05-08-2010, 15:36
|
|
|
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
|
|
בהחלט אני יכול לשאול, אבל יש הסבר (הגיוני?) שמדבר על מפריס פרסה, שוסע שסע ומעלה גירה.
אני מנסה להבין את ההגיון בחוסר הגיון.
הקב"ה אמר אתה אומר, אבל הוא לא אמר, יש כתובים שאדם כתב אותם, ועל כך אין עוררין אני מניח.
אני כבר אדם בוגר, לא ילד, לא נער וגם לא בחור צעיר.
אני מוקף באנשים שחלקם מאמינים (ומקיימים), חלקם אינטליגנטים ממני וחלקם אינטילגנטים פחות.
אותי מעניינת הנקודה, כיצד אדם אינטיליגנטי, מקבל דברים שנכתבו לפני כל כך הרבה שנים פשוט כי הם כתובים ולא כי דברים אחרים כתובים.
אולי אני מונע ממניעים אנוכיים ,כמו חוסר רצון להתחשב מצד אחד, או אולי מצד השני של להתבאס מכך שיש סוגי מאכלים (ומכאן מסעדות) שאינני יכול לאכול או לחלוק עם חברי המאמינים.
אני יכול לקבל מהם עיצות מקצועיות במגוון תחומים.
אבל כאשר זה מגיע להלכה, מבוי סתום.
כתוב לא תבשל גדי בחלב אימו, וחלב עיזים על בשר בקר נכלל באיסור. המוסרי כביכול. למה ?
ועוף בביצתו מותר. למה ? מוסרית זה חמור באותה מדיה אם לא יותר. בגלל שלא כתוב אז בא נהיה אכזריים כי לא אסור ?
זה פשוט לא עושה לי שכל.
הרי עם הספר החכם, הנשגב והמורם משאר העמים, מסתמך כביכול על תורה שנכתבה לפני כל כך הרבה זמן ולא עומדת במבחנים של ההווה. לא במבחן הבריאות, לא במבחן ההגיון, לא במבחן המוסר.
אבל עדיין יש דבקות עיקשת לקיים מסורת שהיא קצת הזויה בעיניי.
שלא נדבר על השחיטה...וזה דיון שכבר היה ועוד יהיה ולעולם לא נגיע למיצוי שלו.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx
'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese
|