לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 26-01-2010, 01:10
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "הכיצד המטוס הפך פתאום ל Su-50..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי The_last_Apachi
הכיצד המטוס הפך פתאום ל Su-50 כשבנתיים הכינוי היחיד הפחות או יותר רשמי הוא T-50?

אני אגיד לך כיצד. כשהשם Su-50 מופיע במסמכים רשמיים.

ציטוט:
וגם התאריך הוא לא סופי ובכמה מקומות הוזכר ה-29 לחודש.

המילים "התאריך האפשרי" מרמז על כך שזה לא התאריך הסופי. את התעריך הסופי תדע רק כשהמטוס יטוס.

ציטוט:
בקיצור, כמו לפני, כל מה שנאמר על המטוס הוא בגדר שמועות, פחות מהימנות ויותר מהימנות.

אתה יכול להמר על החווה שלך, שאלו יותר מסתם שמועות. יש לך חווה?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 26-01-2010 בשעה 01:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 29-01-2010, 12:00
  SkyMarshal SkyMarshal אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 435
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "[QUOTE=xnir]איך אומרים F22..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt
RAPTORSKY?
הדבר הזה באמת נראה ממש כמו F22... לא שזה דבר רע

לדעתי ממש לא. אולי ממבט-על רחוק מספיק, וכמובן יש דמיון בחלק מהאלמנטים כגון האף, אבל אם כבר להשוות למטוסים אחרים- YF-23 נראה לי מועמד מתאים יותר (במיוחד בחלק התחתון).
מהצד הוא עדיין נראה כקרוב משפחה של משפחת סוחוי-27.

אגב, הצילומים ברזולוציה גבוהה - מההרצות הראשונות, שבוצעו שבוע שעבר. קטע הוידיאו שקישרו אליו לעיל הוא כן מהיום.
_____________________________________
Experiment provides Experience. Experience fortifies Theory. Knowledge is Power.
The way is clear, the Challenge - strong. The Duty - inescapable.
We must have the facts. Common sense calls for the facts. Now.
-Lieutenant General William E. Kepner


נערך לאחרונה ע"י SkyMarshal בתאריך 29-01-2010 בשעה 12:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 29-01-2010, 13:30
  SkyMarshal SkyMarshal אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 435
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "הוא נראה כמו חיקוי משולב של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
הוא נראה כמו חיקוי משולב של ה-22 23 וה-35 גם יחד, עם כמה וכמה מאפיינים מובהקים של הסוחוי 27 כגון מיקום המנועים רחוק אחד מהשני (מה שמבטיח שרידות גבוהה באמת) IRST וכדומה.

הדבר המוזר הוא שהוידאו מראה ריצת מסלול מובהקת, לא נחיתה..... אלא אם המסלול שם ממש ממש ארוך והטייס גם טרח להרים את האף בשביל הצלמים.


במקום להגיד שזה חיקוי של X, Y, ו-Z, אפשר להגיד שזה פשוט מטוס קרב מבית היוצר של משרד התכנון סוחוי, שפיתחו את משפחת SU-27, שאחד ממאפייניו זה שח"מ מוקטן.
הפיזיקה של המכ"מ לא תלויה בגיאוגרפיה, מה שכן תלוי זה הנסיון של אותה החברה. אני אומנם לא ניסיתי לנחש מה תהיה התצורה הנבחרת, אבל איכשהוא התוצר הסופי נראה לי הגיוני מאוד לנוכח כל הגורמים.

אגב - באחד הפורומים הציעו בהומור לקרוא לו T-10SE :-)

לגבי הוידיאו - אני התכוונתי לוידיאו אחר. מצ"ב קישור לשרת Rapidshare ושרת רוסי Narod שכן הראשון יפסיק לפעול אחרי 10 הורדות. אם מישהו יכול -נא לעלות ל-יוטיוב, או פשוט למצוא קישור במידה וזה כבר נעשה. פרטי הקובץ: AVI, גודל - ~20 MB
http://rapidshare.com/files/3428609...0_2avi.avi.html
http://narod.ru/disk/17380461000/T-50_2avi.avi.html
[יש להכניס מספרי ביקורת, ללחוץ על כפתור הירוק, ובדף החדש ללחוץ עם כפתור ימני על הקישור בראש הדף ולבחור ב- Save As. לחיצה רגילה תוביל למסך שבו השרת מציע להתקין סרגל כלים, אלא אם כן מורידים את ה-"וי" מתיבת האפשרויות מתחת לקישור. ]
_____________________________________
Experiment provides Experience. Experience fortifies Theory. Knowledge is Power.
The way is clear, the Challenge - strong. The Duty - inescapable.
We must have the facts. Common sense calls for the facts. Now.
-Lieutenant General William E. Kepner


נערך לאחרונה ע"י SkyMarshal בתאריך 29-01-2010 בשעה 13:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 30-01-2010, 18:25
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
הגודל של מייצב הכיוון
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "כפי שניר שם לב, מייצבי הכיוון..."

נועד כדי לייצר יציבות רוחבית, לא לצורך ניהוג רוחבי, בלי קשר, בינתיים לעובדת היות המונובלוק. אם מייצבי הכיוון קטנים המטוס לא יהיה יציב רוחבית והנעה וקטורית לא תחפה על כך אלא אם בדומה ל F-16 שאינו יציב במישור האנכי ולכן מתוקן על ידי מחשב כאן המטוס מתוקן על ידי מחשב במישור הרוחבי. שוב, לא קשור למונובלוק או להנעה הוקטורית. המונובלוק בהגה הכיוון יכול לתרום יחד עם ההנעה הוקטורית ליותר דינמיקה במישור הניהוג הרוחבי. מטוס לא יציב רוחבית הרבה יותר "לא נוח" להטסה מאשר מטוס שאינו יציב בציר האנכי.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 30-01-2010, 18:50
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "באם יש לך איזה סימוכין לכך"

כל הדיון הזה נפתח בגלל העלאת השערה (גם על-ידי וגם בתגובה הזו שאליה הגבתי וכך בעצם נפתח הדיון).

