישום כאן עושה שימוש בתכונה אחרת: נוזל המשנה פאזה בתגובה למאמץ מכאני (פגיעת קליע או רסיס), וגורם להקשחה מיידית של כל השכבות וע"י כך לחלוקת לחץ הפגיעה על שטח רחב בהרבה. לאחר ספיגת הפגיעה, חוזר האפוד לגמישותו הקודמת. זה מאפשר גם מיגון דק וקל יותר, וגם אין צורך בשכבת ריפוד מתחת לאפוד.
|