במקור נכתב על ידי עידו גנוט
מערכת השרשור של פרש כרגיל מבלבלת אותי לגמרי - אין לי מושג אם YHS ענה לי או למישהו אחר.
הוא ענה לי.
DZZ למה הכוונה בסביבה מלוכלכת? בגלל ה"אדים" מהמפלט של המטוס? אני מניח שניתן לחשוב על מערכת בקצות הכנפיים או במיקום אחר שיאפשר הימנעות מהבעיות הללו וכיסוי מאד גבוה לא?
"מלוכלת" בגלל פליטת המנוע הממסכת היטב את כל הסקטור האחורי (והחשוב ביותר), חום המבנה היוצר הבדלי טמפרטורות, גלי הלם והפרשי לחצים (ראית פעם צילומי "שליירן" ממנהרת רוח?), התעבות בגלל הבדלי לחצים, טיסה בתנאי עננות, אובך ואבק. מספיק?
מטוס ABL יכול לשייט לו בנחת בגובה 40000 רגל, מעל כל אלה, במהירות רגועה וקבועה, במסלול ישר לגמרי, ולהעסיק טיל בליסטי במרחק כמה מאות ק"מ המתרומם לו מעל לאטמוספירה. מטוס ABL יכול לשאת את מערכת הלייזר בבטנו, ולכוון את הקרן ממתקן על גבו או בחרטומו, וכן הוא יכול לשאת מערכת גדולה ומשוכללת של ADAPTIVE OPTICS. בשלב זה, אינני רואה את מטוס הקרב הממוצע נושא את כל אלה, יורה בה משישה פתחים שונים וגם עושה עוד משהו מועיל.
אני יודע ש"לייזר מצב מוצק" הפך למטבע לשון חם, ונוח לנו לשחק עם זה, להכפיל, לשבץ, ולפתח כל מיני מערכות "ממש מגניבות", אבל המציאות קצת שונה. אגב, נדמה לי ששלחתי לך כמה ספרים בנושא, כולל אחד לפני כחודש. קבלת?
|