בנוסף גם הפסקה הבאה מהמאמר הנ"ל מבחינה במשטחים הקטנים למראית עין, אך אני נוטה להאמין שהכוונה היא למייצבי הגובה ולא למייצבי הכיוון:

ציטוט:
3-D thrust vectoring is also used on the Su-35. The T-50 and the T-10 family are distinguished by widely separated engines, which is important because that's the only way to use vectored thrust in roll. What's new on the T-50 is that the designers have cashed in on TVC by shrinking the tail surfaces, saving on drag, weight and signature.

_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 30-01-2010, 11:59
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס' 1"

ניתוח מעניין של ביל סוויטמן באוויאשיון וויק.

הרי קטע ממנו:


First of all, for anyone contemplating the use of the word "Raptorski": don't. While this is an airplane that could have been the answer to the Advanced Tactical Fighter requirement, way back when, it's not an F-22 in many important ways.


In a lot of ways, the T-50 reflects the heritage of the T-10 Flanker series - it's much more like them than Sukhoi's last fighter prototype, the forward-swept-wing Su-47 Berkut, ever was. From the Flanker family, the T-50 gets the massive "centroplane" - a wide central body that blends the fuselage and inner wing - three-surface aerodynamic control and true three-dimensional thrust vectoring. The main weapons bay has been seen on a Flanker model, too.

Look at some of these in detail. The centroplane is huge, extending well outside the engines and terminating at the rear in a broad beaver-tail between the exhaust nozzles.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 30-01-2010, 19:37
  SkyMarshal SkyMarshal אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 435
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס' 1"

תמונות פרופיל:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i49.tinypic.com/2j5e842.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i47.tinypic.com/208cj9f.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i50.tinypic.com/zjuoox.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i46.tinypic.com/257oswh.jpg]


השוואות (המידות לא לפי קני מידה, ועלולים להטעות, לכן התמונות להמחשת צורה חיצונית בלבד):


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i47.tinypic.com/aorvr4.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i46.tinypic.com/dwb5v5.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i46.tinypic.com/2ho8q2w.jpg]
_____________________________________
Experiment provides Experience. Experience fortifies Theory. Knowledge is Power.
The way is clear, the Challenge - strong. The Duty - inescapable.
We must have the facts. Common sense calls for the facts. Now.
-Lieutenant General William E. Kepner


נערך לאחרונה ע"י SkyMarshal בתאריך 30-01-2010 בשעה 19:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 14-03-2010, 08:25
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 107 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "בין המיג-29 לF-16 אני לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
בין המיג-29 לF-16 אני לא בטוח... אבל התשובה לשאלה: "האם הסוחוי 27 שווה ערך לF-15?" היא, למיטב הבנתי המוגבלת, כן ולא, בעיקר לא. עד כמה שידוע לי, ויתקנו אותי אלו המבינים ויודעים יותר, הF-15 הוא עליון על הסוחוי 27 מבחינת ביצועים ומבחינה טכנולוגית.

זאת הייתה שאלה רטורית. המטוסים הללו נמצאים בשירות כבר יותר מ-30 שנה, ועדיין אי אפשר לענות באופן ברור האם המטוס X הוא שווה ערך למטוס Y. לכל אחד יתרונות וחיסרונות משלו. מה שכן ברור, זה שהם נמצאים באותן קטגוריות ובגדול מקבילים אחד לשני בביכולות וביצועים. אותו הדבר נכון גם ל-F-22 ו-PAK FA, כפי שאפשר לראות עכשיו. אם ל-F-22 תהיה מהירות שיוט על-קולית קצת יותר גבוהה או שח"ם קצת יותר קטן - זה כבר לא ממש משנה, כי ל-PAK FA יהיו יתרונות אחרות על F-22.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #109  
ישן 14-03-2010, 11:26
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 108 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=MS_Rogue]בין המיג-29..."

זאת הייתה שאלה רטורית. המטוסים הללו נמצאים בשירות כבר יותר מ-30 שנה, ועדיין אי אפשר לענות באופן ברור האם המטוס X הוא שווה ערך למטוס Y. לכל אחד יתרונות וחיסרונות משלו. מה שכן ברור, זה שהם נמצאים באותן קטגוריות ובגדול מקבילים אחד לשני בביכולות וביצועים. אותו הדבר נכון גם ל-F-22 ו-PAK FA, כפי שאפשר לראות עכשיו.
נכון, כל ניסיון להיכנס להשוואות של "מי טוב יותר" הוא ילדותי ולא מקצועי.
אפשר להשוות ברמה הטכנית תכונות (משקל, דחף מנועים, מכ"מ, טווח, גובה, מהירות וכו') אבל גם זה בערבון מוגבל כי עם הזמן כל מטוס הולך ומשתדרג, אע"פ שבצורה החיצונית שלו השינויים פחות משמעותיים (ה SU-27 המקורי שונה מה SU-35 אבל בסה"כ הם ניראים די זהה וכנ"ל הנץ מול הסופה).
אבל מילא הציבור ההדיוט טוען כך, הרוסים בעצמם יצאו בהכרזה דמגוגית וילדותית "שהמטוס שלהם יכול להתמודד עם הרפטור", כל מי שמבין באוויראות יודע שגם ספיטפייר יכול להפיל רפטור במידה והאחרון תקוע בלי מהירות ובלי גובה לדוגמה....

