14-01-2011, 00:15
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
|
|
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "שאלה אחת טכנית: האם נתוני הגובה והכיוון של מטוס אזרחי לא מסופקים לו ממגדל הפקוח?"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
[פרט ל'מד הגובה' של המטוס כמובן.]. האם אין 'אלומה' כלשהי המכוונת את המטוס למסלול בכיוון ובזוית הנכונה גם ללא תנאי ראות לטייס?
שאלה 'אנושית' יותר: טייסי אח"מים הם מן הסתם אנשים מנוסים ומקצועיים לעילא שאינם מתרגשים מלוח הזמנים של רוה"מ. האם סביר שטייס יפעל נגד הוראות בטיחות ויסכן את עצמו ונוסעיו רק בגלל שראש צוות רוה"מ יבלבל לו את המוח על הלו"ז הצפוף?
|
קיימות כל מיני שיטות נחיתה כאשר תנאי הראות מוגבלים, ישנן אלומות וישנן שיטות מתקדמות אחרות. שימוש בשיטות הללו מחייב שגם במטוס וגם בשדה התעופה יהיו האמצעים הנדרשים. כשאתה טס בחברת תעופה מערבית לעיר מרכזית בעולם יש וודאי את האמצעים הללו.
כשאתה טס במטוס של חיל האויר הפולני לאיזה חור..לא בטוח שיש את האמצעים הללו. ובמקרה שלפנינו לא היה למטוס או לשדה (ואולי אפילו לשניהם..לא זוכר מהדו"ח). לכן נאלצו לעשות גישת נחיתה מסוג ישן יותר.
לגבי שאלתך השניה, אכן לחצים כאלו לא אמורים להשפיע כל צוות מקצועי ומנוסה, אבל לפי התחקיר לא היה מדובר בצוות כל כך מנוסה וכל כך מקצועי, וגם על כך יש ביקורת בדו"ח.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe
|