26-01-2005, 00:25
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.03.02
הודעות: 7,054
|
|
בנשיונל גיאוגרפי, יש תוכנית ששמה "השניות האחרונות"
היא מדברת על כל מיני מצבים של תאונות, ומפרטת בפרטי פרטי את השניות, ואת המאיות האחרונות.
הייתה תוכנית על התרסקות של מכונית פורמולה אחת, על תאונת רכבת ועוד כמה וכמה.
אבל התוכנית המרשימה ביותר הייתה על ההתרסקות של שני המיג 29 (אם אני זוכר נכון) בתערוכה אוירית באירופה. (המטוסים הכחולים - צהובים).
חלק חשוב בתוכנית הייתה הפעולה של כיסא המפלט מהדגם הספציפי ההוא.
מומלץ מאד למצוא את התוכנית ולצפות בה.
מה שאפשר להוסיף לדיון זה שטרום השלב של הפעלת הרקטה, קיים שלב נוסף, שמתרחש באותו זמן של ניפוץ החופה, והוא שלב של הכנת הטייס לנטישה.
הכסא משנה את מבנהו ע"י בוכנות, ובכך גורם לטייס לשבת בצורה מתאימה לנטישה, מהדקת את כל החגורות וקושרת את הטייס לכסא.
ואז הרטקה נפתחת, ולאחר השיגור יוצאות (בדגם ההוא) 2 מוטות טלסקופיים, שמטרתם היא לאזן את הכסא, ואז מגיע שלב הפעלת המצנח בהתאם לגובה מהרצפה, וכדומה.
בהקשר ליתרונות של ניפוץ החופה כנגד פירוטכניקה הגורמת לניתוק החופה. מי שראה את הסרט 'טופ גאן', יוכל להבין שניפוץ חופה יכול למנוע מצב של התנגשות של הכסא המפלט ובו יושב הטייס/נווט, בחופה עצמה. במידה והיא לא נזרקה אחורנית מהחיכוך והחוסר אוירודינמיות שלה.
_____________________________________
|