אם ל-F-22 תהיה מהירות שיוט על-קולית קצת יותר גבוהה או שח"ם קצת יותר קטן - זה כבר לא ממש משנה, כי ל-PAK FA יהיו יתרונות אחרות על F-22.
הכל נזיל ומשתנה, כשפרויקט PAK FA יבשיל ויגיע לגירסה המבצעית שלו (SU-50?), מין הסתם בלוק השידרוג של הרפטור יהיה כבר כזה שההשוואה בין שני המטוסים לא תהיה ריאלית למצב כיום (רפטור בלוק 30 מול T-50 ניסיוני).

אגב, כותבים יתרונות אחרים ולא יתרונות אחרות....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-03-2010 בשעה 11:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 14-03-2010, 14:25
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 109 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]זאת הייתה שאלה רטורית...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
אבל מילא הציבור ההדיוט טוען כך, הרוסים בעצמם יצאו בהכרזה דמגוגית וילדותית "שהמטוס שלהם יכול להתמודד עם הרפטור", כל מי שמבין באוויראות יודע שגם ספיטפייר יכול להפיל רפטור במידה והאחרון תקוע בלי מהירות ובלי גובה לדוגמה....

מה שפוגוסיאן (אם אינני טועה) אמר, זה שנערכו סימולציות של קרבות בין T-50 ל-F-22, והתוצאות הראו ש-T-50 פעל בסדר.

ציטוט:
אם ל-F-22 תהיה מהירות שיוט על-קולית קצת יותר גבוהה או שח"ם קצת יותר קטן - זה כבר לא ממש משנה, כי ל-PAK FA יהיו יתרונות אחרות על F-22.
הכל נזיל ומשתנה, כשפרויקט PAK FA יבשיל ויגיע לגירסה המבצעית שלו (SU-50?), מין הסתם בלוק השידרוג של הרפטור יהיה כבר כזה שההשוואה בין שני המטוסים לא תהיה ריאלית למצב כיום (רפטור בלוק 30 מול T-50 ניסיוני).

האם הרפטור המשודרג יקבל 5 אנטנות מכ"ם, מערכות IRST, הגי כיוון מונוליתיים, LEVCON וכו'? אני מדבר על היכולות של הפלטפורמות כפי שהן ידועים עכשיו ולא על ה"קישקס" שלהם (אוויוניקה, תוכנה ומערכות שונות) שיעברו שינוים והשבחות במהלך חייהם.

ציטוט:
אגב, כותבים יתרונות אחרים ולא יתרונות אחרות....

כן, תודה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 14-03-2010, 18:10
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]אבל מילא הציבור..."

האם הרפטור המשודרג יקבל 5 אנטנות מכ"ם, מערכות IRST, הגי כיוון מונוליתיים, LEVCON וכו'?
למה לא? ע"פ הדרישות בכל נקודת זמן הוא יקבל כל מה שצריך - כך זה היה וכך זה יהיה.

המומחים טוענים שהרוסים ייצרו מטוס מודרני יותר (כונסי אוויר מתוחכמים עם LERX/LEVCON's, כנפיים גדולות, גוף רחב, הגאי גובה מיוחדים, מנועי 3D TVC חזקים וכו'), אבל עד המוצר המוגמר יעברו עוד שנים רבות בהן הרפטור יכול לצמצם פערים ואפילו להתקדם הלאה מעבר ליכולות ה PAK FA בזכות ניסיון עשיר (מה שלא יהיה לרוסי) והטמעה של טכנולוגיה חדשה שתהיה באותם הימים.
זה מין משחק כזה בלתי ניגמר (ראה לפני שלושים שנה ה SU-27 מול ה F-15C וכיום SU-35 מול הגירסאות החדשות של ה F-15E כגון ה K ה SE וה FX או ה F-18E/F).
להזכירך ה YF-22 עבר שינויים מבניים לא קטנים (מיקום הקוקפיט, כני נסע, צורת וגודל הכנפיים וכד') עד שהפך לרפטור, אז למה שלא יעבור עוד סידרה של שינויים מבניים כשיצטרך (אגב, אותו כנ"ל גם לגבי ה T-50)?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 14-03-2010, 19:03
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 111 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]האם הרפטור המשודרג יקבל 5..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
האם הרפטור המשודרג יקבל 5 אנטנות מכ"ם, מערכות IRST, הגי כיוון מונוליתיים, LEVCON וכו'?
למה לא? ע"פ הדרישות בכל נקודת זמן הוא יקבל כל מה שצריך - כך זה היה וכך זה יהיה.

לא אם זה אומר הכנסת שינוים משמעותיים בשילדת המטוס או שינוי המבנה האירודינמי שלו.

ציטוט:
המומחים טוענים שהרוסים ייצרו מטוס מודרני יותר (כונסי אוויר מתוחכמים עם LERX/LEVCON's, כנפיים גדולות, גוף רחב, הגאי גובה מיוחדים, מנועי 3D TVC חזקים וכו'), אבל עד המוצר המוגמר יעברו עוד שנים רבות בהן הרפטור יכול לצמצם פערים ואפילו להתקדם הלאה מעבר ליכולות ה PAK FA בזכות ניסיון עשיר (מה שלא יהיה לרוסי) והטמעה של טכנולוגיה חדשה שתהיה באותם הימים.
זה מין משחק כזה בלתי ניגמר (ראה לפני שלושים שנה ה SU-27 מול ה F-15C וכיום SU-35 מול הגירסאות החדשות של ה F-15E כגון ה K ה SE וה FX או ה F-18E/F).
להזכירך ה YF-22 עבר שינויים מבניים לא קטנים (מיקום הקוקפיט, כני נסע, צורת וגודל הכנפיים וכד') עד שהפך לרפטור, אז למה שלא יעבור עוד סידרה של שינויים מבניים כשיצטרך (אגב, אותו כנ"ל גם לגבי ה T-50)?

