02-01-2018, 00:06
|
|
|
חבר מתאריך: 11.01.17
הודעות: 58
|
|
נחתות ועיבוי מערך חיל הים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "היכן הנחתות ? החזית הימית - איגוף וארטילריה"
(אני לא יודע לאיזו הודעה הכי מתאים לשרשר את זה, אז אני שם את זה כאן)
א. שימוש בנחתות- נחתות לא חייבות להיות כלי ייעודי למבצע אחד (איגוף ימי), באנלוגיה למערך התובלה של חיל האוויר, שלא משמש רק למשימה אחת- איגוף אנכי בהצנחה.
ניתן, לכאורה, להשתמש בנחתות גם ככלי תובלה בקווים פנימיים, למשל- ככלי להובלת רק"ם מדרום הארץ לצפונה, מעין ציר לוגיסטי נוסף בתוך ישראל, חשוף פחות לחסימת צירים ע"י פח"ע עממי (אך חשוף לאיומים אחרים).
בשנות ה 60-70 נעשה שימוש כמה פעמים בנחתות לצרכים כאלו, אך בקווים ארוכים יותר (שארם- אילת, למשל). הפעלה כזו מצריכה סלילת צירי תחבורה ייעודיים (רק"ם לא יגיע לבדו לחופי פלמחים או נהריה), אך ייתכן וכבר ישנם כאלו.
ב. פלטפורמת אש/ מודיעין זמינה- במקום להשתמש בנחתת עדיף, אולי, להסב ספינת מכולות לספינה חמושה באמצעות מכולות ייעודיות נושאות חימוש, מכ"ם, מי"ק וכו'. זה לא בהכרח הפתרון הזול.
אני לא יודע עד כמה זה פשוט אם בכלל אפשרי להסב מכללים ומערכות נשק שיש על סטי"ל לקוביות לגו שמשובצות על ספינת מכולות, אך לכאורה יש מערכות כאלו (מנתר, כיפת ברזל ועוד). לכאורה, אם הבנתי נכון.
סוחרת חמושה כזו יכולה לשמש, בשגרה או בחרום, להגנת אסדות הגז או נתיבי תעבורה ימית, וכן לירי מנגד על מטרות קרקעיות. זו פלטפורמת אש (או מודיעין) צפה בעלת מהירות וכושר תמרון נחותים מספינה רגילה, כך שיהיו משימות שספינה כזו לא תוכל לבצע.
מה שכן- לספינה כזו יש יכולת שהיה בים פתוח יותר מלנחתת בעלת קוער שטוח.
מידי פעם עולה בפורום דיווח על מערכות טילים כאלו או אחרות שמוצגות כניתנות להתממה בתוך מכולה סטנדרטית, כך שזה לא לגמרי תלוש.
מבחינת חוק בינ"ל- אינני יודע, אך יש תקדימים ממלחמות העולם לשימוש בסוחרות חמושות לעיבוי צי לחימה.
מקוה שלא חרגתי מהדיון הנוכחי.
|