22-10-2010, 12:24
|
|
|
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
|
|
לא שוכח, ולא טוען שביקרו או שלא. העניין הוא שיש הבדלים מהותיים בין ה NITKA לבין המתקן בשנגחאי (שמתחילים במיקום - לא ליד אף ש"ת, באזור תעשייתי, שלא ממש מאפשר אימוני טיסה מסוג כלשהו; ומגיעים עד להבדלים הגדולים בשיטה ובצורה), וזה בדיוק מה שהופך אותו למעניין/מוזר ואולי חשוב בהקשר של סוג הקטפולטה שתהיה בשימוש בנומ"ט הסינית העתידית (יש מי שטוען שמדובר במו"פ שלא ישמש אפילו לנומ"ט הראשונה אלא לדגמים מאוחרים יותר) וכמובן בקונטקסט הרחב יותר של המדע והטכנולוגיה הסיניים (אולי בשימוש צבאי).
נקודה, אגב, שלא ציינתי עד כה, היא שהסינים עוסקים במחקר בנושא ה EMALS בעצמם (דבר מוכר), כפי שגם מצויין במחקר שהבאתי קישור אליו לעיל. בנוסף, כדאי לזכור שבסין קיימות רכבות MAGLEV, ושייתכן שההיכרות שלהם עם הטכנולוגיה הזו תסייע להם (או כבר מסייעת) לעניין ה EMALS. עוד על הנושא בהקשר האמריקאי של הנומ"ט פורד:
http://www.aviationweek.com/aw/gene..._p42-228803.xml
|