כשהמטוס נמצא בפיתוח הכל יכול להשתנות. כשהפיתוח נגמר והמטוס נמצא בייצור, אי אפשר לשנות ולהוסיף דברים בלי לנהל עבודות מו"פ ותיכנון מחדש, ניסוים, בדיקות של הלקוח, הכנסה לשירות וכו'. YF-22 הפך ל-F-22 במהלך הפיתוח, ו-T-50 עוד יכול להשנתנות כי הוא עדיין בשלבי פיתוח והייצור של מטוסים סדרתיים עדיין לא החל. זה לא המקרה עם F-22.

Su-35, F-18E/F - מטוסים מייצור חדש ולא שידרוג של המטוסים הקיימים. לגבי גירסאות K ו-SE של F-15 אינני בטוח - אולי אפשר היה\יהיה להשתמש בגירסאות הישנות, אבל לא מדובר בשינוים מג'וריים במבנה המטוס.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #113  
ישן 14-03-2010, 19:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
נו ברור שזה כך
בתגובה להודעה מספר 112 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=Fang][b]האם הרפטור..."

כניראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב, הכוונה בשינויים מבניים מינוריים במטוסים קיימים או מטוס עתידי חדש ע"פ שיקולי עלות תועלת.
אנחנו ניכנסים לדיון על השיטות איך מייצרים ולא זה מה שחשוב (מה גם שאנחנו לא ממש מבינים בזה) ,אלא מה מייצרים!
היה סמוך ובטוח שב LM ובבואינג יושבים טובי המוחות בכל מיני מעבדות סקנקוורק ופאנטום וורק שעובדים על הדבר הבא - זו רק שאלה של זמן עד שהשחור הזה ילבין...
ראה דו"ח המראה גידול בתקציבים לפרוייקטים שחורים כאן

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #114  
ישן 14-03-2010, 22:57
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 113 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נו ברור שזה כך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
כניראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב, הכוונה בשינויים מבניים מינוריים במטוסים קיימים או מטוס עתידי חדש ע"פ שיקולי עלות תועלת.

הדברים שדיברתי עליהם אינם שינוים מינוריים.

ציטוט:
אנחנו ניכנסים לדיון על השיטות איך מייצרים ולא זה מה שחשוב (מה גם שאנחנו לא ממש מבינים בזה) ,אלא מה מייצרים!
היה סמוך ובטוח שב LM ובבואינג יושבים טובי המוחות בכל מיני מעבדות סקנקוורק ופאנטום וורק שעובדים על הדבר הבא - זו רק שאלה של זמן עד שהשחור הזה ילבין...
ראה דו"ח המראה גידול בתקציבים לפרוייקטים שחורים כאן

אני דיברתי ספציפית על F-22 ו-PAK FA.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #115  
ישן 15-03-2010, 07:21
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 114 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]כניראה שלא הסברתי..."

אני דיברתי ספציפית על F-22 ו-PAK FA
זה העניין, שאי אפשר להשוות בין המטוסים האלה - הרפטור הוא מטוס דור 5 מבצעי חי וקיים שמאכלס כמה טייסות המוכנות לפרישה באפס זמן ולכל משימה בכל רחבי העולם.
ה T-50 לעומתו הוא לב הרעיון של פרויקט PAK FA שאמנם הגיע לשלב אבטיפוס, אבל עדיין צריך עוד השקעה של שנות פיתוח רבות ותקציב גדול מאד עד שיבשיל ויהפוך למטוס מבצעי ורק אז יחל ייצור סידרתי.
מי מבטיח שכל זה יקרה? הכלכלה הלא יציבה של רוסיה? השאיפות המגלומניות של פוטין שהורה על הקמת פרויקטים שאפתניים של נשק חדש כמעט בכל תחום (נומ"טים, ספינות, צוללות, מטוסים, טילים, טילים בליסטיים, טנקים, נגמ"שים ועוד') ועכשיו צריך לממן את כל זה במיליארדי דולרים ובשנות פיתוח רבות?

אתה יכול להשוות את ה T-50 לפרויקטים בפיתוח של ארה"ב (שממומנים ע"י הכלכלה הכי חזקה בעולם), אבל העניין הוא שבעוד הם סודיים הפרויקט הרוסי מתוקשר ומיוחצ"ן, לכן אף אחד מלבד האמריקאים לא יכול להשוות ביניהם.

אבל עזוב שטויות, העיקר שלמטוס הרוסי יש LEVCON's, IRST, אנטנות מכ"ם רבות, מערכת סטריאו עם צ'נג'ר ומיקרוגל....

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #120  
ישן 15-03-2010, 16:09
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 117 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]הנחת העבודה היא ש-T-50..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
הנחת העבודה היא ש-T-50 יתפתח למטוס מבצעי. אחרת כל הדיון הזה חסר משמעות.
עם זה אין ספק, הרוסים לא יעשו צחוק מעצמם ויבטלו את הפרויקט אחרי כל "ההפקה" שעשו סביבו, אם לא יהיה תקציב הם יהרגו פרויקטים אחרים על מנת לפנות כספים בשבילו.

העניין הוא שכל זה ייקח הרבה מאד זמן וכשהמטוס הזה (שהוא מרשים לכשעצמו) יהפוך להיות מבצעי האמריקאים מין הסתם יצאו כבר עם דור 6.

למיטב ידיעתי האמריקאים עוד לא החלו בפיתוח מטוס קרב דור 6. לאומת זאת הרוסים התחילו בפיתוח מטוס קרב דור 5 פחות או יותר יחד עם האמריקאים.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #127  
ישן 17-03-2010, 19:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
הגיוני, אבל הכל יכול להיות
בתגובה להודעה מספר 126 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "האם יש איזושהיא סיבה לחשוב..."

