13-05-2010, 10:55
|
|
|
חבר מתאריך: 11.05.10
הודעות: 11
|
|
בהתחלה חשבתי שאתה מדבר על עיצוב - מראה, עכשיו אני רואה שאתה מדבר על עיצוב קוד, נכון?
בעקרון, זה תלוי אך ורק בך. איך תעצב את המשחק זאת החלטה שלך... אבל בגדול - כן יש "כללים", כיוון והם לא באמת כללים שצריך לעבוד לפיהם אבל אחרת זה פשוט יראה מוזר.
נניח שיש לך כדור ואתה רוצה שתפעל עליו פיזיקה אז הכדור צריך לרשת ממחלקת RigidBody כאשר ל-RigidBody יש פעולות פיזיקליות כמו עדכון, התנגשות, הפעלת כוחות, מאפייני מסה, נפח, כיוון, מהירות...
כמו-כן, נניח ותרצה ליצור אובייקט מרחף שכאשר אתה בא איתו במגע אתה מקבל עוד כסף במשחק אז ברור שאתה לא רוצה להפעיל כוחות פיזיקליים עליו כיוון ואתה רוצה שירחף ולא יפול בגלל כוח משיכה, הדבר היחידי שתצטרך עבורו יהיה התנגשות ולכן תוכל לרשת ממחלקה כללית אפילו יותר, נניח GameObject, כאשר אפילו RigidBody יורש מ-GameObject.
עכשיו אתה רק צריך לתת חלוקה נכונה לקבצים, פיזיקה יכולה להיות בכמה קבצים לכן אתה יכול בכלל להכניס אותה לתיקייה שלמה של Physics, רינדור אתה יכול גם להכניס למחלקה סטאטית או משהו בסגנון. חוקי משחק אתה יכול להכניס לתיקייה של GameEngine, נניח אילו משימות ואפשריות מתי ואיך וכמה ולמה - כמובן הקבצים של GameEngine לא יכילו בית אחר בית של זה, את זה נהוג להכיל בקבצים חיצוניים בתור מידע ולא קוד, כמו מפות, שאותם אתה תבנה עם MapEditor ולא בית אחר בית ידנית או פקודה אחר פקודה של יצירת אובייקטים.
|