ההיסטוריה כבר הוכיחה אחרת, פרויקט ה ATF נהגה כבר ב 1981, כלומר 7 שנים אחרי שחיהא"א החל להצטייד ב F-15 אותו הוא היה מיועד להחליף (מעט מאד זמן במונחי אמל"ח כזה יקר ומתוחכם).
לקח להם כ 5 שנים לגבש את הדרישות מהפרויקט, אבל הצורך כבר היה קיים.
באתר של LM מופיע ה YF-22 כחלק מפיתוחי מחלקת ADP ("מפעל הבואשים" בלשון העם), ז"א המטוס החל כפרויקט מסווג.
סביר להניח שגם נורתרופ ייצרה את ה YF-23 תחת מעטה סודיות.
למה שהמצב כיום יהיה שונה?

תמונת פירסומת של מפעל הבואשים מאתר LM, ה YF-22 מופיע במרכז התמונה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #129  
ישן 18-03-2010, 08:51
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 128 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אין לי מושג על ההיסטוריה..."

ואיני יכול לומר האם מה שסודי פותח ב-skunk works והיתר- מחוץ לה
בדקתי עוד קצת לעומק וממה שהבנתי, כל מה שסודי פותח לרוב ב Skunkworks (מקום נוסף היה Phantomworks בו פותח פרויקט BOP), אבל לא כל מה שפותח ב Skunkworks היה סודי מאחר וזו היתה מחלקה של פיתוחים מתקדמים (לאו דווקא סודיים).
אז ייתכן וחלק מהמוצרים בכרזה היו סודיים וחלק לא (ע"פ המידע שהבאת כניראה שה YF-22 שייך לבלתי מסווגים), איפה nsdq160?

כך שגם אם יש אי-שם תכנון סודי של מטוס דור 6 והוא טרם נחשף, הוא ייכנס לשירות רק עוד 25-30 שנה לפחות. בהחלט די זמן למטוס רוסי לנסות להגיע לרמת הראפטור
מסכים

אגב, תמונה מעניינת (מזכירה מעט את ה FB-22), מה המקור שלה?


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 18-03-2010 בשעה 08:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #131  
ישן 15-03-2010, 08:58
  bertold bertold אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.05
הודעות: 1,763
בתגובה להודעה מספר 115 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]אני דיברתי ספציפית על F-22..."

ציטוט:
מי מבטיח שכל זה יקרה? הכלכלה הלא יציבה של רוסיה? השאיפות המגלומניות של פוטין שהורה על הקמת פרויקטים שאפתניים של נשק חדש כמעט בכל תחום (נומ"טים, ספינות, צוללות, מטוסים, טילים, טילים בליסטיים, טנקים, נגמ"שים ועוד') ועכשיו צריך לממן את כל זה במיליארדי דולרים ובשנות פיתוח רבות?

כן צריך לממן כי השכנים ממזרח ומערב ממשיכים להתחמש בציוד חדש ורוסיה לא עשתה זאת שנים רבות. אין בזה שום דבר מגלומני בשאיפות של פוטין (שלא לדבר על כך שזה לא פוטין בכלל כיוון שמדובר על פרויקטים שהוקמו הרבה לפני פוטין). אתה שכחת את גודלה של המדינה מיקומה על הגלובוס וגודל האיומים הפוטנציאליים שלה.
לגבי הכלכלה הלא יציבה לפי דבריך -- תבדוק פעם על הייצוא הבטחוני של רוסיה בכלל ועל "סוחויי" בפrט. על פי מסורת הרוסית הכסף שמרוויח סקטור בטחוני לא הולך לסקטורים אחרים אלא נשאר בפנים, וחלק ניכר ממנו שייך למדינה על פי מניות שהמדינה מחזיקה במפעל בטחוני כזה או אחר.
תוסיף לזה מימון של הודים שמעוניינים ב-PAK-FA והסכימו לכסות חלק ניכר מההוצאות פיתוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #132  
ישן 15-03-2010, 09:39
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 131 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "[QUOTE]מי מבטיח שכל זה יקרה?..."

אתה שכחת את גודלה של המדינה מיקומה על הגלובוס וגודל האיומים הפוטנציאליים שלה.
לא שכחתי ואין כל בעיה עם רצונה של רוסיה לחמש את עצמה ולהבטיח ביטחון ויציבות - זו זכותה המלאה.
שתי שאלות מתבקשות (עניינית לא דמגוגיה זולה):
1. אם זהו אכן רצונה היחיד של רוסיה או שיש לה שאיפות השתלטות עם הנשק הזה?
2. אם היא מסוגלת להתמודד עם כל כך הרבה פרויקטים בו זמנית (אפילו שחלקם ירושה) מבחינה כלכלית וטכנולוגית מבלי שהדבר יבוא ע"ח שאר תחומים חשובים שלה או ע"ח איכות וכמות הפרויקטים (זה שהיתה להם לאחרונה תקופה טובה לא אומר כלום).

משאבים טבעיים הרבה אין לה, מה שנישאר זה נפט ונשק.
נפט: גם ההגמוניה על הנפט כבר די בעייתית כשקמו כל מיני קווי נפט עוקפים לקו הרוסי שנישלטים ע"י גרורותיה של ברה"מ לשעבר מסביב לים הכספי (טורקמניסטן, אזרבייג'ן, קזחסטן). מה יעשו? ילחמו בהם?
רגע, נישאר האי סחלין - נו טוב גם זה משהו!

נשק: לקוחות הנשק בגדולות בעולם מסתדרות בלעדיה (סין, אירופה) ולכן היא פונה לשווקים קטנים יותר (אלג'ריה, ונצואלה, לוב, אולי איראן) ועוד כל מיני זוטות אגב ליבוי סיכסוכים מקומיים (סוריה, חיזבאללה, מדינות באפריקה..).
התעלומה הגדולה היא הודו ועליה רוסיה רוצה לקטוף קופון, אבל ההודים לא פראיירים ואת זה הרוסים יודעים אבל אין להם ברירה (עובדה ב SU-30MKI יש מערכות ישראליות וצרפתיות כי ההודים רצו כך!)...

בקצב הזה ההיסטוריה תחזור על עצמה, בשנות השמונים הנשיא רייגן קלט את התמונה והכניס את ברה"מ למרוץ חימוש שאפתני שקראו לו "פרוייקט מלחמת הכוכבים", התוצאה ברה"מ לא עמדה בזה והתפרקה.....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-03-2010 בשעה 09:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #134  
ישן 15-03-2010, 23:19
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 133 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "אני מוכן לענות לך אבל אני..."

אני מוכן לענות לך אבל אני מרגיש שאנחנו נסחפים מהנושא.
צודק, כי רצינו לבחון את המצע עליו צומח הפרויקט

לצורך הדיון מספיק להניח שרוסיה מסוגלת למצוא מימון לפרויקטים בתיעדוף גבוה מבחינת (דוגמת PAK-FA וBulava) אם זה באמצעים משלה או בעזרת הודו ומדינות אחרות בזמן שפרויקטים אחרים כמו טנק העתידי היא יכולה לעקב.
מסכים

יחסים של רוסיה והודו זה לא יחסים של אנס (הודו) ונאנס (רוסיה) אלא משהו יותר עמוק שהולך עם השורשים הרבה שנים אחורה ולא מהווה תעלומה אלא אינטרס אסטרטגי מובהק של שתי המדינות.
נכון, ואין כמו הפרויקט FGFA לעגן את זה.
הסתייגות קלה, להודו יש כמה אלטרנטיבות כשרוסיה אחת מהן (פרויקט MMRCA לדוגמה), אני לא בטוח כמה לקוחות רציניים כמו הודו יש לרוסיה..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #140  
ישן 14-03-2010, 17:18
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 139 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "רוסיה: נייצר יותר מ-1,000..."

הרוסים מדברים הרבה ובנתיים לא הוכיחו כלום.


"מנפנפים" במוצר שהוא בשלב אב-טיפוס עם לא פחות ולא יותר משלל פעמונים ותזמורות תרוע, ועדיין לא פותח למטוס מבחינה טכנולוגית דבר זולת מבנה הגוף.
נוסף על כך זה האחרון (הגוף) עדיין לא גמור, שכן טרם קיבל טיפול חמקני בחומרים בולעים זולת צורת מעטפת שאמורה לפזר את הקרינה שלא לכוון המקרין (חצי הדרך).

מכאן ועד למוצר מוגמר, כזה שעבר את מסכת הפיתוחים הקדחתנית והמקיפה (שעברו מטוסים כדוגמאת ה 35 וה 22 במשך כעשור וחצי כל אחד) הדרך עודנה ארוכה ארוכה....
ספק רק אם עד 2015 יצליחו בסוחוי להוציא מוצר "שלם" דיו כפי שה 22 וה- 35 מתוכננים באיטיות וביסודיות, ועוד ברבע תקציב הפיתוח.

ללא קשר ל T50 שבנדון, בכל ההשוואות המקובלות כיום ולפחות למיטב ידיעתנו, מטוסי קרב רוסיים כדוגמת המיג 29 והסוחוי העדכניים, מתמרנים טוב יותר באויר בחלק לא קטן מהתחומים לעומת מקביליהם האף 16 וה- 15, אבל נחותים בכל האמור לאוייוניקה, איכות היצור, הגימור, והאמינות.

במשוואה הסופית ולפחות על סמך מה שהוכח במהלך 70 השנים האחרונות,
בכל אימת שתוצרת אמריקאית התמודדה מול תוצרת רוסית (ויש לנו הרבה מאד אירועים לצערנו), התוצרת האמריקאית היתה על העליונה. זה אולי יותר מהכל, עשוי ללמד אותנו "מי עדיף" בהתבסס על הסטוריה מוכחת להבדיל מספקולציות לשם קשקשנות.

כיום, הרוסים טרם סגרו כל פער שהוא בתחום האוויוניקה, שהיא היא - מה שמכריעה את תוצאות הקרב בעידן ה BVR ועידן ה- HI-TECH.

*פה ניתן להחמיא למדינה אחת קטנטונת, שפיתחה, הוכיחה בשדה הקרב יכולות ואף מכרה את מרכולתה בשוק העולמי בתחום פודים, מכמים, מערכות קשר, מערכות לוחמה אלקטרונית, ועוד... ברמה שלא נופלת מהאמריקאית ולעיתים אף עולה עליהן.

המסקנה הבלתי נמנעת היא שלא הגודל (רוסיה) הוא מה שתורם את העיקר, אלא המוח.
רוסיה איבדה מאז שנות ה- 90 עת "נפילת החומות" את מרבית המוחות הטובים שהיו לה: כל מי שמוצלח פשוט בורח מהמדינה הזו למערב (אמריקה) ולא מעט לישראל (יהודים).
כיום רוסיה במשבר אקדמי איכותי מובהק כך שהפערים הפיתוחיים והטכנולוגיים בינה למערב הולכים וגדלים ככל שעוברות השנים מאז 1990.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 14-03-2010 בשעה 17:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #142  
ישן 14-03-2010, 20:11
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 141 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "א. לגבי לו"ז הפיתוח- גם אני..."

א. אז centurion אמר שכן, נו אז ?
centurion איש פיתוח או מנהל פיתוח בכיר בתחום ככלל ? אולי בתחום התעופה הצבאית בפרט ?
הוא יודע או מודע לכל המשמעויות ומהם ההיקפים הדרושים בכדי להוליד מוצר כמו מטוס קרב מתקדם במאה ה- 21 ?
(ללא כוונת זלזול חלילה וחס בכבודו)

מוצר שיפותח במהלך 5 שנים מרגע טיסת האב טיפוס הראשונה גם יהיה בהתאם.

כיום האמריקאים התוו סטנדרט מאד גבוה - שמתאפשר להם בין השאר מכיוון שאין הם שרויים במלחמה,
והמלחמה הקרה (לפחות באופן רשמי) הסתיימה.



ב. הרוסים פיתחו הרבה מאד מערכות זה נכון (וחלקן אף מוצלח למדי), אבל עיקר העבודה שלהם מסתובבת סביב השנים של עד 1990, ומאז חלה אצלהם ירידה משמעותית הן בכמות הפיתוחים והן באיכותם ביחס לתוצרת המערבית/אמריקאית.
פשוט משום שהגאונים שעבדו בתעשיית הטכנולוגיה העילית של הרוסים, כבר לא מוכנים לעבוד שם כשמעבר לים חברות כמו בואינג מוכנות לשלם 200-400K דולר לשנה (לטובים שבהם).
ולכן, מה שנשאר ברוסיה הם האנשים "הבינוניים".

אם אלו הכלים שעומדים לרשותם, התוצאות בהתאם.

הרבה מאד מיחסי הציבור שהתעשיה הרוסית עדיין מנסה לשווק החוצה וכאילו מייחצנת את המוצרים שלהם כעלית הטכנולוגית שבעולם, לוקה בפער מאד משמעותי בין הפרסום, ההצהרות, והביצועים בפועל. ומי כמונו כישראלים שלא אחת עומדים מול הציוד שלהם ובוחנים אותו - יודעים מנסיון אישי.

דוגמא אחת אעלה לשם הסבר כוונתי:
מערכת ה- S300 שסביבה בז תקשורתי כל כך רם וכבד כאילו מדובר במערכת שהיא הטופ שבעולם ואין יכולת לעמוד מולה.
ראשית מדובר במערכת כמעט בת 30 שנה, הטכנולוגיה שלה כיום היא ממש לא המילה האחרונה והרוסים לא ממש קדמו מהותית את יכולותיה כפי שהיה מצופה שיעשו כשעברו מאז 30 שנה.

ה- S300 הינה מערכת קלאסית שמדגימה מה הטופ של העידן הסוביטי הגיע אליו בשנות ה- 80.

שלישית, וכאן אשתדל להיות זהיר מאד בדברי, ישראל לפחות פומבית מצהירה ככל שיכולה היא עד כמה היא "מפחדת" מהמערכת ומנסה לטרפד בכל מחיר את הגעתה למקומות מסוימים בעולם.
זה לא אומר שבאמת כך הוא הדבר וזה בטח שלא אומר שישראל יודעת או לא יודעת להתמודד עם המערכת הזו בלוחמת ל"א. לעיתים יש שיקולים רחבים יותר ולא הנאמר באופן פומבי אמת הוא.

ישנם עוד הרבה מקרים שהמודיעין הישראלי והאמריקאי השיגו מידע לגביהם, כי כל מיני מערכות נשק רוסיות המשווקות ברחבי העולם לא בדיוק מתפקדות כמו שצריך, מכל מני סיבות החל בבאגים, המשך באיכות יצור פגומה וירודה, בתקלות רבות ומבצעיות נמוכה מאד.

זה בדיוק מה שעלול לקרות כשמשקיעים בפרויקט כמו מטוס קרב שאמור להתמודד עם מיטב התוצרת האמריקאית (F22) רק ברבע עלות הפיתוח ושליש מהזמן. הרוסים אינם קוסמים, ומהנדסים שהם מעסיקים בעשירית השכר ממה שהאמריקאים משלמים, בטח אינם מוצלחים או נבונים יותר. רוסיה מדינה פתוחה ואינה סגורה עוד כבעידן הקומוניסטי. לא ניתן כיום לשעבד גאונים לעבודה בכח כפייה כבעבר הסוביטי.

מה גם שהרוסים מתחילים את פיתוח ה T50 בנקודת התחלה נמוכה משמעותית מזו שהאמריקאים התחילו, שכן לאמריקאים פור טכנולוגי, במיוחד בתחום התעופה, ובפרט בתחום המטוסים החמקניים של 30 שנה לפחות.


אני ממליץ לכל מני ידענים למינהם, שסביר מאד להניח שאינם משכילים אקדמאית בתחום, בטח שלא מנהלים או מפתחים בפרויקטים בסדרי גודל מקבילים, להתלהב פחות כילדים ממוצר שנראה כמו מטוס יפה מסרטי הוליווד המלווה ביחצנות תקשורתית, ולהייחס קצת יותר ברצינות לעובדות הפשוטות של החיים, הנתונים, השכל הישר וההסטוריה על אחת כמה וכמה.

אמר פעם קולגה טובה: "הרוסים מעתיקנים מעולים".
כידוע, מעתיקנים עדיין לא חלוצים. והעתק אינו עולה על המודל אותו הוא מתיימר להעתיק,
במיוחד כשההעתק הוא בעיקרו - ויזואלי. מתחת לעור יש הרבה מאד טכנולוגיה, ידע ונסיון.



ג. כמעט ושכחתי, ציינת שההודים קונים מערכות אלו ואחרות מהרוסים בתור דוגמא או הוכחה אם תרצה לכך שהרוסים בכל זאת מציעים סחורה טובה.
זה שההודים (או אחרים) רוכשים מטוסי מיג או סוחוי מהרוסים במקום סחורה אמריקאית, זה לא בהכרח משום שהסחורה הרוסית טובה יותר.
יש הרבה מאד שיקולים רחבים:
1. בינהם חסמים שהאמריקאית מייצרים לייצוא בטחוני, ובמיוחד להודו שנחשבת לאויבת של פקיסטאן - בעוד שפקיסטאן נחשת יקירת ליבה של אמריקה בעת הזו.
2. במקביל ההודים בהחלט חוששים שבקונסטלציה זו או אחרת, יהיה עליהם אמברגו אמריקאי על נשק ומערכות בעוד שעל ציוד רוסי כנראה ולא תהיה כזו מגבלה.
3. שיקולים של המשכיות בעבודה עם ציוד שכבר יש להם כמותו - תשתיות ונסיון קיים.
4. הציוד האמריקאי לרוב יקר יותר מהציוד הרוסי וזה גם לא נעלם ממקבלי ההחלטות.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 14-03-2010 בשעה 20:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #143  
ישן 15-03-2010, 09:15
  bertold bertold אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.05
הודעות: 1,763
בתגובה להודעה מספר 142 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "א. אז centurion אמר שכן, נו..."

עשית ערבוב של דברים נכונים עם דמגוגיה ולכן יצא לך נאום כל כך ארוך ולא לעניין לצערי.
הודות ל-Su-30 חברת "סוחויי" שרדה את תקופה הקשה שבה כל התעשיות הבטחוניות של רוסיה סבלו מחוסר מימון והצליחה לשמור על פוטנציאל שלה. זאת הסיבה ש-PAK-FA בסופו של דבר הגיע לידיה (מי שעוקב אחרי העניין יודע שהפרוייקט התחיל ב-MIG בכלל).
טיסתו הבכורה של T-50 ותחילת ניסויים שלו באוויר מסמלת נקודה מאד חשובה שאתה לגמרי התעלמת ממנה. זהו צעד מעשי. צעד שאף מדינה מערבית מפותחת חוץ מארצות הברית לא הצליחה להגיע אליו. לא למדינות מערב אירופיות ולא ליפן או קוריאה שלא לדבר על סין -- מדינות שלא חסר להם כסף במיחוד בהשוואה לרוסיה.
נכון שהדרך עד המטוס המבצעי עודנה ארוכה, אבל לרוסים בהחלט יש פוטנציאל להגיע לשם בזמן שלרבים אחרים וטובים -- אין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #144  
ישן 15-03-2010, 13:24
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 143 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "עשית ערבוב של דברים נכונים עם..."

דווקא דוגמאות של יפן וסין מהוות דמוגוגיה בה- הידיעה, היות ויפן לא נכנסת לתחום הפיתוח הצבאי בכוונה מכוונת (ולא משום שאיננה יכולה טכנולוגית או כלכלית)
בעוד שסין רחוקה בתחום התעופה 40-50 שנה טכנולוגית מהמעצמות המובילות, ועל כן כאן רצון ושאיפה לבדן אינן מספיקות.

לגבי רוסיה:
אף אחד לא טען שהרוסים "לא יגיעו לשם בכלל" (כפי שניסית להכניס לפי למיטב הבנתי ותתקן אותי באם טעיתי) שכן "התשתית היסודית" שלהם להגיע ליעד בהחלט קיימת.

הדיון הוא אחר ונסוב סביב השאלות שבלב הנושא:
האם באמת בסוף הדרך הם יגיעו ליעד מבלי שיהיו בדרך מכשולים כלכליים ו/או ואחרים שימנעו מהם זאת? וכמו כן מתי הם יגיעו ליעד ? באיזו איכות ? באיזו רמת מוצר ? כמה זה בסוף יעלה ? וכמה זמן יקח להבשיל ?

הדעה המניחה את ההגיון למי שהנסיון והמקצוע מצויים בכיסו, מדבר על 10 שנים כמינימום, ועל תקציב פיתוח לפחות כפול או משולש ממה שהם הקצו לכך.

גם אז, אחרי עשור שנים ו- 20-30 מיליארד דולר, התוצר יהיה נחות מזה שהאמריקאים השיגו ב- 15 שנה, עם תקציב פיתוח של 40 מיליארד דולר, ונקודת התחלה שמתחילה 30 שנה יתרון ממה שעומד לרשות הרוסים.

זה שהמדענים הגדולים בסנט פיטרסבורג או מוסקבה כבר מזמן הגרו לארץ הדוד סם להתייחס ? אין צורך לחזור על עצמי.

הרוסים מתפארים בידיעות "מרעישות" על כוונה לייצר 1000 יחידות מהמוצר, לא פחות.
אם לא היינו יודעים טוב יותר גם אפשר ליפול בפח היחצנות הזה.
מי הם בדיוק הלקוחות שירכשו בכמות שצוינה את המוצר ?
תקציב משרד הבטחון הרוסי ? עזרה של עוד כמה חתיכות להודו לוב ושו"ת ?

מה- F16 יוצרו ונמכרו מעל 4000 יחידות (והמונה ממשיך לדפוק)
וכמות לא מבוטלת גם מה- F15 היוקרתי יוצרה ושווקה ב- 35 השנים האחרונות ל- 4 מדינות בעולם
(כאלה שיש להם כסף להבדיל אלף הבדלות מלקוחותיה של מחלקת היצוא הרוסית עיין ערך לוב ושו"ת).

המחיר של ה- T50 הסופי גם "יהיה גבוה בהתאם" - במיוחד לאור כך כשעלויות הפיתוח יצטרכו להתחלק על כמות
הרבה יותר מציאותית ונמוכה מה- "אלף" שהם מתכננים להוריד מפס הייצור.

אלו הם חוקי הכלכלה והתעשיה בין שכבודו ירצה לקבלם ובין שלא.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 15-03-2010 בשעה 13:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:07

הדף נוצר ב 0.23 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר